jaja, da's waar Maar ach ook na 2,5jr weet je het soms niet zeker Ik had ff me FF kaartjes terug gekeken van me zwangerschappen en daar heb ik ook een spotting, zo tussen de 7 en 12dpo.. Dus t zou zomaar kunnen. Ik durf het gewoon niet met zekerheid te zeggen of het gelukt is deze ronde. Kan wel zeggen dat ik me anders voel, maar ja, aande andere kant heeft me lijf me al zo vaak voor de gek gehouden.. Er zit werkelijk maar een ding op: Wachten. Knuf van een ongeduldige Sookie
ik snap dat jij ook na 2.5 jaar het even niet meer weet. jeetje meid vervelend dat het wachten zolang duurt maar hou vol......laat die testen liggen alhoewel als je zo twijfelt en het toch herkent wie ben ik dan om te zeggen dat je niet moet testen zeg het alleen maar om je de teleurstelling te weerhouden. succes en een dikke digitale knuffel van mij
ThNx Roos! Ik ga ook niet testen, heeft toch nog geen zin, die zal zoiezo negatief zijn. Ik wil echt wachten tot volgende week zondag, dan ben ik 15dpo oftewel 1dg overtijd. Knuf Sookie
ja mijn vriend zegt dat mijn borsten iets groter zijn ik vind ze zelf ook wel voller maar ja ik wil het misschien ook wel erg graag. mijn buik is vandaag rustig gister is het de hele dag aanwezig geweest. ben wel moe en moet wel veel plassen maar meer niet vorige maand was het erger. ik heb echt geen idee wat is jou mening (het kan natuurlijk nog ontpillen zijn hier) liefs roos
Tja, moeilijk te zeggen.. t kan zomaar raak zijn.. maar ook zomaar niet. Dat vind ik ook zo moeilijk zeggen. Ook voor jou dus wachten wachten wachten.. Nog maar een paar daagjes (enne, laat je niet verleiden tot een vroege test! t kan dan nog altijd mis gaan in een vmk) Knuf Sookie
De eerste 10 signalen die kunnen wijzen op zwangerschap Er zijn vrouwen die zeker weten dat ze zwanger zijn vanaf het moment van bevruchting. Bedenk dat alle vrouwen verschillend zijn, dus je zult misschien niet alle (of misschien geen) van deze 10 tekenen van zwangerschap opmerken. 1. Zachte borsten/tepels: Als je zwanger bent zal je merken dat je borsten en tepels drie weken na de bevruchting zachter worden ( je bent dan een week overtijd). Ze kunnen ook gezwollen aanvoelen, net zoals ze voelen voorafgaand aan je ongesteldheid. 2. Enig bloedverlies en kramp: Als je zwanger bent, kan het voorkomen dat je wat licht roze bloed afscheidt op het moment dat de embryo zich nestelt in de wand van de baarmoeder. Dit gebeurt 8-10 dagen na de ovulatie, dus iets eerder dan je menstruatie. Je kan dit bloedverlies onderscheiden van een normale menstruatie doordat het iets eerder plaatsvindt, heel gering en rozig is (niet rood en hevig als een gewone ongesteldheid) en niet het patroon volgt (licht bloedverlies, hevig en weer licht). Kramp kan ook heel normaal zijn vroeg in de zwangerschap. Totdat de baarmoeder zijn positie in het midden aanneemt en beter ondersteund wordt door het bekken in het tweede trimester, is het normaal om menstruatie-achtige krampen te voelen. Samentrekkingen van de baarmoeder komen regelmatig voor, en verergeren bij inspanning, orgasmen en veranderingen van houding. 