ik ben ook helemaal blij raspberry! We zeiden net tegen elkaar dat we het nu wel van de daken wilden schreeuwen, maar dat doen we niet....We gaan het deze week de broers en zussen vertellen, ben benieuwd na de reactie. Dit geeft zo'n heerlijk gevoel! Alleeen volgens de verloskundige ben ik 8 weken en 1 dag zwanger, nou ja die 2 dagen zegt niet zo veel vind ik Ja inderdaad, wat er met roos is, haar een hele poos hier niet gezien! Wauw ben je alweer zo ver, gaat echt snel...heerlijk!
Famke, die dagen maken echt het verschil niet inderdaad! Leuk om het de familie te gaan vertellen, dat is zooo leuk!!! Maar moet je dan ivm het verschil in de dagen naar de gyneacoloog? x
Ik moet naar de gynaecoloog ivm mijn gewicht. Ben namelijk te zwaar, en ze zei daar zitten risico's aanvast en dan hebben ze me liever daar, en ik moet in het ziekenhuis bevallen. Ik vind het erg jammer dat het moet, maar ben blij dat ze me t wel gelijk heeft verteld en niet aan het einde van de zwangerschap dat ik ineens naar de gynaecoloog moet ivm mn gewicht. We hebben wel een intake en nog een 2e echo, ze doen namelijk de kraamweek wel, dus dan weten ze iets van ons af.
Oh oke, nou ja als je maar in goede handen bent toch! Komt allemaal goed! Wij zijn druk op zoek naar een digitale fotocamera. We hebben er nog steeds niet eentje en we hebben dus ook nog helemaal geen buikfoto's gemaakt terwijl we dat zouden doen/bijhouden. Ik ga eerst even een oude camera lenen van mn zusje dan kunnen we rustig even op zoek naar een goede camera. Dus eerdaags gaan we even een paar buikfoto's maken, misschien plaats ik hier ook wel even eentje...het is inmiddels wel een échte buik al zeg ik het zelf! Ben al 11 kilo aangekomen, dat is wel veel vind ik maar kan me helemaal niks schelen! Ik eet en leef gezond en daar gaat het om! Ik zal even een wasje weg strijken! doeidoei! x
heij famke wat fantastisch dat je echo goed was!!!! gefeliciteerd! mag ik vragen of je veel overgewicht heb? ik ben namelijk ook best zwaar ( 20 kilo te zwaar) en er is niets over de gynaecoloog gezegd..
raspberry Ik vind het ook belangrijk in goede handen te zijn, maar heb altijd het idee bij een gynaecoloog dat het wat zakelijker is dan bij een verloskundig, maar goed, dat nemen we dan maar even voor lief. Je wilt natuurlijk een goed fototoestel, helemaal nu er een kleintje op komst is! Wij hebben er 2 stuks, dus genoeg eerst. Tsja buikfoto's erg leuk, dat wil ik ook gaan doen, maar valt nu nog niets te zien, maar wil mn buik wel op de foto hebben. Linda Met die 20kilo te zwaar red ik niet...ben nog veel zwaarder. Heb dit helaas al mijn hele leven lang. Heb wel onderzoeken gehad omdat er gedacht werd dat er iets was, dat ik daarom overgewicht had, maar er is nooit iets gevonden, het is mn bouw jammer genoeg. Het komt bij mij niet omdat ik onregelmatig en te veel eet Ik ben 164m en 123kilo....dus kunje na gaan dat het te zwaar is, maar groeien van een glas water doe ik al:x
klote is dat hea...ik kom ook al aan van een glas water...was voor de zwangerschap 30 kilo afgevallen en woog toen op mijn laagst 72 kilo (dat is voor mij echt weinig) maar met dat dieet mocht je ook zowat niks alleen crackers met mager beleg geen boter 'savonds alleen volkoren pasta of zilvervliesrijst met roerbakgroenten en een mager stukje vlees...dat heb ik een jaar volgehouden maar dat zou ik nu niet meer trekken...(al zou ik niet zwanger zijn) met een gezin is dat helemaal moeilijk te combineren...en het was ook een heel duur iets moest 1 x per week of consult en kreeg dan ook pillen mee (tegen hongergevoel) pas 22 euro p week...dat kan k nu zowiezo niet meer missen..ik weeg nu 94 kilo en ben 1.75 lang..ben echt bang om veel aan te komen...vorige zwangerschap 25 kilo aangekomen begon met 80 kg vorige x...ben toen denk ik wel heel veel aangekomen doordat ik natuyurlijk net heel veel was afgevallen door crashdieet en veel sporten...als je stopt met sporten en dieeten vliegen de kilo's er natuurlijk aan....naja we shall see
heee meiden, daar ben ik dan... het gaat nu weer goed met mij hoor.. heb even enorm in een dip gezeten.. niet lekker in mijn vel, ruzie in de familie, ziekte moeder, zwanger willen worden maar niet lukken, onzekerheid, hormonen, werken, etc. ben langzaam weer omhoog aan het klimmen. hebben begin januari belsoten het zwanger worden op een laag pitje te zetten ik was er teveel mee bezig. tijn mijn vriend zat ook niet lekker in zijn vel, een uitwerking daarvan was dat hij minder tot geen zin in sex had tja waar denk je anders dat er kindjes van komen. dus even pas op de plaats. ik ging mij steeds rotter voelen door al het goede nieuws van jullie de zwangeren zijn in de meederheid (MEIDEN IK BEN ECHT HEEL BLIJ VOOR JULLIE EN GUN HET JULLIE VAN HARTE) mede daardoor ben ik ook even niet op het forum geweest. (even?? mijn laatste bericht was volgens mij 8 januari ) nu gaat het weer wat beter tijn zit ook beter in zijn vel en zijn we vooral weer van elkaar aan het genieten. (lijken net 2 pubers ) ik zal nu niet zo lang meer weg blijven maar zal hier ook niet regelmatig zijn voor het geval ik weer in mijn oude patroon ga vallen en dat wil ik niet meer.. meiden fijn om weer even terug te zijn. @famke ik weet niet of ik je al gefeliciteerd heb maar voor als nog bij deze gefeliciteerd met je zwangerschap... liefs Roos
Roos, heel begrijpelijk allemaal, neem de tijd!! Het is heel belangrijk dat je goed in je vel zit wanneer je zwanger wilt worden. Eerst jezelf en dan de rest hoor!! Fijn om weer even van je gehoord te hebben, weten we in ieder geval ergens van. Sterkte met alles en hier kun je sowieso altijd je ei kwijt dat weet je he!! Dikke knuffels! xxx
@ roos heel begrijpelijk! gelukkig gaat het nu weer beter met jullie en raken jullie hopelijk snel zwanger!!! hopelijk zien we hier snel met goed nieuws!
voelde me vandaag een btje dubbel...zegt de cassiere van de supermarkt ineens tegen me....begint nu wel aardig te groeien he? ik zo huh? hoe weet je dat ik zwanger ben dan? en ze kijkt me zo raar aan...ik zeg zo lang ben ik nog niet zwanger hoor....ze zegt hoe ver ben je dan? ik zo 12 weken...oow ze zegt ik dacht dat iedereen het al wist en dat je verder was (net alsof ze mij persoonlijk kent) mijn jas begint idd wel wat strakker te zitten maar om nou te zeggen dat je door mijn jas een buik ziet....gelukkig ben ik wel echt zwanger...het was erger geweest als ik had moeten zeggen...hoezo? ik ben helemaal niet zwanger..
