Gesprek medisch psycholoog

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mim89, 11 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.315
    8.809
    113
    Vrouw
    Ik heb 26 Mei een eerste gesprek bij de medisch psycholoog. Dit omdat ik als alleenstaande een kid traject in wil.

Zijn er hier vrouwen die hier ervaring mee hebben? Wat moet ik me voorstellen bij zo'n gesprek? Is het echt een soort 'keuring'? Hoe 'streng' zijn ze?

Dankjulliewel alvast!

2. Deesandbaby

25 feb 2023
    36
    16
    8
    Vrouw
    Het hoge noorden
    Ik zie dat je van niemand een reactie hebt gehad, dus hopelijk lees je dit nog.

Ik volg zelf ook een kid traject met iui. Ik zit niet bij Isala , maar het zal niet veel verschillen. Het is wel goed open en eerlijk te zijn. Want ze vragen naar je geschiedenis, naar je familie, vooral omdat je als alleenstaande toch wat kwetsbaar bent. Je moet dus laten zien stevig in je schoenen te staan.

Het is nog ver weg, maar veel succes!

Mim89 vindt dit leuk.
  3. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Ik heb het als iets mega fijns ervaren. Was alles behalve een goedkeuring. We werden vooral op de hoogte gebracht van ook de nadelen hiervan en de rechten van het kind tegenover de donor later. En natuurlijk mega veel tips qua opvoeding en open en eerlijk zijn!

Deesandbaby en Mim89 vinden dit leuk.
  4. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Ik heb het ook als een goed gesprek ervaren. Heb meteen aangegeven dat ik het wel een spannend gesprek vond, dat het voelde als een sollicitatiegesprek. Toen zei zij meteen: oh maar als dat je gevoel bij dit gesprek is, dan kan ik je nu meteen vertellen dat je bent aangenomen. Daarna een heel fijn en open gesprek gehad, waarin haar zeker wel duidelijk werd dat ik overal goed over had nagedacht, maar waar er voor mij ook vooral heel veel ruimte was om vragen te stellen en eventuele zorgen die ik had te bespreken. Hopelijk wordt het voor jou ook zo’n soort gesprek!

Deesandbaby en Mim89 vinden dit leuk.
  5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.315
    8.809
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Lees ze nu pas want had geen melding gekregen.

Jullie reacties stellen me gerust. Tijdens de intake vroeg de fertiliteitsarts ook al wel wat vragen. En heb al een vragenlijst binnen gekregen en daar werd ik een beetje zenuwachtig van.

Deesandbaby vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina