O nee kan mij voorstellen dat dat niet gaat lukken. Wel jammer dat ze daar dan gister pas voor belde anders had je er misschien nog achteraan kunnen gaan. Heel veel succes en het gaat allemaal goed komen hopelijk kunnen jullie snel van start gaan! xxx
Zo ... weer terug. Ik moet zeggen, het ligt wel in de middle of diddly zeg. Via obscure dorpjes als Odiliapeel en Zeeland (nee, niet de provincie) bij Geerten belandt. We hebben echt serieus even gedacht of we wel goed zaten. Het zit in ieder geval niet op een meest logische locatie En nu ik op de kaart kijk zat ik op steenworp afstand van mijn tante dom ... had ik dat geweten zeg ... (topografisch ben ik niet echt de sterkste). Maar goed, de gesprekken zijn wel goed geweest. Aardige arts, we hebben het hele gedoe met missend dossier niet eens besproken (pfew). Hij ziet eiceldonatie ook zitten, gaf aan dat omdat we 1 zwangerschap hebben gehad (miskraam bij 7w5d) we misschien toch weer aan IUI konden denken ... hmmm, had niet verwacht. Hij zag in ieder geval geen directe obstakels. Gesprek bij de assistente begon goed, aardige vrouw, had veel informatie (ook voor mijn man, hij wil graag zelf ook doneren (puur omdat hij het gevoel heeft dat hij anderen daarmee kan helpen - hart zit op de goede plek ...), het einde was wat minder. Alles ging goed totdat ze vertelde dat er avondspreekuren waren (perfect), ook op zaterdagen (ook nog goed), maar er wordt niet gepuncteerd in het weekend en ook niet teruggeplaatst op zondag (wel op zaterdag), en toen schrok mijn man heel erg. Hij was er ook erg hard in en in de basis heeft ie ook gelijk. Het is ook van de zotte dat in in the business zit van iets wat met cycli te maken heeft (welke zich niet aan kantooruren houdt), maar dat ze daarin toch niet flexibel zijn. En dus eigenlijk in kwaliteit in boeten. Want je puncteert of te vroeg, of te niet omdat je te laat bent. Dat probleem hadden we in Roosendaal, in Tilburg weer niet zo, daar werd op in het weekend gewerkt. Ik moet even rond gaan kijken. het is echt een heikel punt nu, ik heb echt een hartgrondige hekel aan ziekenhuizen en witte jassen die alles beter moeten weten en zich star aan protocollen houden (en geen input van patiënten dulden). Hij zit er nu heel zakelijk in, we moeten deze poging zelf betalen, dus we kopen zorg in en moeten daarom heel hard en zakelijk zijn. Hem gaat het vooral om de technische mogelijkheden, voor mij gaat het ook om het hele plaatje. Grote voordeel is dat we in principe binnen 2 maanden een poging kunnen gaan ondergaan (inclusief counseling en behandeling). Zo hebben we op 8 augustus al een gesprek met de psycholoog ... Ik moet nog wat huiswerk doen dus ...
Hoi Strijkkraal, Hoor het al hoop informatie gehad! Inderdaad belachelijk dat ze niet in het weekend puncteren. Dit is in de ziekenhuizen heel anders. Maar hoe zien ze dat dan gaan ze dan pas starten in de cyclus als ze zeker weten dat ze niet in het weekend uit gaan komen? Maar ja dat is ook weer niet mogelijk om dat te gaan berekenen omdat ieder mens natuurlijk weer anders reageert. Wat is nu je plan verder? Ga je wel daar starten of wil je mss toch nog naar een ander ziekenhuis? Je kan wel snel geholpen worden zeg. Volgende week al afspraak bij de psycholoog en dan over 2 maanden van start klinkt opzich wel goed want van al dat wachten wordt je ook niet vrolijk. Doen ze verder nog onderzoeken bij de donor? Bloedprikken echo enz...
