Hee gister om half 6 savonds positieve ovulatietest, vanmiddag rond 16u was tie al heeeel wat lichter, kan ik er nu vanuit gaan dat mn ei geweest is? Omdat ie volgens bijsluiter tussen de 24 en 48u springt? Zou hier dus niet echt overeen komen.
Je ei springt 24-48 uur na een positieve ovulatietest, dus als de testjes inderdaad al lichter worden. Ik zou zeggen: nog even veel plezier!
Je kunt niet aan de test zien of je ei gesprongen is. De test geeft alleen de LH-piek weer, die de eisprong in gang zet. De eisprong komt 24-48 u na het inzetten van de LH-piek. Als je test lichter wordt, betekent dat niet dat je eisprong geweest is. Het betekent dat de LH-piek voorbij is. Het kan dus best zijn dat de daadwerkelijke eisprong nog moet komen, dat je lichaam daar nog mee bezig is. De LH-piek heeft alleen je lichaam in gang gezet om een ei te laten springen.
Ow jee, en nu heb ik gister geen seks gehad, donderdag en vrijdag wel en de dagen daarvoor om de dag. Vanmorgen soort stekende pijn links onder in mijn buik. Vanavond nog maar keertje gezellig naken denk, just in case. Want eitje blijft24 uur leven toch?
Iemand?? Zijn mn kansen nu minder omdat ik het gister niet heb gedaan (dag na posi ovutest) heeft het nog zin om het vanavond dan nog te doen?
Zou vanavond ook nog er bij pakken, stel je ei springt laat.. Wij hebben dat wel gedaan, ook nog erna. (Dan zit je in ieder geval altijd goed)
Zaadcellen blijven gemiddeld nog 2-3 dagen leven in je lichaam. Als je het vrijdag gedaan hebt en vanochtend je eisprong had, dan valt dat dus binnen de normen. Voor de zekerheid zou je het vanavond nog kunnen doen.
Ja hoop echt dat het goed zit dan, want khoor altijd overal dat om de dag het beste is, dat is dus ook gebeurd, op vrijdag na dan. Maar ik ben dan weer bang en denk bij mezelf, stel dat bij mij de zaadjes dan weer niet zolang in leven blijven. En dan eigenlijk de belangrijkste dag zeg maar overgeslagen, maar ja we gaan er vanavond gewoon nog een keer voor en dan hopen we er maar het beste van. Wat is het allemaal wat he, altijd dat onzekere gedoe hahaha