Goedemorgen iedereen, Door het gebruik van Clomid zijn er deze ronde twee follikels bij mij gegroeid van 1,95 en 1,5 mm en daarom heb ik nu Ovitrelle gekregen om een eisprong op te wekken Dit is de eerste keer dat ik Ovitrelle gebruik dus ik heb even een vraagje voor de vrouwen die hier misschien al iets meer ervaring mee hebben; De gynaecoloog zei dat de eisprong binnen 36 uur na het plaatsen van de injectie zou plaatsvinden. Zouden beide follikels dan binnen 36 uur moeten springen of is er een kans dat alleen de grootste springt en die andere pas een paar dagen later omdat die nog even door moet groeien? Ben even benieuwd zodat we hopelijk niet te vroeg stoppen met knuffelen Alvast bedankt voor jullie reacties!
2 eitjes springen altijd tegelijk en nooit met dagen ertussen. Wat wel kan is dat de kleine niet rijp genoeg is om bevrucht te raken. Hij springt dan wel, maar de schil zal dan nog te hard zijn om te bevruchten. In dat geval doet alleen de grote mee . Let wel dat je met ovitrelle pure hcg spuit en hierdoor dus vals positieve zw-testen kan krijgen als je te vroeg test.
Ja, dat heb ik inderdaad gelezen.. Wacht dus netjes nog maar even met testen Bedankt voor je reactie! Bij "normale" groei van 0,2 mm per dag zou die kleine van 1,5 mm 36 uur na de injectie gelukkig denk ik ook net groot genoeg moeten zijn geweest (1,8 mm). Hopelijk is er in ieder geval 1 goed eitje gesprongen en is die bevrucht geraakt.. Fingers crossed
Ik neem aan dat je 15 mm en 19 mm bedoelt? De groei is ongeveer 2 mm per dag. Follikels groeien nog door tot de eisprong. Het kan zijn dat die van 15 mm net groot genoeg was ten tijde van de eisprong. Een follikel moet minimaal 17 mm zijn, dan is een eicel rijp. Was hij niet groot genoeg, dan doet alleen de grootste mee. Succes!