NIet in alle ziekenhuizen is het zo helaas. Ik weet dat ik echt hemel en aarde moest bewegen om een follikelmeting in Roosendaal te krijgen in het weekend, omdat ik vreesde dat we anders te laat waren en uiteindelijk moesten we heb via de eerste hulp spelen ... En idd mijn follikel was toen 25 mm ... die poging hebben we dus moeten laten varen Voor mijn zusje is het bloedprikken, en ook zij krijgt gesprekken met de psycholoog, maar dat is pas nadat wij een gesprek hebben gehad. Daarna doen mijn zus en ik alles samen, mijn bm moet op dikte gebracht worden (met Estradiol) en mijn zusje krijgt de medicatie voor eicelgroei. En ... niet onbelangrijk ... de punctie is met een roesje ... ook wel zo fijn voor zus Grote voordeel is dat haar spiraaltje er niet uit hoeft (dat dachten we namelijk), maar de arts verzekerde ons dat dat niet nodig was. Dat scheelt, ook voor mijn zusje. Het grote voordeel is dat alles beschreven is, en we dus ook al nu een overzicht hebben (flowsheet) Ik ga even verder zoeken ... wordt er in de het Erasmus in het weekend gepuncteerd als het moet?
ja in het erasmus wordt ook in het weekend punctie gedaan dus ze zijn echt 7 dagen in de week open. x
Hoi Strijkkraal, Hoe gaat het met jou? Inmiddels al gesprek gehad met psycholoog en hoe was dat gegaan. Heb je nog geinformeerd om naar een ander ziekenhuis te gaan? Liefs Bittersweet
Hoi Meiden, Was echt heel heel erg zenuwachtig dit keer. Vanacht heel slecht geslapen en vanochtend geen hap door mijn keel gekregen. Vanaf half 9 dus paraat te wachten op een telefoontje of onze cryo's goed ontdooit zijn. 9 uur nog geen tf. Ze belde om 9:15 met de mededeling dat terugplaatsing doorgaat jippie wat was ik blij zeg en de tranen sprongen in mijn ogen. we hebben in ieder geval na deze poging nog 1 kans over schoot direct door mijn hoofd. We moesten om 14:00 uur aanwezig zijn met een volle blaas. Nou met die blaas kwam het wel goed stond op springen. Had volgens mij best iets minder mogen zijn. Terugplaatsing was echt even pijnlijk die stomme eendenbek ook weer. Ze konden niet goed bij mijn baarmoedermond komen omdat die vrij diep lag uiteindelijk met een langere eendenbek is het gelukt en was de pijn ook weg gelukkig. Er is 1 cryo teruggeplaatst een mooie morula in wording. De andere had het helaas niet overleefd. Wij zijn blij in ieder geval en hopen dat dit de plakker zal zijn over 11 dagen weten wij het. Spannend!!! xxx bittersweet
Spannend Bittersweet ... we gaan weer duimen. Hier hebben we vorige week het counselingsgesprek gehad. Dat was wonderwel goed verlopen. Daarna een gesprek met een (andere) arts. We hebben hem onze zorgen over de weekenden e.d. besproken en hij beaamde dat het zeker niet ideaal was en ook graag zouden willen, maar ze hebben het personeel er niet voor. Op zich kunnen ze het goed plannen. Dus terug in de auto alle voors en tegens besproken. Uiteindelijk hebben we besloten toch bij Geertgen te blijven. Over 2 weken hebben we weer counselingsgesprekken, dit keer met mijn zus, waarna alles in de ethische commissie besproken gaat worden.
Bittersweet, wat spannend weer! Heel veel succes! Ik hoop zo dat dit een plakkertje wordt!!! Strijkkraal, goed dat je in het Geertgen zit, ik vond het een erg fijne kliniek. Spannende tijden breken aan, ik ga je volgen!
