Kans op zwangerschap?

Discussion in 'Zwanger worden' started by SchatjeZ, Apr 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SchatjeZ

SchatjeZ Lid

Apr 13, 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames

ik zit met een vrij "ongewone" situatie volgens mij. Het is niet mijn ding om op dit soort fora naar advies te vragen, maar aangezien ik het zelf niet goed weet, zou advies wel welkom zijn. Hier de situatie:

- normaal gezien heb ik cyclussen van netjes 26 dagen met eisprong op dag 12.
    - vorige cyclus begon op 30 maart (start ongesteldheid). Deze bloeding was niet zo hevig als anders, wel 2 x klontertjes (sorry voor de details). Duurde netjes 5 dagen zoals anders (zondag tem donderdag). Vrijdag geen bloedverlies en plots zaterdagavond heel licht bloedverlies dat tot maandagochtend aangehouden heeft. (echt heel licht).
    - Op dinsdag (dag 10 van de cyclus) begonnen met ovulatie testen zoals gewoonlijk (digitale van CB) zonder succes... Nu reeds aangekomen op dag 15 en nog steeds geen positieve ovulatietest.
    - Gevoelsmatig: geen stemmingswisselingen, wel moe en krampjes die vergelijkbaar zijn met ovulatiepijn maar lang niet zo hevig. Dé kramp die op een ovulatie wijst, en ik anders zeer duidelijk voel, blijft nog steeds uit.
    - vanochtend bijkomend een digitale CB zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief.

Kan het zijn dat het te vroeg is om deze te doen. Of beter gezegd: kan het nota bene dat ik effectief zwanger ben na toch wel een vrij lange "ongesteldheid"? Of verwar ik ongesteldheid met een innestelingsbloeding?

Ik hoop op jullie advies.
    Alvast bedankt!

2. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    Ik denk zelf dat je wel positief had kunnen testen nu als je zwanger was. Maar denk dat je gewoon ongesteld bent geweest en je eisprong deze maand iets later is. Hoe regelmatig je cyclus ook is... Er kunnen wel eens plotseling kleine verschillen zijn. T blijft een menselijk lichaam ;) hoop dat je gauw duidelijkheid hebt.

3. SchatjeZ

SchatjeZ Lid

Apr 13, 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Cherry Belly
    bedankt voor je reactie.

Dan zou het een ongesteldheid van 8 dagen geweest zijn? Vreemd, maar idd, we are only human. :)

Best afwachten dus. Ik zat misschien te denken, als het een innesteling was geweest, zou het mss nu nog te vroeg zijn voor die zwangerschapstest.

Zo'n dingen maken je echt crazy. Zeker als die cyclussen telkens zo mooi op tijd waren...

Groetjes;
    ik.

4. seepje

seepje Fanatiek lid

Mar 23, 2014
    1,559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Lastig, ik zou over 5 dagen toch even een zwangerschapstest gaan doen als je ovu testen negatief waren.

Daarnaast kan het best dat je hormonen door iets zijn ontregeld en je dus een langere cyclus hebt deze keer, misschien stress of iets anders, heeft allemaal invloed op je lichaam.

5. SchatjeZ

SchatjeZ Lid

Apr 13, 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Seepje

is idd vrij lastig...

Heb jij al gehoord over een pseudo-menstruatie?
    Wat denk jij daarover? (google eens even als je wil)

Het zou me ten zeerste verbazen dat een eisprong uitbleef door stress, aangezien ik ongeveer de meest ontspannende week heb gehad door vakantie :)

Groetjes,
    ik.

6. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    Dat zou ook heel goed kunnen. Best lastig met zo'n vreemde cyclus. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt meid!
    X

7. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Wie weet is het een mislukte innesteling geweest waardoor je menstruatie wat langer duurde. Bij mijn eerste vroege miskraam bloedde ik 10 dagen... Een week na een menstruatie alsnog een positieve zw test heb ik ook al eens gehad :( Alles kan, ik kijk nergens meer van op!

8. SchatjeZ

SchatjeZ Lid

Apr 13, 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een week na je menstruatie een postieve test?! Echt?
    Wat was daar de medische verklaring dan voor?
    Heb je die zwangerschap uitgedragen?

Hier nieuwe ontwikkeling, trouwens; vanochtend bij het opstaan een zware steek in mijn onderbuik en niet lang erna afscheiding in de vorm van eum... Ja sorry, echt een elastiek slijm...
    However....ovulatietest nog steeds negatief....

Raar, toch??

9. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Nee helaas, het was n miskraam. Ik verloor nl beetje bloed, toen dacht ik eerst n ei, bleek dus iets anders. Zelfs de digitale was positief. Een paar dagen lang onzekerheid maar na de echo was duidelijk dat het niet goed was..:( Mijn testen werden ook lichter, dus ik was er al bang voor... Maar ik sluit niks meer uit nu. alles kan ;)

10. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Als je menstruatie 30 maart begon dan zou ik even tot je volgende nod wachten met een zwangerschapstest en vanaf 30 maart dus rekenen. Je lichaam kan soms zomaar ineens even in de war zijn. Wel vreemd dat je ovulatietesten gewoon wit blijven!

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Vermits je spreekt van licht bloedverlies die week kunnen de eerste dagen ook spotting geweest zijn en nog niet echt je maandstonden dus. Dus dan is het wel normaal dat je nog niet positief test met je ovusticks, dan kan het nog komen.

Share This Page