Wie weet wat dit kan zijn? Uitslag op lichaam

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door brownielover, 1 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Dag dames,

Sinds vorige week heeft onze dochter (3) deze uitslag op haar lichaam. Het zit op haar buik, rug, gezicht en handjes.

In eerste instantie dacht ik aan warmte uitslag, omdat het is ontstaan op plekken waar ze kleding droeg en het warm weer was en ze zweette. Echter nu na een week zit het er nog steeds.

Wie weet wat dit kan zijn? Denk zelf een soort eczeem? Maar is wel gek toch zo uit het niks? Kan ik er wat op smeren bijv om vet te houden of juist droog? En gaat dit vnzelf over? Ze heeft er gelukkig geen last van qua jeuk oid.

Vast bedankt:)

2. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje krijgt dat als we hem insmeren met bepaalde soorten zonnebrand en ik denk dat het bij ons een soort allergie is. De bultjes blijven altijd best lang zitten...

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier precies hetzelfde op borst en rug. Blijft inderdaad best lang zitten. We zijn er nog steeds niet achter of het nu door de zon, de zonnebrandcrème of de combinatie ervan is. We geven 'm nu vaak een UV shirt aan en smeren dan niet. Dat gaat goed.

4. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ben je toevallig overgestapt op een ander wasmiddel / wasverzachter?

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Lijk op eczeem (huidreactie) door andere verzorging /kleding/stof/wasmiddel.
    Kan gewoon uit niets zijn hoor en wegtrekken na week of twee.

Vaseline 2x per dag smeren meer hoeft niets als het niet jeuk of schilverig is of ontstoken.

6. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat weten wij ook niet zeker, apart niet? Wij moeten ongeveer elke zoveel keren smeren wisselen van zonnebrand. Nu gebruiken we vision en dat lijkt goed te gaan, maar uit voorzorg trek ik hem ook vaak een UV shirtje aan zodat ik buik en rug niet hoef in te smeren.

TS, ik smeer er helemaal niks op. Jeukt het? Mijn zoontje heeft nergens last van behalve als wij als het nog niet weg is weer insmeren met de boosdoener, dan moppert ie een beetje.

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ow das toevallig heb namelijk nieuwe zonnebrand creme gebruikt die week. Alleen heb ik die niet op buik en rug gesmeerd omdat ze kledig aan had. De olekken die wel ingesmeerd zijn hebben minimaal tot geen bultjes. VErder geen ander wasmiddel oid in gebruik. Heb de zonnebrand ook al een week niet meer aangeraakt, kan het dan alsnog zo lang blijven zitten en ontstaan op plekken die niet ingesmeerd zijn?

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Smurfjesmama nee ze heeft geen jeuk eraan of andere klachten ervan gelukkig.

Deel Deze Pagina