Eiceldonatie 2.0

Discussie in 'Donorschap' gestart door Killy88, 8 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Ahg @puppy28 wat een spanning heeft dat allemaal weer met zich mee gebracht zeg. Hoe gaat ie nu? ❤️
     
  2. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Hier weer wat positiefs te melden! Dinsdag de terugplaatsing! Als de ontdooiing goed gaat, waar we stiekem gewoon even vanuit gaan natuurlijk! Duimen jullie mee?

    Ook voor een zonnetje trouwens graag! Wtf is dit voor weer...?! Haha!

    Hoop dat het goed gaat met iedereen! ❤️
     
    Cactus92, Muisje101, Equivoque en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hey meiden,

    Ik zal me ook eens melden na een radiostilte. Zal het zo even toelichten.

    @Nienke91 Wat ontzettend spannend weer dinsdag. Hoe voel je je? Ben je er weer helemaal klaar voor?

    @Muisje101 Ik denk veel aan je. Vraag me af hoe het met je gaat en of je je nog kunt opladen voor de laatste 2 embryo’s. Wat een drama toch steeds voor jullie.

    @puppy28 en @thousandoaks Hoe gaat het met jullie en de kleintjes? Jullie draai gevonden? En pup, bekomen van de heftige tijd in het ziekenhuis?

    @Cactus92 en @Equivoque Hoe is het met de meisjes? En met jullie?


    Oké, hopelijk ben ik niemand vergeten. Nu mijn verhaal.

    De kleine man wordt over 3 weken alweer 1. Hij staat, kruipt, en blaat de hele dag. Het is een heerlijk kind. Vrijwel altijd vrolijk. De nachten gaan nog op en af. Net een week doorgeslapen, nu weer 2 rot nachten achter de rug. Ach, ik werk gelukkig maar twee dagen dus zo erg is het allemaal niet.

    Wat wel verdrietig is, is dat wij in januari weer terug in het traject zijn gegaan. Ik heb dit bewust stil gehouden, want het zou allemaal immers wel weer even duren. En dat was prima. Ik heb inmiddels 4 embryo’s gebruikt en ben alweer 3 keer zwanger geweest, maar het stopt steeds met delen. Dit is erg frustrerend. Je gaat zoeken waar het aan ligt. Ik heb inmiddels 11 terugplaatsingen gehad, maar 3 keer negatief getest en toch kruipt hier ‘maar’ 1 zoon rond. Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier ABSOLUUT niemand mee voor het hoofd stoten. Maar het is frustrerend, verdrietig ook wel. Keer op keer positief testen en dan binnen een week weer de knop omzetten dat het tóch niet zo is.

    Al gesprekken bij Geertgen gehad. Maar die wijzen natuurlijk naar onze gezonde zoon. Dus het kan. En ik prijs ons ontzettend gelukkig met hem, maar toch bekruipt me het gevoel dat er ergens iets niet goed gaat. De kleine man leek ook niet goed op te lopen, maar heeft het godzijdank wel gered met lage hcg waardes de eerste week.

    Naja, lang verhaal kort. Het kost allemaal weer veel energie. Maar als ik dan naar het snuitje van G kijk, dan is het gelukkig weer snel oké. We hebben nog 2 embryo’s te gaan. Mocht dit niets worden gaan we samen met de kliniek een nieuw plan bedenken.

    So far mijn update! Dikke kus
     
  4. thousandoaks

    thousandoaks Actief lid

    15 feb 2019
    239
    261
    63
    Hoi iedereen, hier ook even stil geweest. Wil liever niet in teveel detail treden wegens herkenbaarheid, haha, maar we hebben wat problemen rondom het drinken van onze baby. Er wordt aan gewerkt, ze is mega lief en slaapt heel goed (iets te goed soms, wrs omdat ze weinig drinkt), maar dit probleem speelt al vanaf haar geboorte en het lijkt er nu eindelijk op dat we de oorzaak hebben gevonden.

