Ei zkt zaad, kinderwens een pre

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sookie, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hahah, doe ik lieverd, het klussen en de kussentjes met een lekker drankje...hmm een eicel leeft 12 tot 24 uur...heb ik tot max middernacht...ohw maak mezelf idd helemaal gek...maar ja voel dat nu eenmaal allemaal...en heb zo'n koppijn...en nee das geen smoes om niet te klussen ;) denk dat we voor vanavond te laat zijn..:(

Hoop zo dat de zaadjes van zaterdagochtend 01.00 nog leefde rond middernacht of gisternacht...

Dikke knuf

2. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    ook al koppijn! Ik heb net me lenzen uitgedaan..

Oh, en hou rekening met de "reistijd" van de zaadjes..

3. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hoelang is de reistijd dan? Hm...nou Sook dan denk ik dat de zaadjes van zaterdagochtend hun werk moeten gaan doen denk, die leven in ieder geval tot dinsdagochtend :)

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hallo allemaal...vandaag weer eerste werkdag en wat denk je...vamorgen ongie geworden...naja...ik snap er nu echt geen moer meer van.. ik weet niet hoe'n lange cyclus ik nou eigenlijk heb..

is de eisprong altijd na ongeveer 14 dagen na de eerste dag van de menstruatie? of schuift dat bij n langere cyclus op? en is dat bij n kortere cyclus eerder??

deze maand ook maar aan de SOEP hahaha

iemand had bij mij voor noa ook gependeld voor september 2007 een meisje en dat kwam uit...nu heeft iemand voor mij weer gependeld september 2009 een meisje....wie weet..;)

ik wist bij noa wel dat het een meisje werd...heel makkelijk:D en veel roze hahaha:) wij hadden als traktatie roze koeken met daarop, met glazuurstift haar naam geschreven...vond t zelf wel origineel en weer eens wat anders dan beschuit met muisjes...die hebben we trouwens ook zat gegeten hoor;) ik wilde eerst een geboortetaart laten maken maarja die is niet zo lang houdbaar natuurlijk een je krijgt niet in 2-3 dagen al je kraamvisite...moet er trouwens niet aan denken..pfff...

5. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Ooow, Linda, wat jammer! Wat is je nieuwe NOD?
    En iid, gemiddeld is de luteale fase 14dgn, dus is het wss iid zomaar dat je ei later was..

De reistijd van zaadjes.. ik dacht een uurtje oid.. maar zeker weten doe ik het niet, mss ff googlen..
    Maar wat je zegt Dreamy, dan moeten de zaadjes v zaterdag hun best maar doen!

Knuf Sookie

6. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    kan iemand mij weer ff met 2 voeten terug op de aarde zetten?! Ik ben toch een beetje meer van slag door die pendel als ik dacht.. Mss omdat ik over 3wkn 30 word en als het nu niet gelukt is, ik nooit meer voor m'n 30e moeder kan worden.. Damn, zit gewoon met tranen dit te tikken..

7. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Och lieverd, ik krijg kippenvel van je berichtje. Zoals je zelf al zei het is de natuur die nu zijn gang moet gaan!! Je hebt alle mogelijke dagen geklust..nu wachten op dat magische moment van versmelting! Iemand kan middels een pendel vanachter haar pc niet jou/jullie magische moment voorspellen! Lieverd hou vast aan je eigen positieve instelling! Zwanger raken voor je 30e kan nog streeds!! Hou hoop ondanks dat je 30e eraan komt, wellicht een prachtig verjaardagscadeau?! Ik duim voor je!!

Liefs,Dreamygirl

8. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Och lieverd, ik krijg kippenvel van je berichtje. Zoals je zelf al zei het is de natuur die nu zijn gang moet gaan!! Je hebt alle mogelijke dagen geklust..nu wachten op dat magische moment van versmelting! Iemand kan middels een pendel vanachter haar pc niet jou/jullie magische moment voorspellen! Lieverd hou vast aan je eigen positieve instelling! Zwanger raken voor je 30e kan nog streeds!! Hou hoop ondanks dat je 30e eraan komt, wellicht een prachtig verjaardagscadeau?! Ik duim voor je!!

Liefs,Dreamygirl

9. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @sookie moeder worden voor je 30e gaat zowiezo niet meer lukken in 3 weken:p nee ik begrijp wat je bedoelt met die pendels...ik hield me dr ook best wel op vast maar ja wat dreamy al zegt je moet van je eigen positiviteit uitgaan en je hebt deze maand goed je best gedaan dus het is gewoon afwachten...je krijgt van mij iig een grote digiknuf!

10. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hoe zit dat met die luteale fase dan....heb ik nu over ongeveer 14 dagen mijn ei? ik ben dan wel apothekersassistente maar daar snap ik soms echt weinig van:p ik heb een cyclus van 28 dagen ingevoerd omdat ik niet weet wat ik in moet vullen...ik ga maar vanaf dag 10 ovutesten doen hoop dat ik me ei dan snel vind..

11. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Dreamygirl, Linda, dankje.. Ik weet ook wel dat jullie gelijk hebben. maar vind het soms zooo moeilijk om positief te blijven.. En dan is zo'n stomme pendel ff genoeg om mij van me stuk te brengen.. Gelukkig heb ik jullie en kan ik het ff van me afschrijven en willen jullie luisteren..

En dat ik voor m'n 30e geen moeder meer kan wordenh wist ik in maart zeker, met de bbz.. Maar een kindje in me buik... Ik vind het moeilijk om precies onder woorden te brengen wat ik bedoel..Wat ik al zei, mss gewoon die psychologische leeftijd van 30..

Enne, sorry als jullie vinden dat ik zeur..

Knuf Sookie

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    nee joh meid natuurlijk zeur je niet!! je mag hier zeuren en klagen en als het nodig is uithuilen of wat dan ook...tuurlijk horen we liever positieve berichten:) maar wij zijn er om leuke maar ook minder leuke dingen mee te delen en je hoeft je hier niet in te houden...gooi het eruit! en van die psychologische leeftijd...30 is ook nog jong hoor...tegenwoordig beginnen zoveel mensen pas na hun 30e met kinderen maar ik snap je gevoel.. maar kom op positief blijven! eind van de maand heb jij gewoon 2 dikke strepen!!!

13. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Lieve Sook, ik, en ik weet zeker de anderen ook, vinden je absoluut niet zeuren! Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30e moeder wil worden, dus ik snap je heel goed! Het is iets psychisch, iets wat je je altijd zo had voorgesteld, gehoopt..totdat je ronde na ronde na een mk, bbz, vmk begint te realiseren dat die 30 wellicht niet gehaald gaat worden. Zoveel geduld en teleurstellingen en dan altijd maar positief blijven lijkt me zo moeilijk! Logisch dat de uitslag van de pendel je dan aangrijpt, het gevoel dat het nu dan echt bekeken is. Lieverd, bewaar dat laatste stukje geduld tot je NOD!! Dat kun je! Enne je kunt hier altijd terecht!!

Knuf!!

14. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    #234 roosviceetje, 14 sep 2009
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009

he lieverd,

tis een pendel (god wat baal ik ervan dat ik het tegen je gezegd heb:() rustig aan en zij kan er ook onwijs naast zitten. zeuren dat kennen we hier niet!! ff ons ei droppen (letterlijk en figuurlijk) we zijn vrouwen we hebben hormonen we zijn menselijk we hebben gevoel. en soms hebben we van die dagen dat dingen heel anders bij je binnen komen of dat je anders reageerd.

je hebt je netjes aan je soep gehouden en misschien krijg je idd een onwijs mooi verjaardags kadeau en tja daar kan die motor niet tegenop.

probeer positief te blijven ook al is dat nog zo moeilijk nu. bewaar die tranen nou maar voor een heel mooi moment......

you know what i mean

liefs en een hele dikke knuffel

15. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ik moest eerst jullie berichtjes even allemaal lezen.
    Wat betreft zo'n pendel, ik geloof niet echt in dat soort van dingen .. het is toch echt de natuur wat gaat werken bij een zwangerschap.
    En wat betreft de eisprong en bevruchting, ik heb geen idee hoelang zaadje blijven zwemmen. Ik meende iets van 48u toch?

Enne sookie, nou je zeurt echt niet hoor. Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 25ste moeder wou zijn, maar wij zijn te laat begonnen .. enne tegenwoordig worden de meesten na hun 30ste moeder. Maar ik begrijp jou gevoel/idee ..

Ik wou gisteren beslist gaan klussen, maar s avonds eerst een test gedaan, en toen was de streep ineens weer minder duidelijk .. grrrrrrrrrrrrrrrr!
    Gisteravond laat thuis en beide besloten om nog even te klussen! Onsmakelijk verhaal, maar het wou niet, alles zat bij mij 'opslot'. Heel vreemd allemaal. Ik zei uit de grap mijn ei is aan het springen, en mijn lichaam houd t tegen zodat hij/zij er niet uitlipt.
    Vandaag nog maar eens testen en vanavond maar proberen te klussen.
    Die testen zijn erg leuk maar maakt je ook onzeker vind ik. Omdat mijn vorige cyclus ook langer als 30 dagen (toen 36dagen) duurde, is mijn ei misschien ook wel later? Of is je ei altijd 14 dagen na je menstruatie.
    Gisteren had ik t gevoel een hele dikke buik te hebben en moest ook steeds plassen, met hele kleine beetjes. Met pijn en moeite 4u kunnen ophouden voor de ovutest. Terwijl ik gister niet veel gedronken heb.

Ik weet zo niet alle vragen die jullie hebben geschreven, het is nog vroeg, 6.30u, en ben alweer een uurje op pffff... dus dingen die ik niet beantwoord heb sorry!

16. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Meiden,
    dankje wel voor jullie lieve berichtjes! Tis ook helemaal niet voor mij om ineens zo bij de pakken neer te zitten.. Vandaag zie ik het ook we weer positiever in, niemand kan op zo'n manier de natuur sturen, dus het kan idd ook zomaar wel gelukt zijn.. EN zo niet, dan de volgende ronde.. En dat van die 30, ik geloof ook dat dat meer iets is wat tssen me oren zit.. En ik word er gelijk me geconfronteerd dat het alweer bijna 3jaar geleden is datwe begonnen zijn.. Ik wou niet pas na m'n 30 met kinderen beginnen, ik wil een groot gezin, en dan moet ik wel op tijd beginnen.
    Anywayz, tis zoals het is..

Over de reistijd van zaadjes, ik heb het ff opgezocht in een boek van Marielle Croon; zaadcellen kunnen zo'n 10cm per uur halen en het is ong 12cm van de baarmoedermond naar de eileider. Zaadcellen overleven tussen de 48 en 72u, maar het is beter wanneer je zwanger wil worden van de korte levensdurr uit te gaan. Een eicel is 12 tot 24u vruchtbaar.

Zo, nu weer ff bijlezen.. hihi
    Knuf Sookie

17. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Oh, en Roos, voel je niet schuldig dat je dat verteld had van die pendel. Ik zat er al an te denken en toen zag ik in de lounge dat Wilma26 dat ook deed. En idd om dat jij er over begonnen was dacht ik och, waarom niet..
    Maar ik heb zelf die pb gestuurd..

Kuf Sookie

18. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Waar hebje dat laten doen dat pendelen sookie? Ben je bij iemand geweest.

Nooit geweten dat zaadjes zolang kunnen leven. Hier is een en al stress/onzekerheid, zou dat ook in vloed kunnen hebben op zwanger worden?

En weten jullie misschien; bij zo'n ovulatie test staat in de gebruiksaanwijzing dat je 4u je plas opmoet houden, maar waarom. Is een test na 3u op houden dan niet geldig?

19. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    #239 sookie, 15 sep 2009
    Laatst bewerkt: 15 sep 2009
  20. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @sookie toen we voor noa bezigwaren zei ook iemand die voor me gependeld dat ik pas in 2010 zwanger zou worden...toen was het 2007 dus ik was toen ook een beetje down maar verder niets van aangetrokken...gelukkig had ze geen gelijk en was ik na 3 maanden zwanger van noa

Deel Deze Pagina