Vanaf volgende week gaan we beginnen met de ICSI in gestimuleerde cyclus. Ik eet nu al gezonder en met mate, maar wil toch ook nog iets van beweging gaan doen. Ben bang dat ik erg van de hormonen ga aankomen en dat ik dan weer een te hoog bmi krijg. Waardoor een 2e poging, indien nodig, niet meer door mag gaan. Zijn hier meiden die tijdens en na de ICSI zijn blijven sporten? Zo ja, kan dit verder geen kwaad voor de innesteling etc? Na de punctie zal ik wel wat last hebben waardoor t niet zou kunnen, maar daarvoor en daarna ben ik benieuwd naar.
Ik ben na de punctie en terugplaatsing gewoon blijven sporten. Kreeg het advies me om het rustig aan te doen daardoor heb ik bepaalde oefeningen niet gedaan.
Het kan inderdaad wel hoor. Mijn arts zegt altijd dat je gewoon alles kan blijven doen. Wel kan het zijn dat je op een gegeven moment wat last krijg van de hormonen en je opgeblazen eierstokken waardoor het rondom de punctie inderdaad even niet zo fijn is.
Mijn fert.arts zegt ook tijdens behandelingen.. gewoon sporten, maar met mate (dus niet 5 dagen achter elkaar) geen topniveau-sporter dus. Ik durfde toen ik vorige keer zwanger was na IUI ook niet te sporten, uiteindelijk toch miskraam gehad, dus een volgende keer zal ik het sporten zeker niet stop zetten.
Thanx voor de reacties. Dan kan ik rustig daarmee bezig blijven, zonder mij schuldig te voelen. En idd rond de punctie zal t niet zo prettig zijn. Maar van te voren weet je het nooit hoe je je voelt. En de 1e punctie van ICSI eigen cyclus is alweer 2 jaar geleden en geen idee meer van hoe of wat. We wachten maar gewoon af
Nou ik was echt niet in staat om na mijn punctie te sporten hoor.. Ik heb elke keer tot de punctie gesport, en ook na de terugplaatsing echt nog even rustig aan gedaan.
Dank je. Ah nee, balen dat t mislukt is. Maar de 10e IUI al? Bij mij was na de 2e mislukte IUI al duidelijk dat t zo niet zou lukken. En dat we moesten overgaan op ICSI. Heel veel sterkte.
je mag gewoon blijven sporten, let alleen goed op de signalen van je lichaam. als je pijn krijgt of eerder moe wordt dan even een tandje minder
Ik ben blijven sporten tijdens de ICSI en de wachtweken en zie hier her resultaat.... ZWANGER!! lekker doen meid. Nu durf ik trouwens even niet tot we een echo gehad hebben haha, voelt toch anders. Succes!
Ik ben blijven lopen en aan yoga gedaan. Ik mocht dit ook van mijn fertiliteitsarts. Gewoon niet op dag van de punctie en 2 dagen na de terugplaatsing. Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Tenslotte kan dat sporten je ook ontspannen
Mijn fert.arts heeft geadviseerd om vooral wel te blijven sporten met mate aangezien dat goed is voor de doorbloeding. Wel aangegeven dat je beter geen (zware) krachttraining kan doen. Hardlopen/ lopen wordt aangegeven als een goede sport tijdens deze trajecten! Succes en sterkte de komende tijd!!!
Haha super, dat zijn goede berichten. Gefeliciteerd en lekker genieten. Goed om te zien dat iedereen toch is blijven sporten/bewegen. Geeft mij een goed gevoel. Thanx