Geen temperatuursverhoging bij eisprong?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Sunshine1988, Jan 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunshine1988

Sunshine1988 Actief lid

Feb 9, 2012
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

We proberen niet zwanger te worden maar wil mijn cyclus toch bijhouden. Zaterdag 18/1 had ik duidelijk ovulatiepijn (heb ik elke maand). Maar ik zie geen temperatuurstijging?

My Ovulation Chart || Ovulation Tracker

2. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    je temperatuur is erg wisselend op je kaartje, dus lastig om te zeggen dat er al wat verandert/stijgt. de trend lijkt wel stijgend te zijn.

maar ovulatiepijn kan ook vooraf gaan aan eisprong, dus misschien eisprong later gehad? en dat je temperatuur ook later pas stijgt?

is dit je eerste ronde met temperaturen? als je een paar rondes temperatuurt leer je je eigen curves wat beter kennen en dat maakt het makkelijker om te zeggen wat er wanneer gaande is.

succes in elk geval!

3. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ten eerste is je kaartje erg wisselend.
    Ten tweede temp je niet altijd rondom dezelfde tijd, probleem voor het aflezen ivm verminderde betrouwbaarheid. Het wisseldne in ja kaartje komt ook van al die witte bolletjes af, degene die binnen de tijd vallen zijn minder wisselend.
    Ten derde heb je dan 10-12 vruchtbaar slijm gehad, maar niet rond de dag van je ovulatiepijn zie ik?

Qua temp zou je ei wel eens op dag 14 geweest kunnen zijn, even ervan uitgaande dat ze allen betrouwbaar zijn. Vanaf dan wordt je temp wat stabieler.

Share This Page