Ik ben benieuwd of meerdere mensen dezelfde ervaring hebben gehad. Afgelopen zaterdagmiddag heb ik Pregnyl 5000IE gespoten. Ik ga er vanuit dat mijn ei gesprongen is zondagavond of in de nacht van maandag. Gisteravond (woe avond laat) had ik minimaal bruinverlies, maar vandaag (donderdag) heb ik nog steeds wat bloedverlies, bruin vermengd met helderrood! Het is niet veel ofzo, maar het is ook geen druppel of veegje ofzo. Poli gebeld maar die geven aan dat het van alles kan zijn. Dat het kan komen door lang hormonen spuiten (>30 dagen), aanprikken ei (vorige week vrijdag is er een follikel weg geprikt) of innesteling. Dat lijkt me veel te vroeg.. aangezien mijn ei op z'n vroegst zo avond is gesprongen. Wat moet ik hier nou weer van denken? Ik heb gisteravond de eerste Pregnyl ondersteuning gespoten (1500IE) van de drie. Ik probeer er niet mee bezig te zijn maar dat bloedverlies baart me wel een beetje zorgen. Een menstruatie kan het sowieso ook toch nog niet zijn?
Ik heb er verder echt geen ervaring mee en heb toch genoeg pregnyl gespoten inmiddels, maar kan het dan ook niet gewoon een ovulatie bloeding zijn? Ik zeg niet dat het zo is maar ik zit even mee te denken?
Hier niet zo'n hoopvol bericht. Gisteren is het bloeden eigenlijk flink doorgezet (donker bloed maar ook genoeg helderrood) en vandaag ook. Stomverbaasd ben ik, want ik bedoel, ik heb za Pregnyl gespoten en woe avond dus ook 1500IE! HOE KAN IK DAN DONDERDAG ALWEER ONGESTELD WORDEN? 3 DPO? Poli gebeld en ze weten het ook niet zo goed. Als ik het omschreef klonk het als een menstruatie, maar de fa adviseerde om toch volgens schema de pregnyl door te blijven gebruiken. Er zijn immers vrouwen die ongesteld worden maar toch zwanger zijn ( en daar ben ik natuurlijk één van, vast.. wat een grap!). Ik moet dus voorlopig even doorgaan met pregnyl en als ik komende dagen blijf bloeden weer bellen. Sowieso zou ik zondag mijn laatste pregnyl zetten (ik doe het nu dan ook zeker 2, 4 en 6 dpo) dus dat zou ook betekenen dat ik volgend weekend al kan starten met Menopur. Ik ben boos en verdrietig en momenteel heb ik even geen vertrouwen in zowel alle medicatie als mijn lichaam. Ik dacht dat je niet eens zo snel ongesteld KON worden tijdens het gebruik van pregnyl. Voelt ook een beetje dubbel om daar nu mee door te blijven gaan. Ben je eerst 32 dagen aan het spuiten voor nop, wordt er een ei weggehaald, om vervolgens alsnog 5 dagen na de pregnyl ongesteld te worden. Wat moet ik hier allemaal van denken? Ik voel me enorm hekserig vandaag en ik ben me zeker bewust van het feit dat ik ook zo over kom . Maar ik ben gewoon héél erg boos, teleurgesteld, verdrietig en zou echt niet weten waarom ik de volgende keer wél op pregnyl moet vertrouwen. Heb ik überhaupt wel een eisprong? Vorige keer werd ik keurig na een week ongesteld dus ja, lijkt me wel.. en als ik die nu niet gehad zou hebben, dan zou de pregnyl - hoe dan ook, eisprong of niet - toch moeten zorgen voor een langere lf?
Meid wat k. Snap goed dat je boos bent op je lijf! Maar oké, even factchecken - weet je je lf en hoeveel dagen is die normaal gesproken? (dus tijd tussen eisprong en ongesteld) - hoe heb je je ovulatie deze maand gevonden? - kan het zijn dat je ovulatie niet goed gevonden hebt en dat je dus de pregnylinjecties verkeerd hebt gepland? En ja, net als jij zou ik ook doorgaan met de injecties. Het is toch verwarrend en zo kun je straks toch testen of er iets is/was...
