@ dreamy, idd vanaf de posi ovu tes drie dagen.. maar gister kwam het er op de een of andere manier niet van.. Maar volgens mij lagen er een heleboel zaadjes klaar, dus daar zal het niet aan liggen En wat je mannetje betreft, denk dat alle mannen daar last van hebben, een soort van faalangst.. Kan je niet echt een zinnig advies geven.. behave dan dat je kunt proberen zelf eerder nat te worden.. maarja, dat had je zelf ook al verzonnen.. @Famke, fijn dat het weer es gelukt is @Roos, pendelen? Wis niet dat jij dat ook kon? Maar pendelen voor jezelf is heel moeilijk, gewoon omdat je je door je wens toch vaak laat beinvloeden (snap je?) Maar ik hoop natuurlijk dat je pendel gelijk heeft! Knuf Sookie
ja heb ik jaren gedaan. en ik weet idd dat je je pendel kan beinvloeden had dan ook niet verwacht dat hij aan gaf dat ik nu zwanger ben ik heb ook nog voor november en decemeber gevraagd en toen ik weer vroeg raak ik oktober zwanger? ja. ben ik nu zwanger? ja. dus zoals ik al zei ga mij er niet op vast pinnen maar vond het wel grappig liefs roos
Info Tidbits Within a day or two of ovulation one of two things will happen: either the ovum will meet with a sperm and conception will occur, or the ovum will die. This is the deciding point in the cycle. Nothing you do after this point can affect whether or not conception occurs. Bovenstaand las ik net op FF. Wil dat zeggen dat vanaf twee dagen na eisprong niets ninvloed heeft op wel of niet bevruchting, of juist vanaf eisprong? Niet dat me engels slecht is... maar voor me gevoel kan ik bovenstaand op 2 manieren uitleggen..
Ik lees het beslissende punt 2 dgn na de eisprong. Wat dan meis? Of was je gewoon nieuwschierig. Hoevaak heb jij nu uiteindelijk en op welke cd-dagen geklust? Als je dat wil zeggen natuurlijk...
Neeja, ik zag het toevallig op m'n invoerpagina van FertilityFriend. En toen zat ik me dat gewoon ff af te vragen, dat bijv een wijntje dan geen invloed heeft oid.. En welke dagen ik geklust heb, kijk ff op me kaartje (link in onderschrift FF) Daar waar PM staat heb ik geklust
Zo heb het ff bestudeerd Sook hihi.. Je hebt je idd keurug aan de smep gehouden op 1 dag na dan! Goed hoor! Merkte je aan je afscheiding ook dat je ovu positief was?
Jaja, 6 oktober CD12 had ik al wat eggwhite, en verder veel en waterig! Haha Die ovu testen heb ik dus niet persee nodig om te weten wanneer me ei gaat springen, maar gebruik ze gewoon als extra zekerheid. En gister, de gemiste smep-dag zeg maar, kwam het er gewoon niet van. Tim was laat thuis van z'n werk, is daarna meteen hullie pa gaan helpen met het dak van ons nieuwe schuurtje, en s avonds, tja.. moe...geen zin... Jammer.. Maar vandaag nog een keer, en ik denk dat er wel al een hoop zaadjes klaar lagen Knuf Sookie
Dus dag 14 precies sprong je ei? Ja ik vraag omdat ik nu geen ovu-testen gebruik..mijn ei waren de vorige cyclus op cd13/14 en vorige maand cd 15/16. Vandaag cd12 en mijn onderbuik word steeds gevoeliger, absoluut nog niet op het hoogtepunt hoor. Afscheiding valt nog mee, net slijmerig maar wellicht nog wat sperma? Twijfel of ik vanavond weer zal klussen en dan morgen op cd13 rust en dan vanaf cd 14 weer + 2dgn. Wat denk jij?
