Hoi, Sinds een week of zeven (ben nu bijna 31 weken zwanger) heb ik kramp in mijn onderbuik. Ik dacht eerst aan bandenpijn. Op het werk heb ik een keer zo'n kramp gehad dat ik het er benauwd van kreeg en niet wist waar ik het zoeken moest van de pijn. Daags daarna de vk gebeld, die verzocht mij m'n urine naar de huisarts te brengen. De diagnose na kweek was blaasontsteking, dus ik kreeg een kuur nitrofurantoine van 7 dagen. Na die kuur nog steeds krampen. Weer urine ingeleverd, niet schoon. Ik moest urine naar het ziekenhuis brengen, want ze wisten niet precies wat voor bacterie het was. Zover kwam ik niet, want diezelfde avond kreeg ik zo'n hevige kramp, dat ik niet rechtop kon zitten of lopen. Na een uur kramp heeft mijn man de vk gebeld. Ik moest langskomen en ze heeft me getoucheerd. Ze dacht dat het wat zacht was en in overleg met de gynaecoloog moest ik naar het ziekenhuis. Daar allerlei onderzoeken gehad, oa bloedonderzoek, urine opgevangen, hartfilmpje van het kindje en de buikactiviteit en een echo van de baarmoedermond. Alles zag er goed uit. Ze wisten daar ook niet waar de kramp van weg kwam, dus kon ik weer (met kramp) naar huis. De kramp zat onderin mijn buik, net boven mijn schaambeen en straalde uit naar mijn linker- en rechterzij. Drie dagen later kreeg ik de uitslag van de urinekweek, die was niet goed en ik kreeg een kuur amoxicilline. Na die kuur weer op controle bij de gyn. Klachten waren nog niet over. Ik heb/had tijdens mijn werk ook veel last van harde buiken die niet weg trokken. Wederom urine opgevangen, een uitstrijkje gemaakt en weer een echo van de baarmoedermond. Deze was in twee weken korter geworden en het hoofdje was wat gezakt, letterlijke woorden van de gyn. Hij vond het zaak er nu echt werk van te maken. Week later bellen voor de uitslag. Het evenwicht in de schede was wat verstoord, wat normaal is tijdens de zwangerschap. Waarschijnlijk irriteerde dat de plasbuis. Dit keer weer een kuur van 1 dag meegekregen voor de verstoorde schede. Normaal hoefde dat niet, maar omdat ik veel last had van harde buiken... Kuurtje gedaan...klachten zijn er nog steeds. Zaterdagavond en gisteren weer kramp gehad. Duurde zo'n 45 minuten en is links onderin mijn buik, net boven mijn lies. (dicht tegen mijn heupbot) Wat moet/kan ik nu nog? Ik ben er niet gerust op en wil graag weten wat het is. Heeft u enig idee? Alvast bedankt!
Hoi demia, er zijn al heel wat tests op je losgelaten zo te lezen en dit zijn dingen die ook bij mij te binnen zouden schieten. Op zich klinkt het verhaal heel helder, aalleen is er nu geen oplossing voor bij jou helaas. Ik denk dat het inderdaad met name wordt veroorzaakt door het indalen van het hoofdje. Dat kan op zich helemal geen kwaad bij deze termijn hoor, als je krampen maar niet op weeen gaan lijken, want dan moet je natuurlijk meteen weer even bellen. Rust en warmte scheelt vaak een hoop, dus lekker met je buik in de zon. cranberrysap of capsules nemen tegen een blaasontsteking en even geen gemeenschap nu. verder heb ik ook geen gouden tip helaas en is het hopen dat die kuur eindelijk aanslaat en het wat rustiger wordt bij je. Groetjes Brigitte