Gestopt met de pil in mei, wie nog meer?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Starfish, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Hallo! :D

Morgen slik ik mijn laatste pil en dan gaat de spannende tijd beginnen..... :D Ik zou het leuk vinden als er nog meer meiden zijn die in de maand mei (of ietsje eerder of later) met de pil stoppen.

Dan kunnen we ervaringen uitwisselen en dat soort dingen....je zit dan meer in hetzelfde schuitje dan iemand die al langer aan het proberen is of die al zwanger is (geweest)!

Ik hoor van jullie! :D

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ben eind april met de pil gestopt, maar heb wel al een zoontje van 17 maanden ;), dus weet niet of ik dan ik je categorie val. Eerst gaan we een paar maanden ontpillen en eind van de zomer of september gaan we er dan 'pas' echt voor. Eerst maar eens even trouwen in oktober! :)

3. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Je mag er best bij hoor! ;)

Maar waarom kies je er bewust voor om te ontpillen?

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wij hebben op valentijnsdag besloten met de pil te stoppen :D Op naar ons eerste beebje :D

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ starfish: Dat is bij onze eerste ook goed bevallen, wil eerst die hormonen-bende helemaal uit mijn lijf voordat we er voor gaan. Dan weet ik ook mijn cyclusduur wat beter en dus ook de momenten dat ik waarschijnlijk het meest vruchtbaar ben (voel mn ei zelf niet).
    Bij de eerste ben ik begin januari 2007 gestopt met de pil, in april 2007 er echt voor gegaan en in ronde 2 al zwanger!

Bovendien gaan we half oktober trouwen dus eerder dan aug/sept gaan we er niet voor, want anders pas ik niet in mn jurk op de grote dag (gisteren uitgekozen!) ;) Hihi, en dat moeten we natuurlijk niet hebben!

6. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Okay, ik schnap! :D

Wij beginnen gewoon meteen....mede door mijn eigen situatie (zie voorsteltopic)....

Als mijn cyclus na een tijdje niet op gang zou komen kan dat 3 dingen betekenen:
    Of ik ben al gelijk zwanger....of de cyclus laat gewoon of zich wachten, of ik heb hetzelfde als mijn zus. Daarom kan ik mij al vrij snel laten onderzoeken mocht ik niet ongesteld worden in tegenstelling tot andere vrouwen waarvan de cyclus uitblijft....

Dus zodoende....ik kan bijna niet wachten! :D

7. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hello ladies!
    Ook ik ben van de partij! 'k heb eind januari m'n laatste pil geslikt. Wij wilden ook graag een paar maanden ontpillen, zodat m'n lichaam weer even rust krijgt. Helaas is deze vrije keuze nu ook een verplichte keuze geworden, want mijn menstruatie komt nog helemaal niet op gang... :( Ach nog geen paniek hoor, want bij veel vrouwen duurt het best een tijdje voor de cyclus weer op gang komt.
    We hopen wel deze zomer voor 't echie te kunen gaan!
    'k hoop op veel succes voor ons allemaal!
    Liefs.

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    07 febr laatste pil geslikt. Op valentijnsdag besloten om ook niet meer opnieuw te beginnen en meteen een cyclus van 30 dagen. Kan het zijn dat je cyclus later nog gaat schommelen? Ik voel me deze maand namelijk zo raar :(

9. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    I'm in! ben ook deze week gestopt. ben benieuwd hoe lang het voor ieder gaat duren!

10. Twingy

Twingy Lid

7 mei 2009
    21
    0
    0
    Hallo dames!

Ik heb ook 4 dagen geleden mijn laatste pil genomen, en we starten geen nieuwe strip! :D

We gaan dan wel nog niet actief klussen hoor, eerst maar eens een tijdje aanzien hoe het gaat met natuurlijk vrijen en hopen dat daar een wondertje uit komt!
    Mocht dat na een half jaar nog niet het geval zijn, dan ga ik mijn eitje zoeken.

Ik hoop dat ik toch bij je clubje mag, lijkt me leuk! :D

Liefs,
    Twingy

11. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Jaaaaa....leuk om te horen dat er nog meer mensen net gestopt zijn! :D :D :D

Zijn jullie nu ook al helemaal in de wolken? (Ik ben misschien iets té enthousiast hahaha maar ik vind het o zo spannend!)

12. Twingy

Twingy Lid

7 mei 2009
    21
    0
    0
    Een beetje dagdromen doet iedereen denk ik wel, als het besluit eenmaal is genomen ;)

In de wolken zit ik nog niet hoor, eerst maar even afwachten of het ons nog een keertje gegund is. Maar spannend is het wel! :D

Jij wil dus zo snel mogelijk gaan klussen? Ben je dan niet een beetje bang dat je lijf in de war raakt ivm het ontpillen, en dat je dat soms verwart met een mogelijke zwangerschap?

