@famke waarom heb je fenna al zo vroeg fruit gegeven als ik vragen mag>?? Fae krijgt dr eerste fruithapje met kerst dr eerste kerstmaaltijd dan is ze 4 maanden. @raspberry ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt of je zwanger bent of niet want die onzekerheid is ook niks...gefeliciteerd met je neefje! @hier passen schoonouders en ouders op..(op vrijgdag, deene week mijn ouders, de andere week schoonouders).in het begin bij noa moest ik ook wel even wennen maar nu heb ik er geen moeite meer mee...ze zijn superlief voor de meisjes dus daar maar ik me geen zorgen om... hier gaat alles verder goed...fae weegt nu 6300 gr en is 63 cm...ze pakt al dingen vast...pakt ook zelf dingetjes uit de box,...rolt al bijna om en wil het lieft rechtop zitten (op schoot) om alles te bekijken...als ze in de box ligt gaat ze ook steeds met dr hoofd omhoog..(alsof ze buikspieroefeningen doet hahah)
Kinderspeelparadijs Ballorig Heerhugowaard - Foto van de maand noa is ook foto van de maand geworden!!! leuk hea
linda Wat een leuke foto's van je meiden! Wat zien ze er goed uit zeg! Waarom ik Fenna al aan het fruit heb? Omdat ze er behoefte aan heeft. Ze vroeg overdag steeds vaker om melk en s avonds steeds meer in de fles. En met fruit is niets mis, dus ben er mee begonnen en ze vind t heerlijk en vraagt nu dus minder melk. Ik kon er niet meer tegenop kolfen. Gister heeft ze een 1/2peer op gegeten, ze smult er van raspberry Ben je al ongesteld geweest of is er nog steeds onzekerheid??
@famke o zo bedoelde ik het ook niet hoor, met fruit is zeker niets mis, alleen zeggen ze liever vanaf 4 maanden (het liefst vanaf 6 maanden maar dat doe ik ook niet)i.v.m de darmpjes geloof ik en omdat ze anders grote kans hebben dat ze voor bepaalde fruitsoorten allergisch zijn. ik heb soms het idee dat fae erook al aan toe is...ze vraagt ook meer melk...en komt nog steeds om de 3 uur en soms zelfs eerder...(zit wel op 5 voedingen van 180 want die van 20:00 slaat ze over) (07:00-10:00- 13:00- 17:00- 11:00 )had je het overlegd met het cb?? wat vonden die ervan? wat leuk dat ze er heerlijk van smult!!!
Ja zo was t bij ons ook, ze kwam best vaak, zat te smakken en steeds der handje in haar mond. In onze familie komt verder ook geen allergie voor dus ben er niet zo bang voor. Toen ik baby was (26j geleden) kreeg ik met 6 weken al fruit, dat was toen heel gewoon. Naja er is iemand die weer iets heeft uitgevonden, hihi. Nee heb niets overlegd met t cb. Wij hebben zoiets het is ons kind en wij bepalen zelf wat we haar wel en niet geven. Misschien zijn we er daar ook wel wat te makkelijk in hoor. Moet er trouwens vanmiddag weer heen. Fenna krijgt haar 2e prikjes, hopelijk reageerd ze er beter op als de vorige keer. Vind t zo sneu, ze was toen zo verdrietig, kon er zelf wel om huilen:x
Hoi dames Hier nog steeds in onzekerheid, en ik baal enorm. Ik merk dat ik heel chagrijnig ben en dat reageer ik af op mijn vriend. Dat moet natuurlijk absoluut niet en ik vind dat ook heel erg voor hem. Ik heb inmiddels 3 negatieve testen, vanmorgen de laatste. Nou vind ik het dus niet eens zo erg dat ik misschien niet zwanger ben maar ik had al een regelmatige cyclus en daar was ik met name zo blij mee omdat we dan weten wanneer we weer voor een kindje kunnen gaan. En we dachten dus ook dat we goed zaten deze keer maar blijkbaar is die eisprong er nog niet geweest of veel later als we dachten. Ik hoop maar dat ik snel ongesteld word zodat ik niet een belachelijk lange cyclus heb. @linda, wat een mooie foto's! 2 foto's kan ik niet zien die doen het niet maar dat kan aan mijn computer liggen hoor. En die van in Ballorig is echt super grappig! Je boft maar met 2 van zulke mooie dochters. Voelde jij je trouwens met je tweede zwangerschap anders als de eerste keer? Ik heb wel wat menstruatiegevoel in de buik en mn borsten zijn gevoelig maar niet zo erg als bij Vera en nou dacht ik dat dat misschien ook kan komen omdat mijn borsten door de borstvoeding al ontwikkeld zijn en mijn baarmoeder is misschien nog iets groter waardoor hij niet echt pijnlijk is. Maar goed, misschien is het gewoon wel helemaal niet zo.... @famke, sommige kindjes zijn al heel snel toe aan ander eten. Dat kan op zich geen kwaad alleen is het inderdaad zo dat ze aanraden om te wachten tot liefst 6 maanden ivm allergische reacties. Maar met jouw Fenna gaat dat zo te horen prima! Vera kreeg met 4 maanden voor de eerste keer fruit ook omdat ze ons het eten uit de mond keek haha. Fijne dag allemaal! xxx
Hey meiden, Linda wat een leuke foto`s zeg. Raspberry, spannend dat je misschien weer zwanger bent, ik snap dat je baalt dat als het niet zo is dat je cyclus weer langer is. Famke, wat fijn dat Fenna al zo smult van fruit. en succes op het CB Hier gaat het goed, Mika doet het goed en is erg tevreden, hij is wel erg hongerig, dus zijn we begonnen met KV voor de nacht en daar slaapt hij erg goed op. Met mij gaat het ook goed, het vloeien is nu helemaal weg, verloor na 2 weken alleen nog maar slijm en een beetje bruin en nu is het gestopt Hier nog een foto Dikke kusss Roos
wat een leuke foto's Roos Het gaat dus met/bij jouw ook allemaal goed! Fijn is dat, dan ben je zelf ook veel relaxter. Zal ook even een leuke foto meesturen van Fenna. Zo op naar het bureau, frissjes buiten, maar wel gezonde lucht!
Hey meiden, wat hebben we toch prachtige kindjes allemaal zeg! En zo leuk om te zien dat de meisjes echte meisjes zijn en de jongens mooie stoere knapen. Je ziet toch al duidelijk verschil vind ik. @Roos, fijn om te horen dat alles zo goed gaat! We treffen het ook in dat opzicht maar. Gezonde kindjes is het belangrijkst! @Famke, hoe ging het op het CB en de prikjes? Ik moet morgenvroeg weer heen met Vera maar zij hoeft geen prikken. Na de eerste 3 keren duurt het gelukkig weer een tijdje voor ze weer een prik moeten. Alhoewel Vera het niet zo erg vind dus dat scheelt weer voor mijn moederhart. Liefs! x
Het was natuurlijk weer huilen met tranen, het deed me gewoon zeer zo'n klein mensje te zien huilen van boosheid en de pijn. Alles was goed, was niet te zien dat Fenna 4 weken te vroeg geboren was. Haar lengt en gewicht lagen wat onder t gemiddelde. Ook zoiets...ik kan me er niet druk om maken.
@Famke, moet je je vooral niet druk om maken. Een tevreden, gelukkig kindje is hetgeen wat telt!! Logisch dat ze iets beneden de curve zit en sommige kindjes zitten dat altijd omdat dat nou eenmaal hun bouw is. Mijn kind zit er mega boven hahaha, kleine dikkert heb ik hihi. Ik kom net weer thuis van spinning. Pfff t was weer zweten maar weer heerlijk! Fijne avond nog! xxx
Ik kan me ook niet druk maken om dat soort van dingen. De volgende keer zit ze er weer boven. En zegt die arts ook nog dat ze 's avonds te veel melk in der fles krijgt. Ze drinkt 200cc op en ze mag maar 180cc (berekend op der gewicht dan). Als ik dat zou doen zou ik een ongelukkig en ontevreden kindje hebben. Dus vind dat wat vreemd als ze zoiets zeggen. Heb t al helemaal gehad met dat cb!!
@raspberry dank je! ik ben ook heel trots op ze! jullie vast allemaal ook op jullie kindjes!!! ik voelde me bij fae in het begin heel down, emo, weet niet waar het aan lag...hormonen denk ik...later ging het gelukkig weer beter...begrijp ik goed dus jullie weer voor een 2e kindje willen gaan??? wel leuk zo vlot achter elkaar maar het lijkt me ook wel pittig! pff..je zal je handen wel vol hebben dan...dat heb ik nu ook hoor maar ben blij dat noa wel al heel zelfstandig is en dat ze alles begrijpt wat we tegen haar zeggen...ze helpt me ook al met luiers aangeven etc maar als het weer kriebelt en je hebt alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen zou ik er gewoon voor gaan!! succes!!
Ja we willen het allebei weer graag. En het scheelt ook enorm dat mijn ouders en 2 zussen bij mij in het dorp wonen en mijn schoonouders een dorp verderop. Dus ik heb heel wat handjes die kunnen helpen in de buurt dus mocht het soms even te veel zijn dan zullen zij altijd voor me klaar staan. Dat maakt de keuze wel enigzins makkelijker hoor. Maar we zien het echt wel zitten en tuurlijk wordt het ook druk maar alles heeft z'n voors en tegens. Mijn moeder heeft 6 kinderen gebaard waarvan de eerste 2 met 11 maanden verschil en de derde kwam een 15 maanden na de tweede. Als zij het kon, kan ik het ook! xxx
@raspberry tuurlijk kan je het!!! daar twijfel ik geen moment aan...het is gewoon iets wat je heel graag wilt en dan moet je er ook voor gaan! ik hoop voor je dat jullie snel zwanger zijn! @roos mooie foto's!! heeft hij ook zulke droge wangetjes?? dat had fae ook met 6 weken...lekker vaseline/lanette creme op smeren...is lekker vet! kun je bij de apotheek kopen, op recept krijg je het vergoed! @famke leuke foto van fenna! ik trek me ook niet zoveel van het cb aan hoor...je weet zelf wat het beste is voor je kind, je kan alleen wel als je echt een hongerige baby zou hebben beter op de forte voeding overstappen (voor hongerige baby''s) dan dat je ze over de dag meer dan 1000ml voeding geeft. @