Dat je geen rauwe eieren of gerechten met rauwe eieren mag eten is me bekend, weet alleen niet meer hoe het zit met een gebakken ei. Stel je bakt je eieren en houd de dooiers heel, wordt dit dan gezien als rauw of zijn ze zodanig verwarmd dat bacterieen geen kans meer maken?
volgens mij wordt het dan gezien als rauw, pas als de dooier echt hard is, mag je het volgens mij veilig eten
salmonella zit zowiezo in het witte gedeelte van t ei niet in de dooier, dus zorg dat het eiwit niet meer vloeibaar is. Voor extra veiligheid kun je de dooier kapotmaken. Die salmonella besmetting moet je altijd alert op zijn niet alleen als je zwanger bent. Ik zou zeggen geniet gewoon van je eitje en pak deze maanden een hard gekookt en doorbakken eitje. Ook lekker toch
Salmonella is toch helemaal niet gevaarlijk voor het ongeboren kind? Het is toch meer een ziekte die je er gewoon niet bij wilt hebben ( omdat zwanger zijn soms al een aanslag op je lichaam is)
Dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik ook in de veronderstelling was/ben dat een uitsmijtertje gewoon moet mogen..
ik ben voor de zekerheid nog even gaan googelen. Salmonella is niet schadelijk voor de baby, maar je zou zelf iets vatbaarder kunnen zijn dan normaal en het eerder krijgen. Ik laat mijn uitsmijter er niet om staan..... ( voel me bijna ondeugend als ik dit opschrijf)