Oh jee wat een drukte voor jou dan morgen! Met mij gaat het prima!! Spannend allemaal, dat wel! Doeidoei!
Ja dat word een hele drukte, gelukkig gaat het vandaag maar om 1a2uren. Het meisje van 2j kwam hier voor de zwangerschap ook al. Vorige week zijn ze hier 2uurtjes geweest, maar vond het best pittig. Ik moet de baby nog even 'leren kennen'. Maar dan zal t vast wel loslopen. Heb wel met de ouders afgesproken dat ik aan ga geven als t me niet lukt of te zwaar word, want ik heb dan wel bijna een tweeling in huis. Fenna laat ik liggen als ze slaapt, als ik naar school moet, maar met de oppaskindjes mag dit niet. Die baby slaapt maar heel kort, niet eens een uurtje...
Hey meiden hoe gaat t ondertussen met jullie? En met de kindjes?? Hier word al een paar nachten gespookt. We hebben nog nooit slapelozen nachten gehad van Fenna, maar nu ieens wel. Zondag was ik jarig, dus huis vol, en dat is haar wat te druk geweest, ik heb die nacht maar 2 uurtjes kunnen slapen. De nacht er op redelijk geslapen. De nacht erna, weer met der in weer geweest vanaf 1u. Uiteindelijk heb ik der een zetpil gegeven en is ze om half 5 inslaap gevallen. En ik moest er om 6u weer uit. Af gelopen nacht kreeg ze 2 hoest buien. De tweede om 4u, had ze er slijm uit gegooit en overgeven. Haar verschoond, water laten drinken, hoofdeind wat omhoog gedaan en nu slaapt ze lekker. Mn man en ik zijn allebei doodmoe...pff...merk toch dat je echt nachtrust nodig bent. Hopelijk halen we dat t weekend in. Deze week op buro geweest, was ook allemaal goed, was binnen 5 min bij de arts weg.
Hoihoi! Hier alles prima! Maar ook wij zitten met een slechte slaper momenteel en bij ons speelt dat nu al een paar maand. Ben inmiddels, ook door de zwangerschap, erg moe! Maar goed, het wordt vanzelf wel weer beter, ik heb goede hoop, het hoort er bij met kindjes he. X
raspberry Hoe is het nu ondertussen met je? Nog steeds moe? Vervelend hoor, gelukkig weet je dat het bij een zwangerschap hoort. En slaapt Vera alweer wat beter door? Wanneer moet je na de verloskundige? Hier vannacht weer eens goed geslapen. We zijn er achter gekomen dat de luchtvochtigheid te laag is...dus dat kan de oorzaak van t hoesten wel eens zijn.
@Famke, fijn dat jullie weten dat er een oorzaak is voor het hoesten. Hopelijk is het dan ook snel verholpen. Ik ben nog steeds erg moe en dat komt inderdaad gewoon door de zwangerschap. Ach de betere weken komen vanzelf maar het is af en toe nu wel eens lastig. De eerste maanden zijn gewoon het minst. Komende donderdag moet ik naar de vk voor de intake. Vera heeft toevallig afgelopen nacht weer eens doorgeslapen, hopelijk gaat ze dat nu weer elke nacht doen.
Er is niks minder dan gebroken nachten en helemaal nu je ook nog in het begin van je zwangerschap zit. Ik vind t al vermoeiend en ben niet eens zwanger!! Dus donderdag voor het eerst, spannend maar ook om naar uit te kijken?! Ja we weten gelukkig de oorzaak. Bakje aan verwarming gehangen en als ze gaat slapen natte doek op de verwarming, maar t helpt nog niet echt. Succes en hopelijk blijft ze de komende tijd lekker slapen.
Hoihoi!! Alles prima hier! Vorige week een goede echo gehad, mooi kloppend hartje!! Wederom heeeel bijzonder!! Met Vera gaat het ook goed, over een maandje wordt ze al weer 1 jaar, jeetje waar is dat jaar gebleven zeg! @Famke, hoe ist met jouw kleine meid? @All, en hoe ist met jullie en de kindjes?
Jeetje gaat dat snel zeg, nu alweer 1 jaar Goed teken. Wat fijn dat je al een mooie en goeie echo had. Hoe ver ben je nu ondertussen? Met de kleine meid alles goed, bijna 8 maanden. Sinds t weekend wil ze geen bv meer:x ze draait haar hoofdje om en mondje stijf dicht. Ik vind dit jammer, had graag nog even door willen gaan. Ze kreeg alleen s ochtends nog, maar toch, zo ineens pats boem afgelopen. Had er graag 'afscheid' van willen nemen. HEt is toch een speciaal iets
Hey Famke! Ik zag dat je meekeek bij het andere onderwerp waar ik klets. Hoe gaat het met je? En hoe is het met de kleine Fenna? Begint ze al te staan? Wat gebeurt er toch een boel in het eerste jaar he. Vera wordt over 1,5 week al weer 1 jaar en ik snap niet waar de tijd gebleven is..... Verder alles prima hier, zwangerschap verloopt heel goed. Vera heeft de zesde ziekte dus die is goed ziek geweest de afgelopen dagen maar is gelukkig weer aan de beterende hand. Liefs! X
*breekt even in* Heej mama's, Ik ben sinds begin dit jaar begonnen met geboortekaartjes te verzamelen. Ondertussen is mijn verzameling al serieus gegroeid (ongeveer een 120-tal kaartjes). Deze gaan van kaartjes uit de jaren '50 tot de meest recentste van dit jaar. De reden waarom ik ben begonnen met geboortekaartjes verzamelen is omdat voor mij iedere geboorte iets speciaals is. Een unieke gebeurtenis op zijn eigen manier telkens weer. En dan vertaald dat intense geluk zich in het geboortekaartje. Soms is een geboorte van een kindje iets waar de ouders jaren lang naar hebben uitgekeken, waar mensen een lange weg hebben voor moeten afleggen. Maar even goed het verhaal vertellen van een kindje die (veel) te vroeg kwam of een meerling. Het prachtige nieuws van een eerste kindje die de liefde van de ouders bezegeld of een brusje erbij voor de kindjes die er al zijn. Daarom kom ik hier even een oproepje plaatsen. Moesten jullie nog een geboortekaartje van jullie kindje(s) hebben die jullie mij willen bezorgen zou ik jullie daar heel erg dankbaar voor zijn. Andere geboortekaartjes die jullie nog zouden liggen hebben en niet meer bijhouden zijn ook steeds welkom natuurlijk! Stuur me even een privé-berichtje en dan stuur ik je mij adres terug! Alvast heel erg bedankt op voorhand! Groetjes *breekt weer uit*
Hoi, Nee ik keek niet mee waar je kletse hoor. Ik was even aan het omrommelen op mijn profiel en kwam zo op de jouwe...haha. Nou ja hier gaat t redelijk. Al 2 weken slapeloze nachten...huilend wakker en niet stil te krijgen. Gelukkig kreeg ik door dat ze dorst heeft, dus flesje en ze slaapt weer. Helaas maar het is niet anders. Ik wil t wel langzaam aan afbouwen. Ook de 'babytijd' dingen gaan langzaam verdwijnen. De kinderwagen bak, tummy tub, en t weekend is de wieg aan de beurt:x:x Moeders vind het af en toe moeilijk. De tijd gaat veel te snel. Goh Vera 1 jaar bijna. Owja ze is even oud als t zoontje van mijn vriendin. Wat een kindje veel in een jaar tijd. Ze is nu druk bezig met door de kamer rollen. Jeetje de 6e ziekte, daar schijnen ze goed last van te hebben toch? Arme meid, beterschap. Fijn dat je zwangerschap goed verloopt. Geniet er van.
Ah dat slaapprobleem hebben wij ook gehad met Vera, het was er ineens en ging ook ineens weer over. Wees voorzichtig met de flesjes 's nachts want straks kan ze niet meer zonder. Wij gaven Vera ook een fles als troost maar volgens het CB moesten we dan niet te lang doen. En ja de zesde ziekte is een paar dagen heel heftig met hele hoge koorts, dit duurt ongeveer 3 dagen en daarna krijgen ze vlekjes over het lichaam. Maar gelukkig kunnen ze het maar 1 keer krijgen. Tja, kleine meisjes worden groot, moeilijk he om beetje bij beetje afstand te moeten doen van de babydingen. Gelukkig heeft elke leeftijd weer wat. Fijne koninginnedag morgen!! XXX
We weten dat het een periode is. Ze is nu druk bezig met draaien en dat kan in de wieg niet, misschien ligt t daar aan. Ik gaf haar eerst 120cc en sinds 2 dagen geleden er 90 ingedaan. Met water neemt ze geen genoegen. Ze heeft gewoon echt dorst en laat haar dan niet huilen. WE hebben allemaal onze nacht rust nodig. Het is ons kind en vind dat t cb daar niet mee bemoeien mag hoor, anders brengen we haar daar een nacht, haha. T weekend haar 'grote' bed erin, hopelijk gaat t dan beter. Zeker heeft elke leeftijd wat, maar ik vind het af en toe best moeilijk om afscheid er van te nemen, het gaat gewoon veel te snel. Je hebt je handen dus wel even vol gehad aan je zieke dochter...beterschap hoor!
Je moet ook zeker doen waar jullie je goed bij voelen hoor en het cb adviseert alleen maar. Maar ik neem aan dat je haar niet wil laten wennen aan een nachtvoeding zodat je in het vervolg altijd 's nachts er uit moet. Dat is meer het gevaar er van zeg maar. Ben benieuwd hoe het straks gaat met haar "grote" bed. Dat ging bij ons verrassend goed moet ik zeggen, we hadden allemaal drama scenario's bedacht maar dat gebeurde helemaal niet hahaha. En wat betreft de tijd, het gaat echt te snel inderdaad. Het is niet bij te houden!!
Ze kennen me hier al op t buro en weten dat ze niet zo veel hoeven te zeggen. Best wel grappig. Mn man was 1 keer mee en zei in de auto dit stelt ook niks voor, hhi. Vind er ook niks aan om er naar toe. Het grote bed, ben ook benieuwd. Maar bij oma slaapt ze ook in een ledikant, en daar gaat t ook goed. Ze weet misschien wel dat ze dan ergens anders is, maar goed we zien t wel.... Toen ze net geboren was vertelde mn broer dat ze een kleine verwachten, 29april, dus nu 1 dag overtijd, spannend. Helemaal voor mn ouders, ze gaan woensdag weekje op vakantie.