eicel die volgroeit is maar niet springt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SeaShell, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hoi allemaal,

ik ben maandag bij de gyn geweest en die heeft met een inwendige echo gekeken en het bleek dat mijn eitje binnen een dag ging springen of dat het een oud eitje was die niet gesprongen was..

( ik ben nu 4,5 maand gestopt met de pil, en sindsdien alleen wat bruin/rosig bloed gehad bij het afvegen en op 14 december een klein beetje helder bloed)

dus nu moet ik over 2 weken terugkomen..
    óf ik ben dan zwanger
    óf ik wordt ongesteld
    óf het eitje heeft niet losgelaten en krijg ik een tablettenkuur.

Heeft iemand van jullie ooit een eitje gehad die niet gesprongen is maar wel volgroeid is? Is dit dan een cyste?

liefs Daantje

2. Rm1

Rm1 Actief lid

21 nov 2008
    150
    0
    0
    jeetje, nee heb ik voor zover ik weet nog nooit gehad. Maar moet eerlijk zeggen dat ik ook niet wist dat het kon. Succes!

3. SeaShell

dankjewel meis :)

Ik hoop echt dat de eicel is losgelaten..
    want anders weer dat gedoe met tablettenkuur enzo, en dan weet je ook niet zeker of het weg is, dus dan weer een echo maken, en hopen dat een volgend eitje wel loslaat..

maar over 15 daagjes weet ik gelukkig meer
    liefs,

4. Rm1

Rm1 Actief lid

21 nov 2008
    150
    0
    0
    dat is inderdaad wel ene heel gedoe dan zeg! Maar 15 dagen wachten kan op deze manier ook wel heel erg lang duren.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

een volgroeid eitje dat niet springt, is dat geen pco? weet het niet zeker, maar als je een echo ziet van iemand met pco zie je in de eierstokken allemaal gegroeide maar niet gesprongen eiblaasjes.

6. SeaShell

Iemand met pco heeft volgens mij een kralenkrans vol met kleine eitjes die niet kunnen volgroeien, maar ik had maar 1 ei, en die was iets van 20 mm groot..

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat is waar, maar als je nog maar 1 cyclus hebt gehad sinds de pil kun je nog geen krans hebben.

heb er absoluut geen verstand van hoor ;) het zal vast wel goedkomen. 4,5 maand na de pil nog geen regelamtige cyclus is niet ongewoon. bij een vriendin van mij duurde het meer dan een jaar!

8. schatje1

schatje1 Niet meer actief

inderdaad als je pco hebt dan groeien de eitjes niet goed en springen ze dus ook niet..

9. SeaShell

Ja idd, alleen bij mij is mijn eitje wel volgroeid.. En mijn bloedwaardes waren ook goed ( volgens mij kunnen ze pco ook in je bloed zien toch?)

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy meid

maar kan et niet gewoon een ei zijn wat gaan springen, want ze springen vaak zo tussen de 18mm en 24mm, dus misschien is ie wel gesprongen, heb je getempt?
    en een cyste is niet erg zolang ie niet groeid, ik had laatste keer ook een cyxte na me curretage, maar 3 weken later met een echo om te kijken naar me eisprong was de cyste alweer weg.

suc6 ermee

11. SeaShell

hoi anoniempje;

ja ik hoop ook dat hij is gesprongen..

de gyn wist het niet zeker, omdat ik al 4,5 maand gestopt ben met de pil, en maar 1 dag wat bloedverlies heb gehad sindsdien, kon het een oud eitje zijn die niet gesprongen was, maar vond het zonde om al meteen een tablettenkuurtje mee te geven, want stel dat het eitje wel zou springen zou het een mooie kans zijn :)

dus nu maar even afwachten.. hopelijk wordt ik niet ongi en ben ik zwanger, en zo niet.. hoop ik dat het eitje toch gesprongen is haha

maar een cyste is toch ook een eitje die niet gesprongen is, maar meer versteend is geraakt, of heb ik het nu verkeerd?

hoe gaat het nu met jou cyclus? ik lees het in je onderschrift.. phoe, niet niks zeg.. ik ga heel hard voor je duimen dat het snel raak mag zijn en het deze keer goed gaat.. hopelijk komen je pendels voor februari of maart uit..

heel veel liefs

Deel Deze Pagina