wie ook regelmatige cylus en nu ineens langere?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Snoopy1983, Apr 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik vroeg me af of er hier ook meiden zijn die sinds het stoppen met de pil
    ook altijd een regelmatige cyclus hadden en ineens een langere cylus ertussen
    Ik had 5 maanden lang een cyclus van 28/29 dagen en nu ineens een cylus van 37 dagen :confused:
    Ik ga nu voor de 7e ronde. Ik heb vandaag echt weer even een baaldag :cry: en kan ook wel wat positieve reacties gebruiken.
    Ik ga sowieso maandag naar de huisarts omdat ik gewoon wat vragen heb en misschien voel ik me daarna minder onzeker.

Stresskipje likes this.
  2. annatje

annatje Lid

Apr 7, 2008
    88
    0
    0
    call center agent
    hey snoopy 1983

Hier ook een hoor ben nu 9 maanden schoon van de prikpil en altijd hele fijne en vrijwel regelmaatige cyclus gehad van 28/29/30
    op het moment ben ik nu al dik 2 weken ongi............
    snap der niks van.
    maar ben naar de ha geweest en die vertelde mij dat het een verandering in je hormoonhishouding is. dus dat je hem gewoon moet uitzitten....
    als het goed is moet je daarna weer je normale cyclus oppakken

groetjes Anna

3. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb meestal 24 of 26 dagen, 2x van 28 dagen gehad en dat was mijn langste..

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Verder niemand? komt blijkbaar dus niet vaak voor :(

5. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    ja, heb ik ook!

eerst een paar maanden precies 28 dagen, daarna 2 x 29, daarna 1 x 30 en de laatste keer 31.
    ik vind het ook erg raar!

het zou fijn zijn als je laat weten wat de huisarts hier over zegt... alvast bedankt!

6. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ik ben zelfs van 2x 28 dagen naar 43 dagen gegaan! En toen weer 28....

7. Jules

Jules Actief lid

Feb 14, 2008
    292
    0
    0
    Ben begin december gestopt met de pil. Daarna twee keer keurig na 28 dagen ongesteld geworden. Vorige maand duurde het echter 40 dagen en ook nu ben ik nog steeds aan het wachten op de :evil: .

Weet dat ik niet moet zeuren, zo lang zijn we nog niet bezig. Maar ik ben dan zo teleurgesteld in m'n lichaam. Woensdagavond heb ik een test gedaan, en dacht echt een heel, maar dan ook heel licht lijntje te zien. Vanmorgen een test van Clearblue en helemaal niets te zien :( !

Ook ik ben erg benieuwd wat je huisarts hierover te zeggen heeft.

Succes allemaal!

8. ik was altijd 30 dagen en zie nu mijn ritme..

pff om gek van te worden!

maar ja de gyn vind hem regelmatig hihi.

yippie

9. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

Nov 13, 2007
    1,201
    0
    0
    Venlo
    ik had eerst ook altijd rond de 28 dagen, en vorige maand ineens 42 dagen. Nu is het afwachten wat er gaat gebeuren.

Ik ben ook heel benieuwd naar wat je HA zegt!

Groetjes,

Angela

10. Petra83

Petra83 Bekend lid

Jan 3, 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik heb er ook last van, heb 29/2 mijn menstruatie gehad en daarna geen nieuwe strip (pleister) meer begonnen en sindsdien nog steeds geen nieuwe menstruatie! Gisteren nog maar eens getest, en nee hoor, negatief!

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben blij dat ik naar de HA ga, ik heb eigenlijk zoveel vragen en als ik daar wat over op zoek op internet zegt de een dit de ander dat.
    Zoals kan je je menstruatie uitstellen als je er veel mee bezig bent en kan ik er nu rekening mee houden dat ik weer een lange cylus heb.
    En het liefste wil ik gewoon dat er gekeken wordt of alles goed zit maar ik weet niet of ze dat zo vroeg al doen. In ieder geval hoop ik dat ik een beetje op mn gemak gestelt wordt zodat ik er een beetje van kan gaan genieten!
    Want als ik eerlijk ben was het momemt dat we zeiden we gaan ervoor een super moment, maar iedere maand die teleurstelling maakt het er niet beter op maar dat zullen velen herkennen.
    Liefs Snoopy

12. Jules

Jules Actief lid

Feb 14, 2008
    292
    0
    0
    Hoi Snoopy,

laat je weten wat de huisarts tegen je zegt? Ik ben heel erg benieuwd. Hoor altijd dat ze pas na een jaar gaan controleren. Maar ik begrijp je onzekerheid, zou het liefst ook zeker willen zijn dat alles goed zit.

Liefs,
    Jules

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Hoi Jules ja ik laat het zeker weten!
    Zie dat jij al 4 dagen overtijd bent? Al testje gedaan?