    @Muisje101 Wil jou een hele dikke knuffel geven... Hebben jullie intussen al een evaluatie met de kliniek gehad? Wat zeggen zij?

    @Nienke91 We gaan er weer voor hoor <3

    @Killy88 Wat ongelofelijk frustrerend voor jullie zeg, en dan druk ik me maar zacht uit. Mag ik misschien vragen wat voor ondersteuning je gebruikt? En prikken ze je bloedwaarden? Ik weet nl. dat extra ondersteuning in de vorm van progesteron injecties, of zelfs asperine/prednison voor sommige dames net dat extra zetje is om toch zwanger te blijven.
     
  5. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    @thousandoaks ik slik 4x estradiol en gebruik 3x utrogestan 200mg pd. Daarnaast heb ik sinds afgelopen tp asprine bij moeten slikken. Maar ook vorige tp heeft dat niet gezorgd voor een doorgaande zwangerschap. De test nam al snel weer af.

    We gaan t allemaal wel zien. Mocht t niets worden gaan we eens t 1 en ander laten uitzoeken en checken!
     
  6. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Hooooow lieve @Killy88 dit is niet wat we jullie gunnen! Wat super heftig. Enorm frustrerend. En gewoon helemaal k*t! Ik snap dat gevoel wat je bekruipt ook! Goed dat je t bespreekbaar gemaakt heb in t ziekenhuis. Ga zo hard voor jullie duimen dat ‘mocht t niets worden’ niet van toepassing zal zijn... veel liefs! ❤️

    Ik ben er voor m’n gevoel inderdaad weer helemaal klaar voor, heb er zin in en kan niet wachten dat kloppende hartje voor m’n 30e verjaardag te krijgen! ;)
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  7. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Killy88, sjonge, die had ik niet zien aankomen...
    Nu moet ik überhaupt al even bijkomen van het idee dat je met n baby van 7/8 maanden alweer aan een tweede kan denken (wat natuurlijk helemaal oké is, maar bij mij breekt het klamme zweet me al uit bij de gedachte alleen :roflmao:) maar dat je dan ook meteen weer terug schiet in die aaneenschakeling van teleurstellingen, poeh...
    Ik vind het wel opvallend, zoals je weet liep ik ook bij Nij Geertgen en ik heb 5 terugplaatsingen gehad waarvan 4x zwanger en dus ook maar 1x blijvend. En ook Nienke heeft al ervaring met aflopende testen... Ik vraag me dus af of je de oorzaak wel bij jezelf moet zoeken. Misschien heeft het toch meer te maken met de kunstmatige bevruchting, met icsi kunnen er ook beschadigingen in de eicel ontstaan waardoor een embryo zich niet goed doordeelt. Het risico op miskramen is daarbij ook gewoon hoger. Al begint het bij jou natuurlijk wel extreme vormen aan te nemen inmiddels... Of zouden ze hier bij Geertgen gewoon niet zo goed in zijn... :|

    Hier overigens nog eentje in de vriezer, maar geen plannen om die terug te laten plaatsen voorlopig. Ben gewoon dik tevreden met onze mup die ik alle aandacht kan geven. En met nog maar één kans wil ik het idee van een tweede kindje ook niet per se heel levendig maken, zeg maar... Het is gewoon helemaal goed zo!
     
  8. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Nienke91 wat fijn dat jij ook weer een terugplaatsing in het vooruitzicht hebt! Het leek een eeuwigheid maar nu is het moment dan eindelijk weer daar. Snap helemaal dat je er zin in hebt!

    @Muisje101 hoe is het met jou? Deze ronde dus even rust? Lijkt me een goed idee, al kan ik me ook voorstellen als je zo snel mogelijk door wil ik ook ieder geval duidelijkheid te krijgen...
     