3. Donker wordende tepels: Heel vroeg in de zwangerschap, rond de tijd dat je verwacht ongesteld te worden, kan je opmerken dat je tepels, (of liever het gebied daaromheen) donkerder wordt en dat de diameter groter wordt. Er wordt gedacht dat het donkerder worden van het gebied rond de tepel, de baby helpt om de tepel gemakkelijker te vinden bij borstvoeden. Je zal op opmerken dat de aderen in je borsten meer zichtbaar worden en dat de kleine bobbeltjes die voorkomen rond te tepels groter worden en dat er meer komen, gemiddeld 4-28 per tepel. 4. Extreme vermoeidheid: Als je zwanger bent, is het heel normaal symptoom dat je de eerste 8-10 weken last hebt van uitputting. Als je zwanger bent, gaat je lichaam door belangrijke metabolische veranderingen. Je hele lichaam moet zich aanpassen aan het nieuwe proces: het laten groeien van een baby. Bij de meeste vrouwen verdwijnt de vermoeidheid rond de 12e week van de zwangerschap. 5. Misselijkheid en overgeven: Als je zwanger bent kan je als heel snel - vanaf een week na de conceptie - last hebben van misselijkheid. Niet alleen 's morgens maar dag en nacht. 6. Vaak plassen: Als je 1-2 weken overtijd bent kan het zijn dat je vaker moet plassen. Dit komt omdat de de groter wordende baarmoeder druk uitoefent op de blaas en door veranderingen van hormonen. 7. Verstopping: Je kan vroeg in de zwangerschap last hebben van je darmen. De extra hormonen die vrijkomen laten de ingewanden ontspannen en werken daardoor minder efficiënt. 8. Stijging van lichaamstemperatuur: Als je lichaamstemperatuur verhoogd blijft (een halve graad, gemeten 's ochtends voor alle activiteit) blijft tot na de tijd dat je ongesteld moet worden, en niet terugloopt naar het niveau voor een eisprong, kan dit wijzen op zwangerschap. Nadat een eicel bevrucht wordt, doet het er een week over om in de baarmoeder te komen en zich daar te nestelen. Pas op dat moment weet je eigen lichaam dat het zwanger is. Als hCG (zwangerschapshormoon) vrijkomt kan nog een temperatuurstijging te zien zijn, een week tot 12 dagen na de eerste temperatuurstijging bij de eisprong. 9. Uitblijven van de menstruatie: Dit is vaak het eerste opgemerkte teken van zwangerschap, zeker als je normaal gesproken zeer regelmatige perioden hebt. Gecombineerd met andere signalen kan je er zeker van zijn dat je zwanger bent, voordat het teststaafje van de test blauw wordt. 10. Een positieve zwangerschapstest: Als je menstruatie 1 dag te laat is, en je klaar bent voor de waarheid, kan je een thuis een (urine) zwangerschapstest doen. Een zwangerschapstest geeft een nauwkeurige uitslag vanaf 10-14 dagen na de bevruchting. Als je echt niet langer kan wachten kan je zelfs 8-10 dagen na de conceptie al een test doen. Houd er rekening mee dat zwangerschapstesten niet 100% betrouwbaar zijn, zelfs bloedtesten niet. Als de uitslag negatief is, maar je je toch zwanger voelt, doe de test dan na een week opnieuw.
Zo dat was ff een hele lap tekst meiden hahaha.. @Sook: die stemmetjes hoor ik ook steeds in de badkamer haha, maar idd we moeten de verleiding weerstaan!! Dat van het rozeverlies is volgens mij een goed teken meid!! 8 tot 10 dgn na de ovulatie kan dat voorkomen...maar wat had jij allemaal aan verschijnselen toen je zwanger was? Echt anders dan de keren dat je het niet was? @Roos: mijn vriend zegt dus ook dat mijn borsten voller ogen, hij vindt mijn tepels ook anders, ze zijn zo gevoelig dat wanneer ik mijn bh uitdoe ze direct stijf zijn, en als je ze dan aanraakt zijn ze echt mega gevoelig. Ik las dat je ook een onderwerp had gestopt wat betreft de pil Microgynon 30 Ik heb deze 14 jaar geslikt en had direct een cyclus van 27. Ik las echter ook bij jou dat je alle verschijnselen van een zwangerschap gehad heb maar toch niet zwanger was.. @hier; zucht van dat soort verhalen wordt ik dan weer moedeloos, dan denk ik, ik kan nooit direct zwanger zijn, ik wil het te graag, ik zal het me wel verbeelden. Ik had bedacht nu in ene te gaan tempen, maar die schommelt elke ochtend, dan weer naar beneden, dan omhoog en elk op andere tijdstippen.....dan denk ik weer, hmm hij blijft niet hoog, dus niet zwanger... Ik heb het idee dat die bobbeltjes op mijn tepelhof ook groter worden of ik verbeeld echt van alles hoor...zucht..ook blijft de natte afscheiding, mijn darmen rommelen ook nog...ook ontlasting verstopt nu een beetje.. Ook las ik in de Billings ovulatiemethode: De tijdsduur tussen de PIEK van het slijm en het begin van de volgende menstruatie is ongeveer twee weken. Onvruchtbaarheid begint weer vanaf de vierde dag na de PIEK. Wanneer vanaf dit moment enig slijm te zien is, zal dit gewoonlijk kleverig zijn en ondoorzichtig. De eicel is dood. Vlak voor de menstruatie kan het slijm nat worden. Nou dan zou ik toch een dode eicel hebben??Nou ja das niet echt kleverig en ondoorzichtig...misschien moet ik kappen met mijn analyse Zucht, wordt knettergek...:x
Zoiezo is al je geanalyseer niet goed meid! Je maakt jezelf helemaal gek!! Niet vervelend bedoeld hoor! Ik zoek ff me lijstje van mijn 2e zw (de eerste heb ik niet bijgehouden, was toen meer bezig met de voorgenomen hsg na die ronde) Of het veel verschilt van een ongie-ronde.. De afscheiding heb ik altijd wel, me borsten worden normaal pas tegen me nod harder (net of en harde schijven in zitten). Maar wat voor mijn echt wees op zwanger (achteraf), ik denk de koffie en het scheel-piesen.. Volgens Tim was ik ook meer emo als anders, maar ik heb zelf wel het idee dat ik in de week na me ei/voor me ongie wat labieler ben... "Symptomen 6dgn voor nod pijn aan de zijkant van borsten gevoelige tepels sinds gister steekjes in me onderbuik ongiegevoel 5dgn voor nod lichtroze slijm, maar verder gewoon wittig.. ongiegevoel pijn aan de zijkant van borsten gevoelige tepels 4/3/2/1dgn voor nod blijf wel wat unheimlich gevoel in me onderbuik houden vind me koffie niet meer zo lekker misselijk gevoel megagevoelige tepels zijkanten borsten gaan ook weer zeer doen pies ik me scheel de hele dag op zoek naar eten, geen zoetigheid maar echt eten Me lenzen doen me zeer, dus zit weer es met bril op, heel charming.. not."
Enne, dode eicel wanneer je afscheiding hebt... hmm lijkt me sterk. Ik heb bij al me zw veel slijm gehad, zowel voor als na nod.. En met mij nog vele anderen! Check anders maar es het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/eerste-symptomen/13511-de-eerste-zwangerschapssymptomen.html Het zijn veel blz lezen, en pin je er niet op vast, wat voor de ene vrouw is, geldt niet automatisch voor de ander ook. Oja, en ook daar, laat je niet gekmaken, en maak je niet gek!! Knuf Sookie
Hahahaha dames! Sorry maar ik moet wel lachen om al dat geanalyseer! Maar ik begrijp jullie ook heel goed hoor, ik lach jullie zeker niet uit. Het lijkt bij jullie allemaal wel erg op een eventuele zwangerschap.....ik lach me pas echt rot wanneer blijkt dat het bij jullie allemaal raak is. Zou mijn vele duimen dan toch helpen???........Ik wacht met bijna net zo veel spanning af als jullie! Ik ga zo heerlijk quality time met mn vriend in bed doen....nee niet van dat ene maar gewoon heerlijk filmpje kijken en lekker knuffelen. Dat ene staat even op een laag pitje maar dat komt wel weer.....tot morgen meiden! xxx
hallo meiden!! ben echt helemaal kapot vanmiddag vsite gehad...mijn vriendin was er met haar vriend en 2 kids...een van 2 en 1 van 3 maanden,....pff wat waren liv en noa druk met elkaar....maar wel superschattig...hele tijd kusjes aan elkaar geven,...(ook af en toe een mep) maar het sloopt je wel zeg...pff.. @MEIDEN ik heb zo het gevoel dat deze maand zwaar roze wordt...en dat gevoel is echt heel sterk al jullie symptomen klinken wel erg bekend en ik heb er gewoon een goed gevoel bij....ik hoop t voor jullie en ik duim voor jullie! ik zou me ook rot lachen als jullie allemaal zwanger zijn deze maand vandaag ook lekker actief geweest als een wervelwind door het hele huis heen gegaan en eindelijk eens een keer de ramen gezeemd (beneden dan)..
Hey meiden, Ik weet ook wel dat ik mezelf vreselijk gek maak, ik moet het ook gewoon over me heen laten komen...maar kan er niets aan doen dat ik bij alles denk, of wat is dit of wat is dat? Mijn tepels zijn nog steeds gevoelig, blauwe aderen, vollere borst, krampen in darmen, van verstopping naar diaree...maar ik heb ook een spastische darm dus misschien werkt die juist wel overuren omdat ik me zo druk maak (bewust/onbewust)...Ik heb wel sneller een verzadigt gevoel, liet vanavond zelfs mijn poffertjes staan, nou dat doe ik nooit hahaha...maar ja het is natuurlijk onmogelijk dat er nu al iets tegen mijn maag duwt ofzo... Maar het temperaturen van mij is toch ook al een slecht teken? Die word niet elke dag hoger, dus dan is het toch al bekeken? Dat schommelt met 0.1 of 0.3 graden omhoog en omlaag... Wat ik trouwens in het forum van de verloskundige vond was een antwoord op de vraag of klopt dat je vagina veel vochtiger is. Het antwoord was: De baarmoedermond en vagina zijn heel rijk doorbloed in de zwangerschap, daardoor heb je meer afscheiding. Dit vochtige had ik gisteren heel erg.... Ik duim zelf ook heel hard mee..ga nu slapen morgen weer 05.45 op... Knuf!!
@dreamygirl nee het kan niet dat er nu al wat tegen je maag duwt maar je darmen kunnen vooral in het begin erg opzetten... probeer het verder een beetje los te laten...je kan er verder toch nu niets meer aan doen...idd misschien duurt het wel een paar maanden en op deze manier maak je jezelf echt gek, maar ik snap het wel ik ben er ook best wel mee bezig.. knuf!
goede morgen meiden, @dreamgirl ik heb die topic niet gestopt maar gestart hihihihihihihi lieverd volgens mij heb ik het al eerder tegen je gezegd.... maak je niet druk...... kom weer even met beide voeten op de grond en denk helder na... stel stel je bent zwanger dan maak je nu echt veel te druk en dat is ook weer niet goed. stel je bent niet zwanger ja heel vervelend maanr je kan er niets aan veranderen. je zit pas in ronde 1 je hebt nog alle tijd natuurlijk is het een onzeker periode waar we allemaal doorheen moeten. daarom zitten we hier. probeer je rust te vinden want van stress komt sowieso geen baby @hier pffff gister best beroerd geweest super slecht en kort geslapen vannacht en nu nog rommelende darmen. en gister echt hele witte uitrekbare afscheiding (is dat een goed teken?) volgens mijn banner nog 4 dagen gelukkig ben ik vrij liefs roos
Goeiemorgen dames! Bedenk wel dat je zo vroeg in een eventuele zwangerschap echt niet heel erg veel symptomen hebt. Het opzetten van de darmen komt ook pas later dus dat kun je nu nog niet hebben. Wel kun je een dikke buik krijgen van extra lucht in de maag en/of darmen. Laat je niet te veel meeslepen door zo veel te denken bij alles wat je voelt want ik denk dat je dingen GAAT voelen wanneer je er te veel mee bezig bent en dat noemen ze dus ook wel "schijnzwanger". Ik wil jullie vooral niet ontmoedigen hoor, maar ik zou het ook zo jammer vind als de teleurstelling extra groot is als blijkt dat het niet raak is snap je...... Dikke zoenen!! xxx
Hallo allemaal, Wij zijn weer terug van een dagje duitsland. Was heel gezellig. Wat waren wij moe. We hebben een poosje bij de ooievaars staan kijken, hih, wie weet geeft het geluk!? Heb de berichtjes van jullie even gelezen maar ga er niet op antwoorden! Wat betreft de zwangerschaps verschijnselen die zullen per persoon vast verschillend zijn. Vanmorgen geprobeerd te klussen, maar helaas wou het weer niet. Het deed zo zeer!!:x We vermoeden dat 'hij' er nog nooit goed heeft ingezeten en ik misschien nog wel eens maagd kan zijn. Heel vreemd, dom en beroerd voel je je dan. Het lijkt mij een beetje sterk. Maar bij mij doet het zo'n pijn en mijn man voelt helemaal niets! Ik ga er dus al niet meer vanuit dat ik deze maand zwanger ben. Wie weet volgende maand .. Voor jullie hoop ik natuurlijk dat er goed nieuws is!
