Wel ei-geen ei / Ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vanilia, 11 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

Ik weet niet of deze vraag al eens eerder is langs gekomen maar ik vroeg me het volgende af;

Als je een positieve ovulatietest hebt, kun je er dan ook vanuit gaan dat je daadwerkelijk een eisprong hebt of gaat krijgen?

Alvast bedankt, grt Vanilia

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nee, dat wil nog niet zeggen of je een ei hebt. Wel dat je het hormoon aanmaakt om een eventueel ei te laten sprinegn. Alleen dmv een bloedtest kun je zeker weten of je een eisprong hebt.

Mijn gyn vertelde wel, dat als je een regelmatige cyclus hebt en een positieve ovutest dat de kans dan wel heel groot is.

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Nee, het is helaas geen garantie :-? Je lichaam maakt LH aan om je ei te laten springen, maar het kan zijn dat de eisprong niet doorzet zeg maar. Wat ik begrepen heb is dat wel echt een uitzondering, dus de kans is in elk geval wel heel erg groot dat je wel gewoon een eisprong hebt ;)

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    En ik heb ook begrepen dat als je temperatuur stijgt na de eisprong en hoog blijft dat er dan nog meer kans is dat je echt een ei hebt gehad.

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik heb begrepen, of wel eens gelezen, dat als je ei niet springt je best hevige buikpijn kan krijgen hierdoor. Ik heb dat wel eens tijdens mijn eisprong, van die nare krampen. Misschien zijn dat momenten dat mijn ei niet springt? Deze cyclus heb ik bv. helemaal nergens last van gehad, geen slijm, geen buikpijn. Raar hoor. Ik denk dat ik maar weer aan de ovu-testen ga.

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zou dat dan in combi doen met temperaturen. Dat geeft je toch meer inzicht in je cyclus.

7. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Temperaturen vind ik lastig en soms ben ik er niet zo precies in en vergeet ik het gewoon :rolleyes: ....

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als hij gesprongen is, moet je om het zeker te weten je progesteron bepalen. Dan weet je pas zeker dat je ei goed gesprongen is.

9. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Om het progestron te bepalen moet je dus temperaturen? Dat woordje zegt me niks eerlijk gezegd..... :oops:

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Progesteron is een hormoon dat vrijkomt na je eisprong. Door dit hormoon gaat je temp omhoog na je eisprong en dit kun je meten met temperaturen.

11. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ok. Ik vind dat temperaturen maar lastig en vind het knap van meiden die echt maandelijks netjes elke keer hun temperatuur bijhouden.

Deel Deze Pagina