  9. thousandoaks

    thousandoaks Actief lid

    15 feb 2019
    239
    261
    63
    @Equivoque Ik heb me ook al vaak afgevraagd hoe dat nou kwam, dat hier zoveel meiden een miskraam hebben meegemaakt en aflopende testen. Ik had het idee dat vervroegde overgang het soms lastiger maakte om zwanger te blijven, maar dat geldt niet voor jou en @Killy88. Op onze eicellen is overigens IVF gedaan en ik had niet de indruk dat dat echt uitmaakte voor de ontwikkeling van de de embryo. Nu ben ik dus maar één keer in al die jaren zwanger geweest en dat ging gelijk goed. Het is wel zo dat miskramen meer voorkomen bij vruchtbaarheidsbehandelingen, maar dat is geloof ik ook domweg vanwege de populatie: ouder en verminderd vruchtbaar. Maar dat geldt niet voor donoreicellen van vruchtbare donoren. En of eiceldonatie zorgt voor meer miskramen, daar zijn de geleerden het geloof ik ook niet over eens.

    Oke, zomaar wat nutteloze gedachten.
    Het valt me overigens op dat in België eiceldonatie wordt gedaan met een veel steviger pakket aan medicijnen. Wat hierboven wordt genoemd maar ook bijvoorbeeld prednison.

    Wij zouden ook niet heel lang willen wachten (als in, jaren) op proberen voor een broertje of zusje (mits onze dochter geen gezondheidsproblemen heeft en ikzelf goed herstel), maar (ik ben nu even heel eerlijk) dat gevoel van weer naar de kliniek en weer dealen met alles wat daarbij hoort, lijkt me heel moeilijk.
     
  10. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Aan alle vrouwen die zo vechten voor hun droom en diepste wens ooit moeder te worden

    Ik denk aan jullie vandaag.

    ❤️
     
    Equivoque en Nienke91 vinden dit leuk.
  11. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Vandaag extra veel liefs voor jullie allemaal ❤️❤️❤️
     
  12. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Heel veel succes morgen lieve @Nienke91 Laat je even weten hoe het is gegaan?
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  13. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Hij zit! Of zij natuurlijk! :D Moest weer onwijs nodig plassen bij aankomst in t zh haha. Vorige keer ook al! Toen liep t ook onwijs uit en deed t gewoon zeer + ik weet niets meer van wat de artsen zeiden hahaha! Nu dus stiekem geplast bij aankomst, geprobeerd niet helemaal uit te plassen, paar glazen water achterover getikt en ging perfect! Je zag m hartstikke mooi vliegen! Dus voor nu zit ie in elk geval op de juiste plek! :cool: 24 mei testen... als ik t volhoud! :roflmao:
     
    Cactus92, Lien4, Tuttebelleke en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Top @Nienke91! Lekker broeden maar weer. En een beetje streng toespreken dat -ie deze keer wel op de juiste plek blijft zitten! Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met opvoeden, zullen we maar zeggen... :p
     
    Cactus92 en Nienke91 vinden dit leuk.
  15. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Succes nienke!!
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  16. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Yesss @Nienke91 heel veel succes!! Hoewel ik even op de achtergrond meelees, draaien mijn duimen overuren voor je!!
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  17. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Super lief allemaal! Dank jullie! ❤️

    Hoop dat t goed gaat met jullie @puppy28!
    En met alle anderen natuurlijk :rolleyes:
     
  18. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Nienke91 vindt dit leuk.
  19. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Nienke91 hoe gaat -ie? Is de testdrang nog onder controle of is er stiekem toch al over wat staafjes heen geplast?

    @Muisje101 ik kan me voorstellen dat je misschien even wat afstand neemt, maar als je dit leest: er wordt aan je gedacht (en ook nog steeds geduimd voor die laatste twee) ❤️
     
    Nienke91 en Cactus92 vinden dit leuk.
  20. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Gaat goed hier! Testdrang begint een beetje te komen en dan met name omdat ik níks voel, haha! Dan denk ik weer, oh ja een mislukte poging kan natuurlijk ook nog... Maar goed, zoals we allemaal weten zegt niets iets... hoop t tot zondag vol te houden!

    En hoop nog steeds dat t met de andere kanjers hier ook goed gaat! ❤️
     
    Cactus92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina