ei voelen groeien?

Discussion in 'Zwanger worden' started by nalaco, Sep 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nalaco

nalaco Lid

Sep 5, 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Een vraag aan jullie, want ik ben erg benieuwd of jullie dit herkennen.

Ik ben sinds januari gestopt met de pil en sinds juni proberen we een kindje te maken. De afgelopen maanden heb ik bijna de hele cyclus lang last van mijn baarmoeder/eierstokken, tenminste ik denk dat dat het is.
    Als ik ongesteld ben heb is het een paar dagen rustig en dan na een dag of tien beginnen de steken en krampjes weer. Dit bouwt zich op, dan voel ik op een gegeven moment mijn ei springen, ongeveer tussen dag 20 en dag 24 (ook vastgesteld dmv temperaturen), dan is het weer een paar dagen rustig en dan begint het weer te krampen en te doen tot ik ongesteld ben.

Herkent iemand dit? Ik maak me namelijk wel een beetje zorgen en zit te denken om de dokter maar eens te gaan bellen...

Dank alvast voor jullie reacties!

2. nalaco

nalaco Lid

Sep 5, 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vergeet erbij te zeggen, maar dat doet de titel waarschijnlijk wel vermoeden, dat ik denk dat ik mijn ei voel groeien, alleen, wat is het dan dat ik gedurende het tweede deel (na de eisprong) voel?

3. dianapl

dianapl Actief lid

Jan 31, 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me ei niet groeien maar ik voel mijn ei sprong wel. Ik heb vanaf mijn ei tot aan mijn ongesteldheid pijn in mijn buik. Maar mijn dokter zegt dat meer vrouwen dat hebben. Dat komt omdat tijdens je ei wat bloed vrij komt en dan zakt het naar je onderbuik. Ik denk heel de tijd dat ik ongesteld moet worden.

4. nalaco

nalaco Lid

Sep 5, 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    ah dank dianapl voor je reactie! Dit verklaard dan dus al een deel van mijn krampen en steken gedurende het tweede deel van mijn cyclus. Dat bloed dat vrij komt is verder niet schadelijk?

Nu nog de krampen en steken in het eerste deel van mijn cyclus verklaren...., wie helpt mij!:(;)

5. dianapl

dianapl Actief lid

Jan 31, 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dokter vertelde dat weet niet wat andere dokters zeggen. Kan je geen vroege ei hebben waardoor je die buikpijn hebt.

6. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik herken je verhaal!
    in december 2010 ben ik gestopt met de pil en sindsdien heb ik ook buikpijn. tegen mijn liezen aan, scherpe pijn aan beide kanten (steekjes, krampjes). niet constant maar wel regelmatig door de dag heen.
    vanaf dag 5 a 6 ongeveer in mijn cyclus begint het, rondom mijn eisprong wordt het vele malen erger. soms moet ik echt paracetamol slikken. na mijn ei is het iets rustiger maar dan begint het weer tot aan mijn menstruatie. dan 1 dag ongipijn en dan begint het weer van voren af aan, elke cyclus weer...

ik ben inmiddels 2 x hiermee in het ziekenhuis geweest. beide keren zag alles er prima uit en word ik weer naar huis gestuurd met de mededeling 'we weten het niet, maar er is niks ernstigs want alles ziet er goed uit'. bloedonderzoek hebben ze nog niet gedaan. ze zijn er zelfs niet van overtuigd of het wel uit mijn baarmoeder komt.
    nou ik wel, want darmkramp lijkt hier niet op en ik vind het heel frappant dat ik met de pil stop en dat ik dan ineens buikpijn heb. hiervoor nooit deze buikpijn gehad...

30 november ga ik voor de 3e(!) keer hier mee naar het ziekenhuis.

het is niet dat ik me vreselijk zorgen maak, maar ik word spuugzat van deze pijn...

zullen we elkaar anders op de hoogte houden? aangezien onze klachten erg op elkaar lijken?

7. nalaco

nalaco Lid

Sep 5, 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Roeska,

Dat is inderdaad een heel erg herkenbaar verhaal! Ben jij direct sinds het stoppen met de pil ook bezig met zwanger worden?

Als ik jou zo hoor dan denk ik dat ik de dokter toch ook maar even ga bellen maandag!

Ook wel weer fijn om te horen dat ik niet de enige ben...,
    Dacht jij in t begin ook iedere keer: nu ben ik misschien wel zwanger, want ik heb zoveel gekke klachten? Dat denk ik namelijk de hele tijd.... En hoe lang duurt jouw cyclus? Die van mij op zn langst 39 dagen en op zn kortst 28 dagen....

Ben heel benieuwd of er dit keer wel iets uit jouw onderzoeken gaat komen, dus hou me zeker op de hoogte!

@dianapl, nee mijn ei is echt niet eerder, voel m springen, zie het terug in mijn temp en de ovutest geeft het aan..., duidelijker kan niet volgens mij...

8. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ja, wij zijn bezig sinds ik gestopt ben.
    ik was eerst bang dat er iets met mijn eierstokken was, maar die zijn oke.
    laatst heb ik op een avond vreselijk pijn aan 1 kant gehad.
    ik jammer niet snel, maar nu zat ik bijna te janken op de bank...
    dat was ook de reden om voor de 2e keer naar de ha te gaan.

vorige week heeft de gyn dan ook gekeken of er misschien een cyste zat, maar die was er ook niet...

mijn 1e cyclus duurde 106 dagen, daarna werd ik zwanger met mijn ei op dag 46. helaas een miskraam. en nu zijn ze vrij regelmatig varierend tussen 34 en 37 dagen.

9. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Had deze maand ook verschrikkelijk veel pijn in me onderbuik en ben naar de hap geweest
    Onderzoekje gehad en die zei dat het echt vanuit de baarmoeder en eierstokken kwam
    De volgende dag naar de gyn en die zag dus een ei van 28 mm
    De volgende dag moest ik terug komen en was het eitje al 30 mm!!
    Heb toen een spuit gehad om me eitje te laten springen
    (gebruik clomid daar had het ook mee te maken)

10. nalaco

nalaco Lid

Sep 5, 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    @gooischemama, ik heb geen idee hoe groot een eitje normaal wordt, maar ik neem aan dat 28 en 30 mm dus heel groot is?
    Zie ook dat je al een aardige geschiedenis hebt, heftig hoor...

Naar aanleiding van jullie verhalen ga ik toch maar eens een afspraak maken, wil namelijk heel graag zwanger worden en hoop dus maar dat er niks aan de hand is....

@roeska, wat naar dat je al een miskraam achter de rug hebt...

11. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Eitje springt meestal tussen de 20 mm en de 24 mm

Mijn voorgeschiedenis heeft me alleen maar sterker gemaakt:D
    Je verleden tekent je

12. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    516
    113
    ik heb het ook na elke mk/ma....
    voordat eitje springt al pijn en niet normaal hoeveel pijn tijdens eisprong en daarna ook een paar dagen pijn...
    ben elke keer direct zwanger en bij mij is het eitje niet groot op het moment dat de pijn begint.
    ik maak me er geen zorgen om!

Share This Page