Yep, op CD14 me ei, me LF zal wel weer 13 of 14 zijn.. Maar ik ben dan ook bijna heerlijk regelmatig (op wat uitzonderingen na dan ) Uhm, ik zou klussen op CD11-12-14-15-16(en evt-18) En de volgende ronde weer aan de ovu-testen Just to be sure Knuf Sookie
Ja ik denk het ook idd. Ik ga nu namelijk uit van een LF van 14dgn. Maar moet je dan de dag van je ongi min 14dgn tellen om te achterhalen wanneer je ei was? Dus cd28 ongi geworden -14dgn = op cd 14 ei geweest? Sorry voor mijn vragenuurtje hihi
Als je een LF van 14 hebt wel Gem. is je LF tussen de 11 en 14, maar het kan ook zomaar 15 of 16 zijn. Als je LF korter is als 11 is ie aan de korte kant om een goede innesteling te kunnen hebben, en is ie langer, heb je wss geen eisprong. Enne, vragenuurtje is niet erg hoor, als ik het antwoord weet, kan ik je helpen! Knuf Sookie
Nou Sook, als ik naar vorige maand kijk, had ik op CD14 de ergste buikpijn en veel slijmerige/waterige afscheiding...daarna werden mijn borsten voller, wat volgens mij duid op de periode dat je weer minder vruchtbaar bent. Dan zou ik LF van 15 of 16 dgn gehad hebben afgelopen cyclus. Maar dat is dan niet te lang? Och, ik weet het allemaal niet...het is zo'n typische druilerige zaterdag, lekker op de bank, ik in de mitella en met mijn telefoon op het forum en dus na te denken over mijn LF Ik mag er toch vanuit gaan, als ik mijn eierstokken denk te voelen, en cervixslijm heb, dat ik dan een eisprong heb toch? Knuf
Hey! Even het vragen uurtje gelezen, hihi. Leuk om allemaal te lezen! Ik merk vaaks aan mijn slijm dat er een ei moet komen. Weet nog toen ik net van de pil af was, ineens een dikke kwak slijm had, wwwaaaaaaahhhhhh, wist echt niet wat t was, dacht ontpillen. Na wat googlen kwam ik er achter dat t met slijm te maken had Enne veluwe koud? Nee hoor, kampeer al jaren in de herfst. Eerst altijd met mn ouders, sliep in een tentje, soms was t s nachts aan t vriezen, maar echt niet koud hoor, goede warme slaapzak. Enne nu in onze eigen caravan en als ik t koud heb lekker man lief aankruipen
Yep, dan heb je je ei! Enne, doe ik ook hoor, al ik me verveel op zo'n dag als vandaag... teveel op het forum en me vanalles afvragen Knuf Sookie
Brrr Famke, in een tentje op de veluwe! Lijkt me wel koud hoor! Maar natuurlijk wel romantisch lekker dicht tegen elkaar aan! Elkaar warm houden (en maken )
Dag ovulerende en niet-ovulerende dames!! hihi Hier even een update! Gisteren kwam mn zusje weer thuis na een weekje weg te zijn geweest. Ze vertelde me dat ze bij een medium was geweest daar en dat ze dingen had gevraagd voor en over mij. Die vrouw vertelde dat ik heel gelukkig was en dat alles goed zou komen maar dat ik minder moest "fladderen". Daarmee bedoelde ze dat ik me te druk maak....hmm dat klopt. Mn zusje heeft ook gevraagd wat het geslacht van de baby is maar dat wilde de vrouw niet zeggen terwijl die vrouw wel vertelde wat het geslacht was van een de toekomstige baby van een van onze andere zusjes (overigens nog niet zwanger). Op de een of andere manier heeft die vrouw dus wel geweten dat ik en mn vriend niet willen weten wat het geslacht van ons kindje is....apart hoor! Verder had ze ook nog wat andere dingetjes wat niet te maken had met ons kindje en dat klopte gewoon ook allemaal!! Echt heel gek zoiets maar ook wel leuk. xxx
@Sook, Ohw, deze dagen thuis zitten en niets kunnen doen is idd echt niet fijn...want dit heeft geresulteerd in een ovu-test die ik nog van de KV had liggen...het stomme is, ik voel mijn onderbuik en dan vooral rondom mijn eierstokken, heb slijmerige doorzichtige afscheiding (tenzij het nog sperma is, lijkt me nie) en mijn darmen werken als bezetene (door LH hormoon lijkt me)...kortom ik voel/denk/hoop/weet dat mijn eisprong nadert... Echter de KV test geeft niets aan, er verschijnt alleen een streep in het controlevenster en verder helemaal niets. HOE KAN DIT NOU?? Ehm je zei al Sook, dat ze niet goed waren, is dit de reden? Owh nu twijfel ik zo verschrikkelijk aan mijn eigen lijf, zal ik dan geen eisprong hebben ofzo??? @Raspberry, wel bijzonder zeg dat dat medium zoveel dingen heeft weten te vertellen die kloppen, hopelijk verder goede en positieve dingen!
Gooi die kv-ovutesten met een heeeel grote boog uit het raam!! Ga gewoon ff naar sensitest.nl en bestel daar het voordeel pakket. @raspberry, apart! En bijzonder!! Knuf Sookie
Ok Sook, dus mezelf niet gek maken, want ik zou ook helemaal geen testen gebruiken deze maand..maar dit doet het thuiszitten met me haha.. Ik gooi die testen weg en vertrouw op mijn eigen lijf.. Iig thx Sook, knuf