Cyclus van 25 dagen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lila2019, Aug 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lila2019

Lila2019 Niet meer actief

Hoi allemaal
    Ik ben nieuw hier, heb al twee kinderen maar we zijn aan het proberen voor een derde. De jongste is nu 4 jaar. Ik ben zelf inmiddels 32 jaar. Waar ik vroeger cyclussen had van 28-30 dagen en een duidelijk zichtbaar vruchtbaar(veel slijm). Merk ik daar nu maar weinig van. Vruchtbaar slijm is ook veel minder en mijn cyclussen zijn veel korter. Ook zijn mijn menstruaties veel lichter, mooi helder bloed(vroeger was het zo zwaar, met heel veel stolsels) met hier en daar wat klontjes. Is dit normaal als je de dertig gepasseerd bent? Is dat een teken van minder vruchtbaar zijn? En wanneer zou ik dan normaal een eisprong hebben? Ik zit nu op dag 14, we hebben alleen op dag 4 en 5, 11 en 12 kunnen klussen. Ik voelde op dag 12 wel krampen rechtsonder en ik had een heel klein beetje slijm en lage rugpijn. Maar dit was dus na het klussen die ochtend. Dus misschien was het nog te vroeg?

2. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    2,039
    1,744
    113
    Hoi!

Wat leuk dat jullie weer bezig zijn!
    Mijn cyclus is ook altijd kort, meestal 24 dagen. En ik heb ook altijd lichte menstruaties. Ik dacht altijd dat het door mijn gewicht kwam :rolleyes: want toen ik 20kg slanker was werden mijn menstruaties wat heftiger (onder pilgebruik, dat wel).. ik weet niet of jij misschien aangekomen bent? :|
    Verder denk ik niet dat het veel kwaad kan hoor. Zolang je maar een eisprong hebt :).

3. Lila2019

Dankje!
    Ik ben juist erg veel afgevallen en nu weer meer op gezond gewicht. Dus jij bent ook gewoon zwanger geworden met een korte cyclus? Ik lees zo veel dat er dan geen tijd zou kunnen zijn voor het innestelen?

4. Lila2019

Ah ik zie nu pas in je onderschrift dat jullie bezig zijn voor een eerste kindje! :)

5. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Voor dat ik doorging voor IVF had ik ook telkens een cyclus van tussen de 25 -29 dagen, ben niet zwanger geraakt (7x iui gehad) maar wel een goede ei sprong elke maand :) maar.zeer waarschijnlijk door 2x een eileiderontsteking lukte het eitje niet om de baarmoeder te bereiken... het heeft wel een hele knauw aan mijn vruchtbaarheid gegeven helaas.
    Ik wil je in elk geval veel succes wensen! Ik heb begon op cyclusdag 8 of 9 met ovulatie testjes, en als er een 2e streepje duidelijker verscheen ging ik 2x per dag testen (smorgens met de 2e plas, en savonds rond 21 uur) :)

Ik hoop dat t gauw raak is voor je

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,999
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Innestelen heeft te maken met de lengte van je lf.
    Als jouw cyclus 25 dagen is, met een eisprong op dag 11 en een lf van 14 dagen, dan zijn je kansen nog gewoon goed hoor :)

Heb je een cyclus van 25 dagen, met een eisprong op dag 17 en een lf van 8 dagen, dan liggen de kansen op een zwangerschap al gelijk flink lager :).

Ik zou dus even met ovu testen bezig gaan om te kijken op welke cyclusdag je eisprong is :)

7. Lila2019

Ik wil niet met ovulatietesten aan de gang. Maar eerst gewoon de natuur zijn beloop laten gaan. Misschien later ;) Ik check wel mijn bmm en afscheiding. Zo is dat nu weer wit en compact van substantie Ik ga er dus een beetje van uit dat ik dan mijn eisprong toch gehad moet hebben icm het beetje slijm, hele zachte bmm, en de krampjes.

Door het werk van mijn man zijn de dagen dat we kunnen klussen ook beperkt. De volgende keer zou op dag 16(morgen) kunnen zijn.

Hoop dus dat dat mijn eisprong ergens tussen dag 8-12 was

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Wat @RoGiJuLi zegt idd met ovulatietesten aan de gang, maar als je dat niet wil is het een kwestie van afwachten.
    Hier ook korte cyclussen van soms maar 22 dagen, en toch zwanger geraakt.

Share This Page