Nou, dit was weer een lange dag ... we zijn doodop. De gesprekken zijn allemaal goed gegaan, zowel de gesprekken van mijn zusje als die van mij. Een beetje bizar ook weer. We zijn klaar voor de METC (Medisch Ethische Commissie), zo staat het officieel nu in ons dossier. Die bijeenkomst is morgen al, dus we kunnen snel weten of alles door gaat. of eigenlijk weten we dat al, de artsgesprekken vandaag waren met de voorzitter van die commissie en hij liet al doorschemeren dat we wat hem betreft gewoon goedgekeurd waren. Dat lange wachten maakt je ook vreselijk melig. Ik moet ook wel met schaamte zeggen dat we ons in de wachtkamer misschien niet zoals betaamd hebben gedragen. Zowel mijn zusje als ik hebben een nogal een nuchtere en ietwat sarcastische manier van humor. Dus op een gegeven moment kregen we de slappe lach over echt iets heel stoms. Ook omdat de arts die we spraken vandaag ook zo'n in ons straatje passend gevoel voor humor had (voor de kenners ... Dr. Rxxx). Ik kan me dus ook echt wel voorstellen dat er mensen in die wachtkamer zaten (die ook echt niet heel groot is) die zich geërgerd hebben aan ons. Je zit daar tenslotte niet echt voor de lol. Maar we konden er gewoon ook niets aan doen Gelijk bloed afgenomen, manlief heeft direct zijn zaad achter moeten laten (wat ook al redelijk apart is .. uitgaand van het feit dat zijn zaad goed is, is hij dus nu gewoon klaar ). Dat wordt nu ingevroren en wordt weer ontdooid voor de bevruchting. Ook dat is al zo'n aparte ervaring ... dat wordt in een ander pand gedaan (zaad) dan waar de artsen zitten. Op loopafstand. En wij lopen dat terrein op lopen direct tegen een enorme stal aan (met een groot bord "Geertgen" ... je voelt je ff ... ehm ... nouja, je snapt 'm ... In ieder geval is het nu wachten tot dat mijn zusje haar menstruatie begint, en dan moeten we een afspraak maken met uitgangsecho voor haar. Met andere woorden ... over een weekje of 4 mogen we starten ... dat zeg ik ... bizar dus
Hoi, Idd gaat nu bizar snel allemaal en wordt o zo spannend. Hoop echt dat het mag gaan lukken. Hoe gaat jullie schema kwa medicatie eruit zien weet je dat al? Heel veel succes en hou ons op de hoogte! Ik heb vandaag een goed gesprek gehad met de arts. Ga proberen om terugplaatsing te doen binnen natuurlijke cyclus en dan met echo monitoring, hopelijk werkt mijn lichaam eens een keer mee. Ben benieuwd of het gaat lukken we zien wel! Anders kunnen we altijd nog gaan prikken en weer met medicijnen gaan beginnen. Nu in ieder geval even een paar maandjes rust even geen medicijnen heerlijk! Volgende week lekker op vakantie heb er echt heel veel zin in en ben er erg aantoe. Waar ik wel van stond te kijken is dat ze misschien toch nog open staan mocht het na de 2de keer doneren nog niet gelukt zijn om dan nog een 3de keer te gaan doen, dacht echt dat ze hier absoluut niet voor in waren maar blijkt toch anders. Biedt toch weer perspectief, maar hopelijk is het echt niet nodig en zit er een keer een pakker bij daar gaan we voor moet gewoon so!!! xxx bittersweet
Er zijn een aantal scenario's mogelijk. De verpleegkundige had in ieder geval het idee dat het een zogenaamd VUD protocol ging worden. Ze begint met een uitgangsecho op dag 2, 3, 4 of 5. Dan start ze met Fostimon met Citrocide/??? (ik weet ff niet welke dat is). Dan op dag 8 een FM, wss op dag 11 nog eentje en naar alle verschijnlijkheid op CD 13/14 punctie ... En dan start ik met Utrogestan en dat blijf ik doorgebruiken tot week 10 a 11 (in geval van posi test). ik heb het allemaal niet precies meer in mijn hoofd, mijn zusje heeft dat overzichtje allemaal meegekregen
Zo ... nog ongeveer twee weken en dan gaan we beginnen. Afgelopen maandag zijn we weer in Geertgen geweest, mijn zusje gaf aan dat haar cyclus weer was begonnen. Echter omdat ik een dag of 5 eerder al ongesteld was geworden, en we toch graag een verse TP willen, was gelijk starten wat lastig. We lopen niet gelijk. Dus ... mijn zusje is op de pil gezet. Zodra mijn volgende cyclus begint (en dat is over zo'n 15 dagen), dan stopt ze direct met de pil en start ze met Fostimon en Deca, en start ik met Estradiol tabletjes. De gyn zag het wel goed in. Voor wat hij kon zien heeft mijn zus nog een hele actieve rechter eierstok. Bij mij zat er rechts op CD 8 als een follikel van zo'n 13mm, en links een cyste van 25 mm. Grappig wel is trouwens dat bij Geertgen je de echofoto's meekrijgt. Heb ik nog nooit gehad ... Spanned dus ... Ik ga zo voor het eerste sinds jaaaaaren weer een ticker aanmaken en in mijn handtekening zetten
Hier zijn we aan het afwachten op mijn volgende cyclus en dan gaan we beginnen. Dat zal over zo'n 1,5 week zijn... En hoe is het met jou Zara ... hoe bevalt het zwanger zijn!!!
