Cystes eierstok en 13 weken zwanger

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door merel80, 5 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Hoi, in 2014 ben ik geopereerd aan mijn eierstok om een cyste weg te halen. Was enorm groot, veel pijn en gedraaide eierstok die op knappen stond. Ook deel van eierstok weggehaald toen. Nu bij de echo van de vk weer 2 cystes gevonden die flink gegroeid waren in 2 weken tijd. Vanmiddag naar de gyn om weer te kijken of ze gegroeid zijn. Heeft iemand ervaring met zwanger zijn en cystes? Halen ze die weg als je zwanger bent (als ze te groot zijn uiteraard)?

2. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    hé ik heb het ook gehad,
    alleen 1e trimester van zwangerschap hij was ineens 8cm groot en gynaecoloog wou niks doen omdat het op dat moment de baby in leven hield.
    't gele blaasje was zich gaan vullen met vocht van mijn eisprong!

gynaecoloog zei wel mocht hij na 12 weken niet weg zijn en je ondervind nog last en pijn dan zouden ze hem kapot prikken of geopereerd worden!!

3. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Bij mijn eerste zwangerschap werd dat ook gezien met 12 weken. De gyn zei dat ie misschien vanzelf wel weg zou gaan en anders zouden ze er niks aan doen. Maar mocht ik er last/pijn van krijgen moest contact opnemen... uiteindelijk is de cyste vanzelf weg gegaan.

Deel Deze Pagina