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, iedereen bepaalt het tempo natuurlijk voor zichzelf :D

13. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Ja, 'k ben ook erg enthousiast! Hoewel wij nog niet voor 't echie bezig zijn, vond ik het al heel bijzonder om ervoor te kiezen met de pil te stoppen! De eerste stap is dus gezet ;)
    En in één keer vallen alle zwangere buiken heel erg op!
    Leuk dat er al zoveel reacties op dit topic zijn!

14. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    in een ander topic had ik ook al gezegd dat ik helemaal bezig ben met onze beslissing. dat enthousiasme herken ik dus totaal! Ben zelfs bang dat ik er teveel mee bezig bent! Mijn vriend wordt vast helemaal gek van me, steeds heb ik weer iets als een babynaam of informatie over slijm ed. hahahahaha :oops:
    verheug me ook erg op het feit dat ik mijn ouders blij kan maken met het grootouderschap want zij hebben nog helemaal het idee dat we voorlopig nog niet bezig zijn met kinderen krijgen.
    Ergens ben ik bang dat het juist niet lukt of misgaat omdat ik er zo mee bezig ben!

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik ben in februari gestopt ik werd na 33 dagen ongesteld en daarna naar 40 dagen. Deze maand zijn we echt bewust aan het klussen voor een kindje. Voor ons is het ook het eerste kindje. Ik ben zo benieuwd. Ik moet wel zeggen dat ik er heel veel mee bezig ben en omdat ik een lange cyclus heb haal ik me van alles in me hoofd. Dat ik niet vruchtbaar ben enz. Ik heb ook last van overgewicht en ik denk daardoor dat het misschien niet goed is(ben wel bezig met dieeten maar dat gaatb niet zo snel hihi) we zullen zien.

16. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Nee...zo moet je het niet zien...ik stop gewoon met de pil en dan zie ik vanzelf wel wanneer ik ongesteld word of niet. Dus ik ga niet opeens veel meer "klussen" ofzo dan normaal ;)

Ik heb gelezen dat het voor je lichaam in principe niks uitmaakt of je gaat ontpillen of niet, het kan geen kwaad ofzo. Het is inderdaad misschien niet meteen duidelijk of je zwanger bent of dat je cyclus nog niet op gang is gekomen...maar dat zien we dan wel vanzelf denk ik :)

17. Twingy

Twingy Lid

7 mei 2009
    21
    0
    0
    Excuus Starfish, dan heb ik dat verkeerd geinterperteerd #-o

Ik heb zojuist de duiveltjes mogen verwelkomen, maar dat is naar mijn weten nog geen échte menstruatie. Ik ben benieuwd hoe het volgende maand gaat!
    Dan kan ik alvast mijn cyclus een beetje bijhouden =D>

De tijd is nu ook gekomen om te stoppen met roken. Makkie! :^o Aheeumm..

Hoe doen jullie dat eigenlijk (als je rookt)?
    De zwangerschap van mijn zoontje kwam nogal onverwachts, dus het stoppen bracht erg veel stress met zich mee. En af en toe smokkelde ik dus een beetje :oops:
    Nu wil ik gestopt zijn vóór ik eventueel zwanger word, ik ga mijn best doen! [-o<

18. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Hopelijk lukt het je om te stoppen met roken! Denk aan je (toekomstig) kindje! :D

Ik vroeg me trouwens nog iets af....het op gang komen van je cyclus heeft dat ook te maken het het soort pil dat je geslikt hebt: een zware of een lichte variant? Als ik even zwart-wit kijk dan zou je denken dat als je een pil hebt geslikt waar minder hormonen inzitten, je sneller weer in je cyclus komt dan wanneer je een zware pil hebt gehad....

(Misschien wazig verhaal maargoed :))

Weet iemand of dat wat uitmaakt?

19. Twingy

Twingy Lid

7 mei 2009
    21
    0
    0
    Ik heb geen flauw idee! Ik slikte (Joepie, slikTE! =D> ) de microgynon 30, daar hoefde ik niet echt mee te ontpillen toen ik er 1 vergeten was, we waren meteen de klos :)

Als geen van de dames het weet, zou je het aan je huisarts kunnen vragen?

Ja, dat stoppen met roken moet wel lukken. Voor het kindje dat hopelijk komt inderdaad :D
    Het nadeel is, dat ik dan altijd zo veel ga snoepen, en ik ben al iets te zwaar voor mijn lengte [-X

Ach, we zien wel, ik heb de tijd! :D

20. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Ik slik zelf Micorgynon 20 dus die is nog lichter nog dan die van jou....inderdaad eerst eens afwachten of hier iemand het weet en anders kan ik het altijd nog navragen ja aan de huisarts. :)

Ik ken het probleem van teveel snoepen, zeker in de afgelopen wintertijd, lekker voor de tv en dan MOET ik iets knabbelen :( Grrr...gelukkig wordt het steeds beter weer en ben ik vaak buiten, doei tv en doei snoepen! ;)

Deel Deze Pagina