O spannend joh, ik hoop zo op waanzinnig nieuws hier en in het ik ben zwanger topic!!!!!! Hier gaat het steeds beter. De grootste angst is weg nu die 12 wekengrens steeds dichterbij komt en ik heb steeds meer momentjes dat ik geniet van het zwanger zijn. Ik hoop echt dat jij volgende maand ook positief test, ik duim echt voor je!!
Nou ... we zijn van start ... Heel gedoe nog gisteren. Ik ben gisteren ongesteld geworden, dus ik heb direct mijn zusje gebeld. Die moest stoppen met de pil. Nu was er enige onduidelijkheid over het schema die ze moest gaan volgen en dus heb ik het opgevraagd toen ik de afspraak voor de uitgangsecho maakte. De assistente zei dat mijn zusje direct met Deca moest beginnen en dan op CD2 met Fostimon, maar mijn zusje had een briefje van Dr. Wiss. dat dat pas op dag 3 na het stoppen van de pil moest zijn. Dus moest dit weer nagevraagd worden en was Dr. Wiss natuurlijk net in puncties ... Maar goed, we zijn er uit ... zus had gelijk Zij start op de 3e dag na het stoppen van de pil met èn de Deca èn de Fostimon. Blijkbaar volgen wij een afwijkend schema. Morgen dus. En ik ben vandaag begonnen met de Estradiol ... Spannend, a.s. woensdag hebben de eerste afspraak en echo.
Hoi Strijkkraal, Heel veel succes meid. Ben zo benieuwd hopelijk gaat het bij jullie allemaal lukken! Duimen draaien voor je. Veel succes en hou ons op de hoogte. Bij mij nog niet veel nieuws. Ben nog aan het wachten op menstruatie inmiddels al weer bijna 6 weken. Zit niet echt mee. Had gehoopt dat we mss zouden kunnen proberen om het laatste cryo embryootje in natuurlijke cyclus terug te laten plaatsen, maar ben bang dat dit wrs niet zal gaan lukken en dat ik inmiddels al wel in de overgang zal zitten. pfff denk dat ik van de week even ga bellen met ziekenhuis of ze misschien mijn hormoonwaardes nog een keer zouden willen prikken want wil het eigenlijk wel heel graag weten als ik al echt in de overgang ben! liefs bittersweet
Jeetje, bittersweet, dat is ook waardeloos! Ik zou zeker even met de artsen bellen voor bloedtesten. We zijn vanochtend naar Geertgen geweest voor de eerste echo. Mijn zusje heeft volgens de telling 1 follikel van 12-15 mm, 3 van 10-13 mm en nog 2 andere kleintjes. We gokken nu op 6. Omdat mijn zusje idd maar 1 eierstok heeft, is dat helemaal geen slechte score. Ik loop daarentegen iets te hard. De Estradiol heeft nu op mijn CD 6 al een bm slijmvlies van 9 mm ... En dat is met 3 pilletjes per dag. Dus moet ik nu terug naar 2, terwijl mijn zusje iets langer moet doorprikken. A.s. maandag moeten we terug, en dan weten we ook wanneer de punctie wordt ingepland. Dat zal wss wo/do/vrij volgende week zijn.