Hoi dames Misschien stomme vraag, maar ik voel mijn ei altijd heel goed! Echt al een jaar elke maand krijg ik omstreeks dag 14/15 ontzettende kramp en drukkend gevoel aan een kant van m'n baarmoeder. Dit houdt dan uren aan en dan is t weg. Deze maand heb ik het niet gevoeld! Wel beetje weeïg, en wat ongesteldheids gevoel maar geen overduidelijk ei gevoel... Ik vraag me af of het misschien soms voorkomt als je bevrucht bent dat je dan je ei niet goed voelt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Je eisprong komt voor de bevruchting. Dus je eisprong voel je eerder dan dat er bevruchting optreedt. Het wel of niet voelen van de eisprong heeft dus helemaal niks met een bevruchting te maken.
Volgens mij zal je je biologie boeken nog eens moeten boven halen. Je ei springt eerst en dan kan het ongeveer 24u bevrucht worden.
Je eisprong komt eerst. De eicel komt uit een eiblaasje en gaat op weg van je eierstok door de eileider naar je baarmoeder. Als het onderweg een zaadcel tegenkomt, kan er een bevruchting optreden. Je hebt dus eerst een eisprong nodig. Want zonder eisprong komt er geen eicel vrij en valt er niks te bevruchten.
Tijdens je eisprong bevrucht worden kan eigenlijk niet want die sprong is 1 moment. Zodra je ei na de sprong in de eileider zit, kan hij bevrucht worden. Het kan best zijn dat je hem nu niet hebt gevoeld maar dat het er wel was; misschien is het snachts gebeurd toen je sliep.
Ow ok! Dat is weer duidelijk dan heb wel vruchtbaar slijm enzo gehad, en beetje ongi achtig gevoel maar niet de krampen die er normaal mee gepaard gaan... Maar kan natuurlijk best geweest zijn toen ik sliep! Bedankt voor de reacties!
De ene keer voel je hem wel en de andere keer niet, dat was hier in ieder geval wel zo. Geen pijn wil helemaal niet zeggen dat je geen eisprong gehad hebt, dat staat er totaal los van. En ook met een bevruchting heeft het dus niks te maken, aangezien die ten tijde van de eisprong zelf nog niet geweest is. Succes!
Ja dat is t m dus ik voel hem al een jaar echt altijd! Maar goed hij zal wel geweest zijn want heb geen vruchtbaar slijm meer het is nu wittig en anders van structuur... Bedankt iig
Meid hier een typisch voorbeeld!! Ik heb 2 rondes aangekeken hoe het ging met m'n cyclus en krom gelegen van de pijn door m'n ovulatie.. Derde ronde er gericht voor gegaan! Geen eisprong gevoeld, niets, ik dacht nou dat kunnen we vergeten en hoppaaaa Off topic: mogen jullie er nu toch voor gaan?? Hoe zit dat? Heb je goed nieuws gekregen?
Nou hier even goed nieuws voor jou! Ik had dus echt precies het zelfde, voelde elke maand mijn ei.. en opeens een maand niet en ik kreeg ook de bijbehorende klachten niet zoals pijnlijke borsten enz. En ook ik vroeg me af of ik dit kon linken aan een evt zwangerschap.. en ja hoor! hartstikke positieve test die maand! Is helaas wel in een vmk geëindigd . Maar toch.. soms is het zo, dat je juist géén klachtjes voelt die je normaal wel voelt. Ook niet iedereen voelt die pijn op hetzelfde moment.. sommigen hebben ook pijn van de vloeistof die na de eisprong komt. Ik heb altijd echte klachtjes die op een zwangerschap lijken, maar dat heb ik echt elke maand. Pijnlijke borsten, maagzuur, zeurend ongi gevoel, chagrijnig, misselijk zelfs afentoe.. Mijn vreemdste klacht is dat ik elke maand na mijn eisprong ook echt donkere tepels krijg en die kringen eromheen. Dan weet ik dus al dat het niet raak is.. Die keer dat ik zwanger raakte had ik nada nopes nergens last van.. ook mijn eisprong voelde ik toen niet Hoop voor je dat het raak is! xxx