ik sluit me echt ff bij Raspberry aan, die dooie mus ligt echt om de hoek. En het zou zo vervelend zijn als je nu er helemaal vanuitgaat dat je zwwanger bent en vergeet dat de mogelijkheid ook gewoon bestaat dat het niet zo is. Het kan best nog heel wat rondes tijd kosten voor het zover is.. Ik deel mijn "kwaaltjes"met jullie, niet om ze te analyseren, k ben wat dat betreft echt de nuchterheid zelf, maar om ze te kunnen delen. Zoals jullie mss al weten is Tim soms echt een boer harms, en kan ik "echte vrouwedingen" niet met hem delen. En me vriendinnen, die zijn heel lief, maar ik wil gewoon niet met elk telefoongesprek of koffie-uurtje de vraag krijgen "en, over een week mag je testen, wat denk je?" of "gister was je ongesteld geworden, is het niet?" Dus vandaar dat jullie het mogen "ontgelden" haha. Ow, linda, jij wel de ramen!! Ikke niet **schaam schaam bloos** Kon de trekker niet vinden.. Ja, slecht smoesje, kon ook ff naar de blokker rijden voor een nieuwe. Maar dat is dan ook gelijk de drempel, ik woon in zo'n klein dorpje dat we hier echt nog niet eens een buurtsuper hebben, laat staan een blokker. Ik moet dus altijd in de auto springen en naar het volgende dorp rijden.. Nouja. @hier, (ja, toch ff! hihi) Pijnlijke tieten, maar ja volgens mij heb ik dat altijd wel. Het enige wat "anders"voelt is de ongie-gevoel in me buik. Maar, t kan zomaar dat dat er deze keer bijhoort (bij ongie) En ik was vanacht al om 3u klaarwakker (23u naar bed) Ik hoefde niet te plassen (wel geprovbeerd, dacht dat ik daarom wakker was geworden) en heb de rest vd nacht wakker gelegen. En dat lag ook niet aan het feit dat Tim er niet was vanacht, we liggen s nachts nooit strak tegen elkaar, en om 4:30 gaat zijn wekker weer.. dus... Nouja. Anywayz, ga een bakkie leut maken! knuf Sookie
Famke, als ik jou zo hoor, kan ik je maar een advies geven, laat het kindjes ff links liggen en probeer te ontspannen!! Heel belangrijk! Klinkt stom dat ik het zo zeg, maar anders ben je direct zo ver dat je vaginisme krijgt, en dan ben je verder van huis. Ik denk niet dat je nog maagd bent, ik denk dat je gewoon teveel last van (onbewuste) spanningen hebt. En met kindjes links laten liggen bedoel ik ziet, zet je wens ff in de ijskast, maar, zorg dat het niet het belangrijkste doel is vd sex. Geniet ervan, ontspan, vertrouw elkaar. Knuf Sookie Ps, komt echt goed meissie!! Enne, ga niet van het ergste uit!!