ik heb een advertentie op MP staan voor iets heel simpels voor een heel schappelijke prijs, nu heb ik de hoogste bieder gemaild dat hij het kan komen halen, of dat het eventueel opgestuurd kan worden. nu krijg ik zojuist een erg vreemde mail, waarvan het erg lijkt dat diegene een 'standaardmail' gebruikt waar ie iets invult (ook vanwege het rare kleurgebruik -wat jullie nu natuurlijk niet kunnen zien-, en alle puntjes. 'beste adverteerder Als u uw adres en uw bankrekening naar me mailt. Dan kan ik het bedrag van ..10.. uEuro op uw bankrekening storten. En als ik u dan pakketzegel van 6,20 Euro stuurt. Kunt u het ............................................. retour met pakketzegel naar mij opsturen?" ik ben niet van plan hier op in te gaan omdat ik hier een raar gevoel bij krijg, al vraag ik me wel af, wat voor idee hier nu weer achter zit..? behalve dat diegene dan mijn bankreknr en adres heeft...? (ik kan me steeds beter voorstellen dat er allerlei mensen zijn die zeggen, dat het enkel afgehaald kan worden. je krijgt echt rare bieders via MP)
Zo'n mail heb ik ook eens gehad... Heb meteen aangegeven dat ik zo niks verstuur... Ze doen het maar gewoon op de normale manier hoor...
Maar als iemand geld wilt overmaken heeft hij toch echt je rekeningnummer nodig. Ik zou niet zo snel het adres geven want die 6.20 kan hij gelijk met het aankoopbedrag overmaken. Jij hebt eerder zijn adres nodig Wat de kleuren en zo betreft dat weet ik niet, maar ik zie er niet zoveel raars in. Edit......maar als jij er geen fijn gevoel bij hebt moet je het niet doen Kwebbel
ik snap uiteraard dat ie t reknr nodig heeft, maar de hele stijl waarin de mail geschreven is komt raar over, en al helemaal dat hij zelf de pakketzegel wel even wil toesturen.... dat is idd heel erg vaag. ieder ander maakt dat erbij over. bovendien heb ik in mn adv. gezet dat het toegestuurd kan worden maar dat het niet door de brievenbus past, en de pakketkosten 6,20 zijn. wie gaat er nu voor een produkt van 10 euro een pakketzegel van 6,20 betalen...?! (zo bijzonder is mijn produkt namelijk ook weer niet )
hoi hoi ik zou gewoon een mailtje terugdoen en zeggen dat je de 6 euro 20 direct op je rekening wilt hebben dat hij je bankrekeningnummer kan krijgen en zodra het geld op de rekening staat het toegezonden word dit zijn de voorwaarden heb ik nog wel even uw adres nodig mocht je niets meer horen dat weet je hoelaat het is maar misschien is de persoon zijn/haar nederlands niet zo heel goed en weet hij niet hoe het allemaal werkt dus niet gelijk oordelen gewoon een net mailtje terug groetjes nathalie
heb ik ook wel eens gehad mnet mail van ben belazerd dus wil graag je adres erbij hebben nou dacht het niet en of ik dan even onder rembours wou versturen nou ook niet.. heb gewoon gemailt van sorry ik doe alleen versturen zodat u het geld overmaak anders houd het op zal dat ook zeker sturen zoeits dat je daaraan niet doet
Ik heb laatst ook een reactie gehad door een mevrouw uit Amerika die een incompleet dolby set wilde kopen voor een heel hoog bedrag en dan moest het nog eens naar amerika verzonden worden. Geloofde er niets van omdat de prijs dan op een paar honderd euro zou komen met het verzenden naar amerika erbij. Daarna kreeg ik iets anders een reactie van iemand uit engeland. Ook al een belachelijk hoog bod en deze keer moest het naar Afrika verzonden worden. Een vriendin van mij heeft dit ook al meegemaakt. Ze willen dan al je persoonlijke gegevens hebben. Heb nog nooit op die reacties gereageerd. Vertrouw het helemaal niet. Niemand betaald zo belachelijk veel voor die producten.
kan wel hoor! ik heb wel eens iets verkocht voor 2 euro, maar daar kwamen nog wel 6,20 verzendkosten bij... (was een babygym) als je het niet vertrouwd moet je er niet aan beginnen.
Hey, ze hebben jouw adres helemaal niet nodig toch als hij je rek. nr heeft om het geld over te maken en de naam waarop het staat zou hij voldoende gegevens van je moeten hebben. Ik zou je adres niet geven hoor
Maakt geen bal uit of je je adres geeft. Als het een handig iemand is kan die met je rekeningnummer opzoeken waar je woont. Heb ik eens gehad op MP. Die persoon kocht iets en wilde ook mn adres hebben voor de veiligheid. Geef ik niet zei ik, heb je niet nodig (ben ook gecontroleerd verkoper dus MP weet me wel te vinden alst nodig is). Rekeningnummer had ik wel gegeven. Krijg ik een mail terug waarin hij mijn adres vermeld, alles is te vinden op internet zegt ie.
Had mijn zwager laatst met zijn auto. Iemand uit ivoorkust die de vraagprijs wilde bieden, terwijl hij niet eens een foto had gezien. Ook hij moest zijn rekeningnummer en adres ed doorgeven.
mensen uit het buitenland sturen dan meestal een cheque met meer geld dan de prijs. zogenaamd voor de verzending. dan betaal jij de verzending van dat geld en kom je er later achter dat de cheque niet gedekt is.
ts, ik denk dat als hij het geld naar je bankrekening over maakt je niets te vrezen hebt, maar stuur niets op voor het geld er echt opstaat. en ik zou het niet doen als iemand geld via paypal,creditcard etc. overmaakt dan kunnen ze het geld terughalen
Zoiets heb ik nu dus ook Iemand uit Nigeria wilt van ons Pda van medion kopen voor haar dochter Ze vraagt van ons: Uw volledige naam: Bank Name: Bankrekening nummer: Land: Item Naam: Totaal bedrag te betalen Plus een extra bedrag voor de scheepvaart zo meteen i ontvangt deze gegevens van u, ik zal gaan en stuur het geld op mijn bank voor u is om het geld meteen ... dus hier is het verzendadres fro mijn dochter: Maar ze had het ook over: or if you want the money to be paid by paypal, then give me your paypal email address for the payment. Verders heeft ze wel de Naam: Adres: Stad: State: Postcode: Land: gegeven Is dit te vertrouwen kan de persoon zelf ons niks maken? Ze heeft het wel over paypal niet dat ze het geld terug halenl?
Maar als je van sommige banken naar een andere bank geld overmaak moet je wel je naam ( logisch) en ook vaak je woonplaats geven anders kan het niet overgemaakt worden. Kijk heet je Visser , maakt dat niet uit, maar met een naam die nauwelijks voorkomt, weten ze je ook te achterhalen.
Als het geld op je bankrekening staat ben je nog niet save. Ik kan bijvoorbeeld 4 weken lang het geld terug laten halen door mijn bank.