Eiblaasje weer gevuld na eisprong, Iemand??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linnieke, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Heey dames,

27 Mei heb ik mijn 1ste IUI, met hormonen (clomid & pregnyl) gehad. Na 3 dagen moest ik terugkomen om te kijken of ik daadwerkelijk een eisprong heb gehad. Helaas was er nog steeds een eisblaasje te zien. De gyn. vertelde me dat er vermoedelijk wel een eisprong is geweest maar dat het eiblaasje zich weer gevuld heeft met bloed/vocht, maar dit kunnen ze niet met 100% garanderen.
    Nu vraag ik me af of er misschien iemand die dit ook heeft meegemaakt..
    Er is geen bloed geprikt dus we weten niet of er nu een eisprong is geweest ja of nee...

Alvast bedankt,
    Linnieke

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gebeurt best vaak dat een eiblaasje zich weer vult met vocht/bloed.
    De enige kans om te weten of je een eisprong hebt gehad is om een weekje na de eisprong je bloed te laten prikken op progesteron. Als je waarde boven de 30 is, zul je ongetwijfeld een mooie eisprong hebben gehad.

Er is trouwens nog een manier om te achterhalen of je een eisprong hebt gehad... En dat is over een kleine 2 weekjes positief testen!!

Ik hoop het voor je!!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja hoor, meer dan eens gehad.
    Bij ons in het ziekenhuis is het echter wel zo dat die 'cystes' weg moeten zijn voor je weer aan een volgende ronde mag beginnen. Met uitzondering van 1 keer was dat gelukkig altijd zo bij mij.
    Ik zou de volgende keer toch vragen om bloed te prikken overigens. Je wil toch weten of de behandeling kans van slagen heeft, denk ik dan.
    Nu duimen dat je IUI lukt!!!

4. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Goh, dames... Hardstikke bedankt voor het snelle reageren!!! Had ik dit maar eerder gedaan, had ik me geen anderhalve week druk hoeven te maken!! Ik baal al sinds ik de echo gehad heb en inderdaad nog een eiblaasje zag van zo`n 2,5 mm (5 dgn na pregnyl) ... Het is inderdaad bij ons ook zo dat ik, mocht ik ongesteld worden, eerst een uitgangsecho krijg voordat ik weer aan de clomid mag beginnen. Ik had inderdaad ook verwacht dat ik weer een bloedtest zou krijgen, maar vonden ze niet nodig. Maar ik neem aan dat wanneer dit nog eens gebeurt ze het wel zullen doen.
    Zijn deze blaasjes bij jullie automatisch weer geslonken? Of moesten jullie weleens een maand wachten? En word dit nou een cyste of iets?
    Groetjes,
    Linda

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Normaal slinken ze idd in de 2e helft van je cyclus.
    Ik heb ooit 1 keer een cyclus moeten overslaan, verder niet.
    2,5mm? Weet je zeker dat het geen cm was?
    Anders is het helemaal zo klein... dan is het echt wel weg als je naar een volgende ronde moet.

6. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Sorry, je hebt gelijk.. 2,5 cm.
    De eerste meting was ie 1,8 cm ( s avonds meteen pregnyl gezet ) 2e meting (dag van inseminatie) was het eitje 2,4 cm.. en dus 5 dagen na pregnyl spuit was het eiblaasje er dus nog en zo rond 2,5 cm.
    Ik ga er dan maar vanuit dat het wel zal slinken...

Deel Deze Pagina