Hoi dames Ik heb pas van de dokter gehoord dat ik mn temp. moet opnemen en dat elke dag rectaal. aangzien ik van 5 dagen naar 2 dagen ongesteld word en wel netjes op tijd,vraag ik mij af of ik wel een eisprong heb. mn 1e dag van mn laatste menstruatie is op 3 januari 2009 geweest. mn temp lijst is als volgend: 36.8 36.8 36.9 36.5 hoe krijg je een temperatuurs dip? en ehm mischien een stomme vraag maar is een mens niet 37graden?
Je tempt nog maar een paar dagen en ik denk niet dat je dus al een eisprong kunt zien. Dat is, als je hem hebt, zo'n 14 dagen voor je verwachtte menstruatie. Mijn basale temoeratuur ligt voor de eisprong meestal rond de 36.5-36.7 Hij is nu 37-37.1 na een eisprong. Dips kunnen voorkomen. Het is volgens mij niet altijd duidelijk waarvan. Ik raad je aan om bij fertilityfriend.com een lijst aan te maken. Kun je niet alleen je temp in kwijt, maar ook andere kenmkerken zoals de vorm van je afscheiding en andere lichamelijke zaken. Als je (vermoedelijk) een ei hebt gehad, geeft dit systeem het vanzelf aan. Tempen moet je elke ochtend doen op dezelfde tijd en idd liefst rectaal. Klik maar eens op de grijze link bij mijn ondertekening, dan zie je hoe zo'n kaartje eruit ziet.