Eiceldonatie 2.0

Discussie in 'Donorschap' gestart door Killy88, 8 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Dikke knuffel lieve @Muisje101! Het is zo oneerlijk… wat een k*t traject! ❤️❤️❤️

Muisje101 vindt dit leuk.
  2. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Dankjulliewel voor alle steun lieverds. <3 Eind deze week nog een keer bloedprikken om te zien dat alles weg is en dan waarschijnlijk maandag een afspraak met onze dokter.

In de tussentijd blijven m'n duimen draaien voor @thousandoaks !
    En komt het bezoekje van @Nienke91 aan Spanje ook steeds dichterbij! Spannende tijden!

Kan even vanaf hier jouw nickname niet zien, maar als je nog hulp nodig hebt met je zoektocht naar een kliniek in Spanje mag je me gerust een berichtje sturen.

Butterflies7 en Cactus92 vinden dit leuk.
  3. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
  4. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    Yes yes er is nieuws! Namelijk een witte test 9 dagen na de terugplaatsing Helaas. Gek genoeg voelde het al heel snel mislukt, terwijl het bij m’n dochter wél al snel goed voelde.

Komende terugplaatsing zit ik te denken om geen ovitrelle te gebruiken, maar ovulatietesten (en een echo voor de check). Mocht dat niet lukken, dan willen we de laatste twee weer in kunstmatige cyclus doen (net als bij m’n dochter). Veel vooruitdenken, maar ik ga nou eenmaal goed op het hebben van een plan.

Hoe is het met jou @Killy88 en @Muisje101, spreken jullie de arts aanstaande maandag?

5. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hè shit dat is balen @thousandoaks ! Hoe is het met de teleurstelling? Het vooruit denken herkennen we allemaal maar al te goed. Ik stapte in het begin ook snel weer over naar een kunstmatige cyclus, voelde een soort van veilig. Maar uiteindelijk werd ik zwanger in natuurlijke cyclus met pregnyl. Dus zeg het maar…

Met mij gaat alles prima. Moet erg rustig aan doen want heb veel last van harde buiken. We moeten nog een paar kleine dingen aanschaffen en dan zijn we er wel klaar voor! Hopelijk komt de lente vroeg, dan kan ik m’n tijd nog een beetje in de tuin doorbrengen :D

6. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    @Killy88 het gaat wel! Had wel even een moeilijk momentje toen de verzekering gisteren belde dat de terugplaatsingen niet vergoed worden, maar voor de rest gaat het prima. Ik kan goed relativeren: het is de eerste terugplaatsing, we hebben er nog drie in de vriezer en er zit in een geweldig meisje naast me te spelen. Onze fantastische donor heeft ook gezegd opnieuw te willen doneren dus dat is super.

Wanneer ben jij ook al weer uitgerekend? Heb je het idee dat G snapt dat er een baby’tje aan komt? Ik hoor vaker dat harde buiken meer voorkomen bij een tweede zwangerschap trouwens.

Cactus92 vindt dit leuk.
  7. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Ach wat flauw toch die verzekeringen hè. Moet je zeker eerst al je cryos opmaken voor ze het weer als eerste nieuwe behandeling na succesvolle zwangerschap zien? Wel super dat de donor evt opnieuw wil doneren, dat zal ongetwijfeld veel rust geven!

Officieel ben ik 23 april uitgerekend. Maar de kans is groot dat ze weer rond 38 weken wordt gehaald ivm dreigende zwangerschapsvergifiging. G moest er ook ineens uit, dus het is nu wel weer besproken. Zelf vind ik dat helemaal niet erg, ben die buik wel weer beu haha! Hij snapt er echt nog niks van hoor. Hij tikt soms een keer op m’n buik en tot zover de interesse. Toen ik hem meenam naar de nieuwe babykamer keek hij ff verwonderlijk rond, maar zonder enig besef hebben we het idee. Hij is ook pas anderhalf, dus zo gek is het niet. Het zal wel flink aanpassen worden voor hem, je merkt nu al dat ie soms wat jaloers naar de hond doet. Leren delen, het wordt de hoogste tijd!

8. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @thousandoaks ondanks het relativeren en de nog prachtige kansen, de teleurstelling mag er zijn. Shit. Fingers crossed voor de volgende maar weer..

9. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    @Killy88 precies dat wbt de cryo’s. Echt belachelijk. Gelukkig kunnen we het betalen, maar het voelt toch af en toe best onrechtvaardig en zeker bij een mislukte poging alsof je het door de wc spoelt, haha! Ik ben heeeel benieuwd hoe G het straks vindt, kinderen van m’n buren schelen geloof ik 1,5 jaar, en de oudste was helemaal baby baby baby alles toen de baby er eenmaal was.

@Cactus92 ah, zo lief dat je dat zegt! En dankjewel. We gaan er gewoon weer voor!

Cactus92 vindt dit leuk.
  10. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hè wat jammer @thousandoaks! Zeker mag er ruimte zijn voor de teleurstelling. Al heeft het natuurlijk wel een andere lading nu je al een prachtige dochter hebt en nog uitzicht op veel meer kansen. In ieder geval alle reden om positief te blijven!

Trouwens ook ronduit k*t van die verzekering... Hoe zit dat nou precies? Ik ben van verzekering geswitcht maar heb wel opgelet dat ze een contract hebben met Nij Geertgen, mochten we toch nog de laatste cryo willen laten terugplaatsen. Zou jammer zijn als het desondanks toch niet vergoed werd...

11. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    Deze poging met onze donor is onze vijfde IVF-poging en dus is alles onverzekerd. De embryo’s zijn ontstaan in die poging, en dus worden de terugplaatsingen niet vergoed. De hoeveelste IVF-poging was dit voor jullie?

12. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ah op die manier! Dat is inderdaad echt belachelijk!
    Voor ons was het eigenlijk de 4e poging (2 zelf gedaan en 2 bij donor), dus ik ben nu even aan het bedenken of wij die terugplaatsingen hebben betaald... Dacht eigenlijk van niet. Maar nu ik erover nadenk: volgens mij heeft onze arts in Düsseldorf destijds nog wel een brief geschreven voor de verzekering dat de poging daar (was de tweede) niet als poging telde, omdat er geen bruikbare eicellen waren gevonden. Blijkbaar hebben ze dat dan wel geaccepteerd.
    We hebben nog maar één cryo, dus zoveel maakt het ook niet uit; maar toch, het blijft oneerlijk vind ik!

13. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    En anders kun je je altijd nog bij UMC verzekeren, die vergoeden vier pogingen :) Maar idd, dat is nog wel te doen, maar zoals je zegt blijft het oneerlijk. Het is 526 euro per terugplaatsing, dus ik hoop voor ons ook echt dat de volgende raak is, haha!

14. Butterflies7

Butterflies7 Nieuw lid

18 jan 2022
    4
    1
    3
    @Muisje101 wat een vreselijk nieuws. Heel erg veel sterkte.

Muisje101 vindt dit leuk.
  15. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Ik vind het ook super stom voor je lieve @thousandoaks! Weer een teleurstelling. En eens met de anderen, goed dat je relativeert maar balen mag ook! Fijn dat er in je hoofd een plan is! ❤️ Weet je al wanneer je door mag?

@Muisje101 nog even extra liefs voor jou! ❤️

Wat fijn dat je je goed voelt @Killy88! En wat gaat het eigenlijk al opschieten!! Ik hoop met je mee op zon!

Ons tripje moet even verzet worden, ben positief getest op Corona. Hoeeeee dan?! Wat een gezeik. Nou ja liever nu dan straks :p

16. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ah nee @Nienke91, wat stom!!! Het zit jou toch ook echt niet mee hè...
    Is een nieuwe afspraak wel nog op niet al te lange termijn te regelen?
    Balen zeg!!! Maar wat je zegt, dan heb je het wel maar vast gehad... Kun je weer met een verse voorraad antistoffen naar Spanje!

17. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Killy88 ik zou jou nog bijna vergeten... Maar wat schiet dat hard op joh, 28 weken alweer!
    Had je de vorige keer ook vaak harde buiken of is dat nu de tweede keer meer? Het hoort er bij sommige zwangerschappen ook gewoon een beetje bij, helaas! Maar gewoon lekker rustig aan (voor zover dat lukt met G erbij ;))!

Hier ook een mijlpaal: deze week gaat ze voor het eerst naar de opvang :o:! Heel fijn om haar deze twee jaar zelf veel thuis gehad te hebben, maar nu is ze er ook echt wel aan toe om met andere kindjes te (leren) spelen. Ik ben benieuwd. Ze is vorige week wezen wennen, en telkens als ik vraag of het leuk was en of ze volgende week weer wil gaan, zegt ze heel droog "neu"... De reden: "kindjes luisteren niet"! :roflmao: was vast een enorme desillusie dat ze niet allemaal deden wat mevrouwtje wilde :p (des te meer reden dat het juist goed is dat ze erheen gaat :rolleyes:)!

Cactus92 vindt dit leuk.
  18. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    Wow!!! Wat een mijlpaal joh! Ik vond ons al ‘laat’ met 5,5 maand, haha! Hoe hebben jullie dat tot die tijd gedaan? Wij werken allebei vier dagen dus J gaat drie dagen. Sommige dagen voelt dat leeg, andere dagen voelt het als wat meer ruimte voor onszelf (met thuiswerken).

19. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Wij hebben allebei ouderschapsverlof opgenomen en beiden tijdelijk drie dagen gewerkt (man werkt daarnaast nog paar uurtjes thuis). En mijn ouders passen één dag op. In de wetenschap dat het er waarschijnlijk bij één blijft, wilden wij de eerste jaren zoveel mogelijk tijd met haar doorbrengen. Heel luxe dat dat zo kon!

20. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    @Nienke91 Ohnoooooo wat een vreselijk slechte Corona timing!!! Voel je je wel oké of heb je er last van? Beterschap iig en we horen graag je nieuwe datum!

@Equivoque Jeetje wat een enorme mijlpaal! Dat jullie het zolang thuis hebben volgehouden samen, chapeau :roflmao: Ik ben altijd blij dat G op dinsdag en donderdag naar de opvang is. Normaal werk ik dan, maar ik zit alweer een tijdje in de ziektewet dus heb echt m’n handen ff vrij. Heerlijk! :o: En zoals je zegt: Het is ook zó goed voor een kleintje. Ze zal er snel achter komen dat niet iedereen in t leven haar na de pijpen danst :D

Bij G had ik ook wel last van harde buiken, maar pas vanaf een week of 36 ofzo. Nu begon het eigenlijk al vrij snel na m’n Corona besmetting. Ik was 16 weken zwanger toen ik Corona had en met 19 weken ziek gemeld door de harde buiken (en icm risico vol werk). In de lockdown duurde de dagen thuis wel érg lang. Maar nu alles weer open is en we in t weekend samen af en toe weer wat leuks kunnen doen zullen de laatste ‘10’ weken ook sneller gaan!

Equivoque vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina