Ligt volgens mij helemaal aan de grote van je ei blaadje... Dat moet groeien tot wen bepaald formaat en dan volgt de ovulatie, als ik me niet vergis.. Dus is niks van te zeggen als je niet weet hoe groot ze zijn op dit moment en hoe snel ze groeien...
Ben pas gestopt sinds augustus met de pil. Daarna niet meer ongesteld geweest. Dus heb nog niet echt een normale cyclus. Maar had gisteren een ego om te kijken of alles goed ging en de arts zei dat er een eiblaasje zat. Zag er op de ego wel redelijk groot uit. Denk wel dat binnenkort komt. Maar denk misschien weet iemand het
Een echo kan erg vertekenen, want daarmee kun je ook inzoomen. Heeft de arts gezegd hoe groot het was? Als je wilt kijken of je ei gaat springen zou je ovulatietesten kunnen gaan doen de komende dagen?
Als je geen formaat weet, dan valt er echt nog niks over te zeggen. Er kan namelijk altijd wel een eiblaasje zichtbaar zijn. Dat weet ik vanwege de uitgangsecho's die ik heb gehad met IVF. Dan zie je dus al eiblaasjes voor je gaat spuiten. En door de hormonen gaan ze dan groeien en als ze groter dan 20mm zijn, dan zijn ze groot genoeg om te kunnen gaan springen. (en zelfs dan groeien ze soms nog wel even door).
Oh dus het ka ook nog 4 weken duren? Ga gewoon ovulatietesten doen en dan zien we wel En genoeg klussen komende weken hahha