Ja dat zou helemaal erg zijn! Maar het is ook wel vervelend dat mensen ineens doen alsof ze je zo goed kennen. Mijn ervaring is dat mensen nu ineens aan me vragen hoe het gaat en met me willen praten terwijl ze anders ook niet met me praten. Dat noemt men dan interesse terwijl ik het gewoon nieuwsgierigheid vind. En ze moeten al helemaaaaal niet aan mn buik komen!! Dat gebeurt ook veel te snel! BAH!
roos Dankje wel meid! Wat een nare periode heb je gehad zeg, niet fijn hoor! Hopelijk gaat het snel beter en kun je alles een plekje geven. Natuurlijk is het te begrijpen dat je het niet leuk vind om te lezen dat er hier zwangeren zijn, en het bij jullie niet wil lukken. Heb dat ook wel even gehad. Misschien heb ik een tip voor je als jullie de kinderwens naar voren hebben gehaald, bij ons heeft het geholpen. Pre-seed glijmiddel gebruiken Wij gebruikten 'gewone' glijmiddel. Maar die pre-seed is speciaal voor mensen die een kinderwens hebben. Het soep plan erbij...en zo zie je bij ons is het gelijk na de 1e maand gebuiken gelukt. Of het toeval is weet ik niet sookie Hoe is het met jouw op dit moment? Mag je al bijna een test doen? Spannend hoor! linda Nou ja zeg, fijn zo'n dame achter de kassa, dat ze zoiets durft te zeggen! Heb ook 3 jaar achter de kassa gewerkt maar durfde dat niet te zeggen (was ik ook nog een jonger meisje hihi)! Maar begin je echt al wat te groeien, je merkt het al? raspberry Daar hebje gelijk aan, kindje gezond is belangrijker. Heb me nog nooit druk gemaakt om die kilo's, want ik weet niet beter of ik heb er te veel (naja soms baal ik er wel eens van, waarom kan ik nu niet leuke kleding vinden in de juiste maat). Getsie wat vervelend dat mensen aan je buiken zitten, bah! Enne ja dat zal wel, dat mensen ineens heel aardig doen en tsja het zal gedeeltelijk wel meer nieuwschierigheid dan belangstelling zijn...? Hier: Vanmorgen bij zwager en schoonzus geweest, het drong bij schoonzus eerst niet door, was wel grappig om de reactie te zien Vanmiddag huis beneden geboent en de boodschappen gehaald. Nu lekker lang uit op de bank. Eetlust is nog steeds slecht, op fruit en chips na dan, maar daar kan ik niet op leven. En ben heel snel verzadigd. Achja is voor goed doel
@famke je begint al wel wat te zien maar door n winterjas is dat amper te zien...(denk ik) maar je de cassiere zag dus wel wat...naja het zij zo... @raspberry oooow ik kon daar ook niet tegen als mensen aan je buik zitten alsof het een algemeen bezit is ofzo.;...koop zo'n t-shirt met een verkeersbord erop en een han waarop staat don't touch....beetje dom als je dan nog bij iemand aan zijn buik gaat zitten...
Ja klopt die t-shirts zijn daar wel goed voor, maar altijd hetzelfde shirt dragen is ook niet alles. Ik probeer me er maar niet te veel van aan te trekken en ik draai mn buik gewoon weg wanneer ik het aan zie komen...maar meestal is het al gebeurt voordat je er erg in hebt helaas, ach....hun gebrek en niet de mijne! Dames ik ga vroeg mn bedje in, die kleine heeft me vanacht heel erg wakker gehouden, die had een feestje in mn buik volgens mij....op zich wel leuk alleen het tijdstip was wat minder! Tot morgen!! xxx
Dag dames! Alles goed met jullie? Sookie hoe voel jij je? Ik moet er aan geloven en vanavond voor de eerste keer naar de zwangerschapscursus.....heb helemaal geen zin en het is ook nog eens van 21.00 tot 22.00 uur, lekker laat voor zwangere dames! Vanmiddag weer bij de verloskundige geweest en alles is prima en goed op schema, bloeddruk wel vrij laag maar dat is geen zorg alleen maar beetje lastig af en toe. Morgenvroeg naar de prenatal, de blije doos ophalen. Goh wat een aanstaande moeder dingetjes allemaal he! Tot snel! xxx