Vraagje: voelen jullie de eisprong goed? En hoe voelt het bij jullie? Wat ik nu heb is steken in mn buik, een beetje alsof je ongesteld moet worden zeg maar... mijn eisprong zou pas rond de 23e moeten zijn, daarom vind ik het raar
Ik voel helemaal niets! Jammer, want het zou wel makkelijk geweest zijn Ik lees wel eens op het forum dat vrouwen buikpijn of steken voelen, maar daarvan wordt gezegd dat het het groeien van het eitje is! De daadwerkelijke eisprong is volgens mij niet te voelen?!
Niet te voelen? Ik heb echt helse pijn tijdens de eisprong.. in mn pubertijd zelfs naar de SEH geweest omdat ik niet wist wat me overkwam. Gynaecoloog vertelde me toen dat dit de ovulatie was. Toen ik temperatuurde klopte dit ook altijd, de ochtend na die pijn altijd de temperatuurstijging. Het klopt wel dat die steekjes of dat trekkende gevoel het groeien van de eitjes kan zijn. Dat heb ik ook altijd een aantal dagen voor de ovulatie.
Een aantal dagen van te voren ja? Dat hoop ik nu ook een beetje want mn vriend zit nog tot morgenavond in het buitenland... en anders volgende maand weer
Jep hier ook iemand die het altijd voelt 😏 Krampjes en steken bij de lies voor de ovulatie, en als het springt knal pijn in de onderbuik en/of onder in de rug. Rijpen en ovulatie voel ik ongeveer twee dagen (meestal in het weekend. Zaterdag de kriebel steken en wat krampjes, zondag overdag niet veel, en s avonds vaak mega pijn als hij gaat springen) Klopt tot nu toe nog altijd met mijn cyclus, want precies 14 dagen ervoor en erna is mijn NOD.
hier idem, alleen pas na de bevalling gekregen. Doet echt heel erg veel zeer. Toevallig vandaag weer last van.... En het stomme is: ik voel het elke maand aankomen. paar dagen van tevoren wat zeurend gevoel in mijn buik. En elke maand denk ik dan: deze maand viel het mee.... Maar dan vervolgens op het moment dat het écht zo ver is dan ga ik echt even een uurtje door de grond van de pijn. Daarna is het over...
Ja altijd heel goed een trekkend gevoel net alsof er een elastiek steeds uitgerekt word. Ben benieuwd of ik hem straks weer voelt ben nog niet ongesteld geweest.
Van de eisprong zelf voel ik helemaal niks...maar er zijn wel degelijk mensen die hem voelen, een goede vriendin van me ook; ze zegt zelfs dat ze kan voelen of het links of rechts is...zelf vind ik dat nogal straf, maar ik voel haar lichaam natuurlijk niet aan hé! Het rijpen van de eitjes daarentegen... 2-3 dagen voor mijn werkelijke eisprong heb ik ook van die stekende pijn, echt verschrikkelijke pijn waar ik even van moet gaan krom staan omdat het anders niet te houden is... Nu ik mijn cyclus bijhoudt en ovu-testen gebruik, ben ik ook 100% zeker dat het die pijn is die ik voel... Meestal heb ik de dag na die pijn een knaller van een ovulatietest... Voordien had ik altijd schrik dat ik iets serieus mankeerde bij die pijn, nu ben ik blij als ik hem voel, want dan is de vruchtbare periode weer daar
ja ik voel het ook altijd, maar het verschilt wel per keer. ik heb welleens 3 dagen pijn gehad, maar ook weleens 1 dag. Bij elke stap die ik zette dan was het helse pijn. Deze maand was het de hele dag een soort van spierpijn en de volgende dag was het over.
Ik voel ook heel duidelijk mijn eisprong aankomen! Allereerst merk ik het aan mijn afscheiding die veel meer en helderder wordt. Daarnaast heb ik altijd een soort drukkend gevoel onder in m'n buik een dag of 2 met steekjes dan wel links of rechts. Echt pijnlijk is het niet, meer een ongemakkelijk gevoel. Alsof je continu aandrang hebt om te plassen zeg maar.
Ik voelde ook echt of ie links of rechts zat. Klopte ook tijdens de follikelmetingen. Misschien lag het ook aan mijn verkleefde eileiders want nadat ik hieraan geopereerd ben heb ik die hele heftige pijn niet meer gehad haha
Ik voel hem ook echt aankomen. Ik krijg een hele opgeblazen buik, net alsof je al paar dagen niet naar de wc kunt. Ook hele zware hoofdpijn. Als tiener had ik ook regelmatig zware hoofdpijnen, zelfs voor naar de huisarts geweest. Nu valt bij mij het kwartje dat dit met mijn eisprong te maken heeft.
Voel hier wel dat het groeit. Het trekt wat en heb onder ook echt steekjes wat voelt als menstruatiepijn. Ongeveer een dag voor de eisprong word ik misselijk en dat houd aan tot eitje is gesprongen. Daarna heb ik direct last van m'n borsten dat ze heel zwaar aanvoelen en een cupmaat groter zijn. Vind ik niet heel erg hoor
Voor mijn zwangerschap voelde ik het ook altijd rechts of links. Fikse pijn wat zelfs uitstraalde richting mijn lies. Dat hield dan een paar uur aan en dan nam de pijn af. Als ik dan een ovutest deed, was die ook lichter. Na mijn bevalling heb ik ineens in het midden van mijn buik heftige pijn en heb ik ook ineens ovulatiebloedingen.
Oke, nu kan ik mijn gevoel iets beter plaatsen, ik verwacht mijn eisprong namelijk pas rond de 22e/23e. ik doe nu nog geen ovu testen, we zijn het pas aan het proberen en wil eerst kijken of het zo gewoon lukt wel erg grappig dat iedereen het zo anders voelt!
Hier hetzelfde Dacht in het begin dat ik iets van een blaasontsteking of zo had. Maar omdat ik nu ovulatietesten gebruik, kwam ik er achter dat het altijd rond mn eisprong is. Bij mij zijn het ook krampen.
Ik voel het ook goed sinds mn zwangerschap. Een drukkend gevoel over links of rechts (afhankelijk waar het eitje springt) en dan een uurtje flinke steken. Daarna is het algauw weer over. Het is makkelijk als je het voelt maar lekker is anders.
Ik voelde mijn eisprong altijd heel goed. Dus toen ik bezig was met zwanger worden wist ik ook ZEKER dat ik hem had gehad........maar achteraf bleek ik hem 10 dagen eerder gehad te hebben... Dus tegenwoordig durf ik er niks zinnigs meer over te zeggen of ik hem wel of niet voel...
Ik voel het ook alleen nooit bijgehouden of op gelet of het links of rechts was.... Paar dagen terug was het links, dat herinner ik me nog. Het voelt bij mij alsof er een scheet dwarszit, kramp/trekkerig gevoel ik vind het zelf een vervelend gevoel. De dagen erna lijk ik een soort bandenpijn te voelen. En laatste maanden merk ik het ook aan mijn slijm/vocht. Natte onderbroek werk zeg maar. Maar sinds ik mijn koperspiraal heb, ben ik sowieso vochtiger. Wat een bekende bijwerking is, gelukkig heeft dat alleen voordelen haha. En fijn dat ik gewoon mijn natuurlijke cyclus behoud.