14. Jules

Jules Actief lid

Feb 14, 2008
    292
    0
    0
    Hi Snoopy,

al twee testen gedaan (zie mijn berichtje van gister). Het hakt er behoorlijk in als het toch negatief is, had ik niet gedacht. Maar ja, dat overtijd zijn zegt niet meer zo veel als je cyclus van slag is. Afwachten dus maar en vriendlief lekker irriteren met m'n gezeur ;) .

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ohja zie het sorry, lees zoveel dat ik niet eens meer weet van wie of wat haha.
    Ben je nu ook van je langste cyclus uit gegaan?
    Toevallig ben ik halverwege februari met tarwekiemolie begonnen maar las ergens dat er iemand was die daardoor ook ineens een langere cyclus had nu hoop ik niet dat het daardoor komt bij mij.
    Hoop voor je dat je alsnog positief test!

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Zoooo ik ben bij de huisarts geweest en wat lucht dat op zeg! Wil ook tegen iedereen zeggen die vragen heeft ga gewoon naar je huisarts en als je een goeie hebt neemt die je serieus!
    Maar goed had beloofd te vertellen hoe het was.
    Allereerst vertelt dat ik al een half jaar bezig ben en dat ik me best wel zorgen maak. Heb verteld dat mn cyclus altijd al regelmatig is en verteld dat ik halverwege cyclus gevoelige borsten en 14 dgn daarna ongi wordt. Hij zei als ik dat zo hoor zit die cyclus van jou wel goed als ik het zeker wilde weten kon ik nog temperaturen.
    Vroeg hoe het kon dat ik nu ineens zo'n lange cyclus had maar hij zei dat kan altijd en de oorzaak kan van alles zijn: een vroege miskraam (bij mij denk ik niet want had dit keer ook geen gevoelige borsten en negatieve test en gewone menstruatie) soms sla je een eisprong over of stress.
    In ieder geval vond hij het een goed idee om nu mijn man zijn zaad te onderzoeken :) dat onderzoekt hij zelf en als daar niets mis mee is dan adviseerde hij om gewoon het jaar vol te maken. Maar hij nam me echt serieus en begreep dat die onzekerheid van mij ook niet goed is.
    Ben zo blij dat ik ben geweest nu heb ik misschien een beetje rust, ik zei ook als het zaad niet goed blijkt te zijn wil ik dat liever nu weten dan nog een half jaar wachten en ook dat vond hij heel begrijpelijk!
    We hopen natuurlijk dat alles goed is en we gewoon het volgende half jaar vrolijk verder gaan met een heerlijke vakantie ertussen :D
    Dus meiden twijfel je ga naar je huisarts!
    Liefs Snoopy

17. inge08

inge08 Actief lid

Mar 21, 2008
    204
    0
    0
    Hallo,

Ook ik had eerst een cyclus waar je U tegen zei, precies 28 dagen kon er de klok op gelijk zetten maar... vorige maand een cyclus van 35 dagen! Eerst ben je heel blij want je denkt dat het het moment is maar na een aantal negatieve testen werd ik dus op de 35e dag toch ongi :( echt balen! Maar er zijn dus meer meiden die dat hebben.. Vind het wel zwaar ... maar goed we wachten maar geduldig?!?! af..

Succes iedereen..
    Groetjes

18. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

Feb 6, 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Bij mij heeft het 7,5 week geduurd voordat ik ongesteld werd. Lijkt wel of ik een cyclus over geslagen had. Ik vond het heel lang duren en was ook "blij" dat ik weer ongesteld werd. Ik ga morgen naar het ziekenhuis voor een inwendige echol. Heb wel getwijfeld omdat ik toch ongesteld ben geworden, maar vind het wel prettig als ze even bekijken of het er allemaal goed uitziet.

In mijn vriendenkring is het wel veel voor gekomen dat er 1 of 2 keer een paar uitschieters tussen zaten, volgens mij niet heel bijzonder dus, maar wel heel vervelend, want wachten duurt lang.

Mijn huisarts is trouwens ook super betrokken en stuurde mij zelf door, heb ik niet om hoeven vragen.

Stresskipje likes this.
  19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Hoi Sammetjen,
    Dat vind ik inderdaad zo fijn ik was bang dat hij zou zeggen je bent nog jong en ga het nog maar een half jaar proberen maar gelukkig begreep hij het helemaal!
    Fijn dat je een echo krijgt dan weet je teminste of het allemaal goed zit ;)

Liefs Snoopy

20. Jules

Jules Actief lid

Feb 14, 2008
    292
    0
    0
    Wat fijn dat jullie zo goed worden geholpen door de huisarts. Ik wacht morgen nog even af, dan zit ik op dag 44 van de cyclus. Ik waag eerst 's ochtends nog een testje en anders bel ik de huisarts ook even.

@ Snoopy: ben blij dat je je verhaal hebt kunnen doen bij de huisarts. Je zult wel opgelucht zijn dat ze in ieder geval je vriend gaan checken. Hopelijk is alles goed maar anders weet je het in ieder geval.

Liefs,
    Jules

Share This Page