Ei zkt zaad, kinderwens een pre

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sookie, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Bekijk bijlage 14733

NOD:
    Julesz: 4 september ronde 3
    Linda221: 19 september ronde 2
    Roosviceetje: 25 september ronde 4
    Sookie: 27 september ronde 31

Famke24: 27 september ronde 4
    Dreamygirl: 27 september ronde 1
    Baby27: 6 oktober ronde 4

Zwanger:
    Raspberry: in ronde 1 uitgeteld: 5 mei 2010

Julesz, ik heb je erbij gezet, check ff of het klopt? ik moes ff terug rekenen van je banner ;)

Knuf Sookie

2. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    @Sookie: jeetje wat naar zeg die trubbels in de familie. Kan me indenken dat het lastig is om daar afstand van te nemen, zeker als ze je getuige is geweest. Wel goed dat je dat gaat proberen, want je hebt niets aan al ie "onnodige" stress meis!
    Ik heb ook al wat wateriger slijm aangetroffen, het was doorzichtig en dus volgens mij geen sperma van gisteren ofzo...

Ohja, meiden, ik wil nog even een smsje voorlezen (ehm schrijven) die mijn mannetje stuurde nadat we gisteren voor het echie geklust hebben:

"He schat. Ik vind het echt bijzonder dat we begonnen zijn. Hopen dat we geluk hebben!x"

Zucht, is dat niet lief...kreeg er helemaal kippenvel van, hij zei zelfs, toen we na het werk thuiskwamen, ik heb er ook ff over nagedacht hoe we het straks kunnen vertellen...zo schattig en echt een teken voor mij dat hij er ook mee bezig is!!

Liefs,
    Dreamygirl

3. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    oooowwww, lief!!

4. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Hoi sookie,

Vervelend zulke dingen in je familie, je zit er wel aan te denken enzo natuurlijk!
    Ze moeten zelf hun eigen weg vinden en je kan naar hun verhalen luisteren en inderdaad wat adviezen meegeven!

Ik heb getest maar was negatief, geen spoor van een streepje te bekennen!

5. Julesz

Julesz Actief lid

5 sep 2009
    333
    0
    0
    @ Dreamygirl; wat rosmantischhhh! Leuk he? Als je mannetje zo betrokken is. Lief hoor.. Die van mij vind het ook erg leuk maar vooral spannend nu ik elke keer zo ver overtijd ben....
    @Famke; nou, het blijft wel spannend met de ovulatietest, gelukkig heb je een gezonde voorraad :) Of was dat Roosviceetje?
    @Sookie; volgensmij klopt het zo!

Liefs,

Julesz

6. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Famke, dankje. Enne, jou streepjes komen ook wel! wellicht is je ei toch iets later? Hoe waren je vorige cycli ookalweer?

@hier, net ook een testje gedaan en bij mij wordt het streepje al donkerder.. nog niet zo donker als de c-streep, maar we gaan de goede richting op! Moet zeggen dat het drukkende gevoel bij me eierstokken ook langzaamr pijnlijker aan het worden is.. maar dat ik nu al kan zeggen welke kant gaat springen, nee nog net echt.
    Maar kan het wel voor de grap es bijhouden! Nu denk ik rechts.

Knuf Sookie

7. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    @Famke; dat streepje komt vanzelf wel hoor meis!! Nog ff geduld, idd zoals Sookie zegt, misschien is ie ff wat later....

@Julesz: ja zeker romantisch, vind ik gewoon zo lief maar ook fijn dat hij op die manier laat merken dat hij er mee bezig is...kan me indenken dat de spanning bij jullie toeneemt meis, al 7 dgn overtijd..wanneer ga je weer testen?

@Sookie, ja lief he?:D dat drukkende gevoel bij je eierstokken is een goed teken meis. Enne, mijn mams belde net dat ze niet blijft slapen zaterdag dus kan ongegeneerd klussen:p. Wat denk je, en uiteraard de rest van de meiden, dien ik dan vanavond, zaterdag, zondag en maandag te klussen of een dag overslaan ergens...vorige cyclus kreeg ik op C13 tegen middernacht die felle steek waarvan ik dacht dat het mijn ei was. Aanstaande zaterdag is CD 13 en volgens de calculator moet ik op CD14 mijn ei krijgen. Maar ja een half uurtje voor middennacht is toch ook bijna CD 14.