Ik heb even gelijk onder je vragen gereageerd . Ik denk soms: kan het niet gewoon een innestelingsbloeding zijn die heel erg hevig is doordat ik deze ronde zo veel en zo lang hormonen heb gespoten (had nl ook al eerder deze ronde een lichte tussentijdse bloeding (was wel meer afscheiding dan echt bloed) van 2 dagen). Maar dan denk ik; qua hoeveelheid helder bloed moet dit bijna wel een menstruatie zijn.. Maargoed. Ik blijf door gaan met Pregnyl idd.. Bewaren
Oké ik geloof dat ik het snap: met echo's hebben ze gekeken of je groeiende follikels had en met pregnyl moeten die gesprongen zijn. Dus ja qua zeker weten kan je het niet zekerder weten Sjonge je bent wel een uniek geval zeg Als je nooit eigen eisprong hebt gehad dan is met geen mogelijkheid je lf vast te stellen. Innestelingsbloeding.... Ja ik hoop met je mee natuurlijk, maar heb geen idee of het zou kunnen... Ik frustreer even een hartig potje met je mee! ?@&$+@ Ik ben erg benieuwd hoelang je ongi aanhoudt en hoe het aan het eind van je pregnyl met je gaat, zegmaar. Hang in there!!! 🍀🍀🍀
Balen dit zeg Nina! Hebben ze in je afgelopen cyclus toevallig ook een x laten bloedprikken zodat ze zeker wisten dat je nog geen eisprong had gehad? Bij mijn 2e IUI was ik namelijk ook heel lang aan het stimuleren zonder resultaat, en toen leken er opeens toch 2 eitjes te zitten. Maar toen ik bloed moest laten prikken konden ze zien dat er gewoon al een eisprong was geweest.. Wel gemist ondanks de vele echo's dus.
Kunnen ze maandag je progesteron niet prikken? Als die aanzienlijk laag is dan weet je dat er ergens iets mis gegaan, maar als die een normale waarde heeft dan kun je nog wel hoop hebben deze ronde, want dan komt het bloeden dus niet van een menstruatie.
Merci dames! Gaat het met jullie wat beter? Ja echt balen dit haha. Ik ben wel een raar geval . Bloedprikken heb ik een paar keer gedaan deze ronde, maar niet op progesteron (wel op oestradiol). Dat doen ze hier eigenlijk niet wanneer je injecties i.c.m. pregnyl gebruikt. Ik zou het kunnen vragen, maar weetje, volgens mij zegt de uitslag niet zo veel... bij Pregnyl schijnt echt bijna altijd een eisprong plaats te vinden en de vorige keer heb ik er wel een goede gevolgde menstruatie op gehad. Als mijn progesteron goed zou zijn en het bloeden is niet van een menstruatie, dan kan het toch ook gaan om een mislukte innesteling (of is dat direct af te meten aan je progesteron?). Ik ga rond 21.00 dus toch weer de pregnyl 1500IE zetten. Misschien even voor de context: - vrijdag de 11e: ei weggeprikt; - zaterdag de 12e: 's middags pregnyl; - zo de 13e (of in de nacht op ma): vermoedelijk ei; - woe de 16e: hele dag enorm last gehad van darmen (laten we zeggen 5x in 24u naar de wc moeten terwijl ik er normaal sachets voor krijg ) en 's avonds laat minimaal bruine afscheiding; - do de 17e: bloedverlies, gedurende de dag veel donkerbruin maar óók helderrood; - vrijdag de 18e: veel donkerrood bloedverlies 's ochtends (veel als in: tampons nodig), in de middag wordt het meer helder maar neemt het wel wat af. Het lijkt nu minder te worden, maar kan natuurlijk vanavond of morgenvroeg weer net zo hevig terug komen. Tsja. Wie zal het zeggen Ik word er wel een beetje moe van.Bewaren
Als het vruchtje nestelt en dan weer loslaat, dus 'misnestelt', dan kunnen ze dat zien aan je hcg. Had ik na de 1e verse tp. Op 20dpo (dus overtijd) had ik 4.4 hcg in mijn bloed en later die dag werd ik flink ongesteld. Als in: met grote dikke klodders en op cd2 een stuk weefsel van 4x1x1 cm
Maar HCG prikken heeft geen nut als ik Pregnyl bij spuit, bovendien ben ik zwaar 'onder'tijd ik weet dat al die scenario's geen nut hebben en dat ik er veel te veel mee bezig ben. Maar hoe kun je er nou níet mee bezig zijn? Het van me afschrijven helpt wel.
Er zijn ook scenario's waarbij Pregnyl buiten spel wordt gezet. Stel je hebt eerder een eisprong gehad (en je hebt nu je menstruatie) of er is toch iets mis gegaan omdat je meerdere eitjes had dan is je progesteron onder de 20. Als het van een menstruatie komt is je progesteron altijd laag, want een dalende progesteron veroorzaakt uiteindelijk je menstruatie omdat het het baarmoederslijmvlies niet meer in stand kan houden. Is je progesteron boven de 20 dan mag je ervanuit gaan dat je lichaam nog steeds bezig is met je LF en alles nog volgens 'planning' gaat. De bloeding zou dan dus inderdaad een innesteling kunnen zijn of iets anders, maar je weet in ieder geval dat verder alles nog goed oo schema loopt.
Ik zal maandag eens bellen en informeren. Raar dat ze er zelf niet mee komen. Ze zien me alweer aan komen.. 😇 Het is nu overigens wel afgenomen en beperkt zich tot roze/rood slijm maar het is nog niet over zeg maar.. Mijn gevoel zegt een korte menstruatie of een heel hevige innestelingsbloeding. Ik ga proberen het een beetje los te laten al is het wel fijn om meningen/ervaringen van anderen te lezen..
Gemengde gevoelens haha. Sorry voor de details alvast. Ik denk zelf dat het gewoon een hele vroege, korte menstruatie is. Wel anders dan de vorige keer maargoed. Do (dat was 3/4 dagen na ei) en vr voornamelijk donkerrood tot bruin bloedverlies, afgewisseld met wat helder, niet super veel maar ook echt geen druppels ofzo. Dat is wat je vaak leest. Gisterochtend alleen na het opstaan in de ochtend een kwak donkerrood en toen ik terugkwam van sporten 1 volle minitampon. Vanaf 11.00 geen druppel meer. Vanochtend na het ontwaken niets, toch een minitampon (want ja, tijdens het sporten ga ik geen risico op lekkage nemen ) en die zat vol met bruin bloed. Maar ook sindsdien niets meer. De dag is nog jong maar ik weet echt niet wat ik ervan moet denken! :x Tijdens mijn vorige menstruatie (wel 2 weken na Pregnyl) had ik krampen, 4 dagen hevig bloedverlies (moest echt wel vaak van normale tampons wisselen) en daarna nog 3 dagen continu bruinverlies. Maar als ik kijk naar de duur en hoeveelheid denk ik dat dit geen innesteling kan zijn. Hoe gaat het met jullie?
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat een innesteling een paar dagen aan kan houden en helderrood bloed kan geven. Maar toch kan ik ook me niet voorstellen dat het al innesteling was.... Stel dat je eitje bevrucht is, dan kom ik hier op: Zondag 13/11 eisprong Maandag 14/11 1dpo, ei bevrucht: 2-cellig Dinsdag 15/11 2dpo, embryo 4-cellig Woensdag 16/11 3dpo, plm. 8-cellig Donderdag 17/11 4dpo, plm. 16-cellig + bloedverlies Door ons IVF-traject weet ik dat ze innesteling over het algemeen verwachten rond 7dpo. Het bevruchte eitje is rond die dag zover doorgedeeld (meer dan honderd cellen), dat-ie uit zijn jasje/omhulsel knapt 🐣 Pas als-ie uit z'n jasje groeit, kan de cellenklomp zich gaan nestelen/hechten aan je baarmoederslijmvlies....
Of mijn baarmoeder moet inmiddels door alle hormonen zo goed doorbloed zijn dat het een tussentijdse bloeding is, maargoed het slijm wordt dan toch afgebroken.. Dan kan er sowieso niets innestelen? Ik zit nog steeds met de Pregnyl.. Doet die z'n werk dan niet goed? Vanavond zet ik de derde en laatste ondersteuning.
Je gaat trouwens uit van een bevruchting een dag ná de eisprong. Dit kan ook gewoon zondag zijn geweest toch? Het blijft lekker speculeren hè?
Ja, zeker, ik denk altijd dan aan de nacht van 0 op 1 dpo. Maar de volgende dag zal het klompje echt zo'n 2 cellen zijn en nog niet veel groter Speculeren is leuk Ik heb vanmorgen trwns m'n laatste pregnyl geprikt. Je vraag over afbraak slijmvlies is trouwens een hele goeie. Blijf het een raar verhaal vinden!
Ik ook. Zou het echt niet weten. Hier af toe nog steeds helderrood slijm. Niet veel, vooral bij toilet bezoek 😉 Pregnyl zou juist afbraak tegen moeten gaan. Dus dan zou dit bloedverlies evt geen kwaad moeten kunnen?