@hier: Ik moet zeggen dat ik nog niet veel voel. Soms tintelingen of ploppend gevoel aan de linkerkant...en ik moet meer poepen/plassen :) en uiteraard die afscheiding. De 1e cyclus dat ik het voelde was natuurlijk toen ik net aan het ontpillen was, toen dacht ik mijn ei te voelen (achteraf gezien werd ik dus 14 dgn daarna ongesteld) maar kreeg ik die pijn daarna pas....wellicht door het ontpillen. Denk dat de ene vrouw meer voelt dan de ander..hoop ik maar want anders heb ik geen ei straks...:(

Liefs,
    Dreamygirl

8. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    dreamy, ff denken.. als je er ff vanuitgaat dat je zondag je ei hebt. Dan "moet" je volgens SOEP zaterdag, zondag en maandag klussen en dan weer woensdag. Maar dan ga ik er vanuit dat je een posi ovutest hebt op zaterdag. En met een posi ovutest springt je ei binnen 24-36u..
    Dus, maak zaterdag gebruik van het feit dat je moeder er toch niet is ;) haha
    Enne, just for fun, vanavond ook! Denk niet dat je mannetje dat erg vindt!!

Knuf Sookie

9. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    En het is zeker een feit dat de ene vrouw meer voelt als de andere! En ik denk ook dat hoelanger je pil-loos bent, je je lijf beter leert kennen en weet welk gevoel bij wat hoort, snap je?! hihi
    Dus als je je ei niet voelt betekent nog niet dat je m niet hebt!

10. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hey Sook,

Las dit net op internet:

Té vaak geslachtsbetrekkingen hebben is zinloos. Het duurt gemiddeld 48 uur eer de zaadvoorraad bij de partner weer is bijgewerkt. In principe is om de andere dag vrijen dus voldoende. Je mag meer vrijen, maar de kans om zwanger te worden wordt er niet groter op. Langer dan twee dagen wachten om zaad 'op te sparen' is dan ook weer niet nuttig, aangezien het ongebruikte zaad door het lichaam van de man wordt afgebroken.

Als ik dit zo lees zou het dus slimmer zijn, aangezien we gisteren geklust hebben, om vanavond geen sex te hebben en dan morgen weer omdat de zaadvoorraad dan weer aangevuld is en beter van kwaliteit. Toch? We hebben alleen een feestje zaterdag, mocht ik s avonds dan mijn ei voelen...is het toch niet te laat als we 4 uur later klussen? Ohnee want die zaadjes van gisteren liggen dan natuurlijk nog klaar...zullen die eigenlijk ingehaald kunnen worden hahaha..

Enne, qua afscheiding, met afvegen heb ik creme-kleurig en doorzichtig door elkaar heen, en vanbinnen weer dat wittige zalfachtige...

For de fun is het zowieso nooit verkeerd haha

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb de verloskundige zojuist weer gebeld maar nu neemt er niemand op en heb ik hun voicemail maar ingesproken, nu maar hopen dat ze me snel terug bellen.....wel frustrerend is dit!! En dat zijn nu juist dingen die ik niet kan hebben met mn hormonen nu!!! GRRRRRRRRRRRRRRRR ZO!!! he he even afreageren!
    Jeetje vandaag is een minne dag. Heb onverwachts erg lang moeten werken tot 16.30 uur en ik was al zo moe vandaag....
    Maar goed, morgen is er weer een dag en die is misschien wel weer heeeeeel fijn!

12. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    @Raspberry: Owh wat irritant zeg!! Je wilt gewoon die afspraak maken!!! Wat betreft dat moe zijn, bedenk je meis dat het voor een heel goed doel is!:D Maar dat zal je vast vaker horen...

Hopelijk bellen ze snel terug!

xxDreamygirl

13. raspberry

Nou ik heb al wat te vroeg geklaagd want ze hebben al terug gebeld en over 3 weken kan ik terecht!
    En dat moe zijn is ook niet erg hoor, maar met mijn werk als kraamverzorgster kan je niet echt rustiger aan doen en is het lichamelijk werk soms best wel zwaar en dat is wel een beetje lastig merk ik, maar goed, niks aan te doen en ik weet heel goed waar ik het voor doe! en ik heb het er mega voor over!!

14. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    @dreamy, dat is idd helemaal waar (van dat zaad) maar daar zijn de meningen over verdeeld.. Tja, ik weet het ook niet, maar volg gewoon de SOEP. En mijn gyn heeft ook als es gezegd dat in de paar vruchtbare dagen elke dag geen kwaad kan, de kwantiteit wordt dan wel wat minder maar de kwaliteit gaat er zeker niet op achteruit. En, we hebben er maar eentje nodig, nietwaar?!
    Wat je afscheiding betrfet, dat gaat de goeie kant op!! Ik zou zeggen vandaag morgen overmorgen en de dag daarna KLUSSEN!! Haha

@raspberry, irritant! Kan me helemaal voorstellen! maar maandag weer een dag, ik zou gewoon blijven bellen tot je iemand aan de lijn krijgt! En wat dreamy zegt, dat moe is voor een goed doel, je lijf moet nu heeel hard werken!
    Lekker vroeg naar bed vanavond, en laat je door je menneke verwennen!

Knuf Sookie

15. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    O, raspberry, mij berichtje tegelijk met de jouwe..
    Gelukkig hebben ze al terug gebeld! En over 3weekjes al, dan zie en hoor je zeker al hartactiviteit!

16. raspberry

Nou over 3 weken is gewoon een gesprek, een intake zeg maar.
    De echo doen ze niet zelf en zal dus ook later zijn. Het hartje luisteren ze ook niet vóór 12 weken zwangerschap want dit schijnt niet echt goed te zijn voor de baby. Dus de echte bevestiging zal pas echt rond de 12 weken zijn, nou ja dan heb je het eerst trimester gehad dus dan ben ik sowieso waarschijnlijk wel geruster. Gewoon geduldig blijven.....en vaak even met jullie kletsen dan gaat de tijd ook wat sneller!! -X-

17. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    @Raspberry: Gelukkig heb je over 3 wkn een afspraak, maar jeetje wat duurt het dan lang zeg eer dat eer een echo komt en het luisteren van de hartactiviteit! Ik dacht dat ze zo'n 1e afspraak een inwendige echo maken, dat had een collega van mij laatst. Nou, ik zou er wel zenuwachtig van worden enzo...je geduld gaat op de proef gesteld worden. Mag ik vragen in welke rond je zwanger bent geraakt?

@Sookie: Nou als je gyn zegt dat enkel de kwantiteit achteruit en niet de kwaliteit heb ik er liever teveel in de wacht liggen dan te weinig :p wordt dus gewoon klussen vanavond :D Erg vervelend hahaha..

Wat betreft die afscheiding, ik heb het niet elke x als ik naar de wc ga...soms zie ik niets en soms dus wel..is dat normaal?

Knuf..

18. Julesz

Julesz Actief lid

5 sep 2009
    333
    0
    0
    Hey Raspberry, nou dat is nog even geduld hebben zeg.. ik krijg de indruk dat het nogal verschilt per vk-praktijk. Veel collega's en vriendinnen hadden al eerder een afspraak. Mijn zus zat bij een vk waar ze een echo ook konden opnemen, de 20 weken op cd-rom. Echt fantastisch!
    @Dreamygirl, ja, ik geloof wel dat ik een dezer dagen er weer een testje aan waag gezien het feit dat ik dag 32 voor het laatst getest heb en ik ..ik weet niet. Vandaag wat ehm "bluh", golven van misselijk zijn.. moe.. Ah jaa, ik weet het ook niet. Ik zie een beetje op tegen weer testen, zul je zien dat ie negatief is...
    Sookie, expert in ovulatie achtige dingen! Weet je zeker dat je er niet Dr Sookie van maakt? HIhi..
    Ik moet zeggen dat de tekst die Dreamy heeft geposted over dat om de dag, ik dat ook aangehouden heb.. Maar ja...gynaecologen weten doorgaans ook wel waar ze het over hebben...

Liefs Julesz

19. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Hoi,

Sinds maart slik ik de pil niet meer. Mijn cyclus waren altijd 30a31 dagen, de vorige keer ging er nog een week overheen, dus toen rond de 36 dagen.
    Heb nu verder geen gevoel dat ik denk wat gebeurd er hier in mijn buik. Heb een prima voorraad testen, 28 stuks, dus we kunnen even vooruit!

@sookie mooi dat hij al donkerder word .. lekker aan de soep het weekend, hihi!

@ dreamygirl Ik heb zoiets ook al eens gehoord/gelezen. Als het een beetje meezit, proberen we om de dag, zal wel eens een paar dagen overslaan of een paar dagen achter elkaar aan.

20. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    @Famke: ja ik vind het gewoon lastig, je leest zoveel op internet enzo..de een zegt om de dag, maar ja stel dat je dan net je ei mist, de de gyn van Sookie zegt dat de kwantiteit alleen minder wordt maar de kwaliteit niet...tja dan zou je zeggen op safe en achter elkaar klussen die dagen...moeilijk...

Deel Deze Pagina