eiceldonatie - met bekende donor

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Strijkkraal, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Suzy, als het er uiteindelijk 6 zijn is dat zeker geen slechte score zeg!
    Succes maandag bij de volgende meting.
    bittersweet, waardeloos dat je zo lang al zit te wachten!

2. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Strijkkraal,

Zeker mooie score met 1 eierstok ga heel hard voor je duimen spannend meid!
    Hier heb ik al vanaf zondag licht bloedverlies alleen menstruatie wil nog helemaal niet doorzetten pfff weet even niet wat te doen zal ik morgen bellen naar het ziekenhuis of nog even afwachten? Dit heb ik eerlijk gezegd niet eerder gehad. Kan natuurlijk ook zijn dat lichaam wat in de war is van de medicijnen die ik de afgelopen tijd heb moeten slikken!
    Zara met jou alles goed?

liefs
    bittersweet

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, van die mooie score is helemaal niets overgebleven. Er is welgeteld 1 follikel overgebleven :( Zowel mijn zusje, als de gyn als ik schrokken best wel. 1 Follikel van 25 mm ...

Dus toen moesten we holderdebolder nadenken over wat nu. Afbreken of doorgaan. Na een gesprek met mijn zus en mijn man, hebben we besloten om door te gaan. Het kan niet anders.
    Mijn zusje zit op de hoogste schema qua hormonen, en de kans dat afbreken en een volgende cyclus een betere score zal opleveren is erg klein.
    Ook heeft ze aangegeven niet nog eens door die prikcyclus te willen. Begrijp ik ook, het is slopend, ze heeft veel last van de hormonen.

Dus woensdagochtend hebben de punctie ... Maar ik zit er doorheen wel. Het wordt een d'rop of d'ronder poging ... en onze ervaring met zo'n poging is niet goed. Onze laatste poging in DD was ook een puctie van 1 follikel, en daar kwam uiteindelijk geen bevruchting uit.

Ik ben bang ... :(

4. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Jeetje Strijkkraal dit is niet wat jullie en wij verwacht hadden zeg. Hoe kan dat nou? De rest van de follikels zijn dus al gesprongen? Wat was de leeftijd van jouw zus ook alweer? Begrijp dat je zus niet nog een poging zou willen doen? pff wat ontzettend balen zeg heb er eerlijk gezegd geen woorden voor. Snap heel goed dat je bang bent en het erop of eronder gevoel hebt. Maar ga toch nog heeeeeeeeellllllll hard duimen voor je wie weet is dit wel het gouden ei!!!!!

liefs
    bittersweet

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    De follikels zijn niet gesprongen, ze zijn gewoon niet doorgegroeid. Dat kan. Heb ik ook wel eens gehad, maar niet in zo'n mate. Een follikel wordt pas echt dominant na 12 mm, en bij de eerste echo was er eentje 15 mm (die nu 25 mm is), 3 van tussen de 10-12 mm en nog 2 kleintjes.

Die ene grote heeft dus gewoon alles ingenomen qua plek.

Mijn zusje is 39. Natuurlijk wisten we ook wel dat we geen enorme oogst zouden hebben, maar na een eerste meting van 6, is dit gewoon echt een teleurstelling.

Mijn zusje wil niet nog een keer. Ik snap het wel. Het was ook wel de afspraak, cyclus en dan daarna niet meer. Maar in die berekening gingen wel een beetje uit van een betere score.
    Ze belde wel vanavond, ze zag ook wel op de terugweg dat ik me zat te verbijten. Wilde ook niet in tranen storten waar ze bij was, ik wil haar ook geen schuldgevoel geven. Ze kan er ook niets aan doen, haar lichaam is haar lichaam ... we hebben ons ernaar te schikken. Maar ik had et echt moeilijk met de schrik en de teleurstelling.

Nou ja, om met een cliché te eindigen ... "je hebt er maar eentje nodig"... we duimen. Maar ik voel echt alsof ik me nog aan 1 draadje van het touw hang. Misschien na een nachtje goed slapen dat ik me beter voel... Meestal wel ;)

6. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0

Lieve Strijkkraal

heel veel succes morgen ga toch heel hard voor je duimen.
    En snap het ook heel goed van je zus het is niet zomaar iets natuurlijk! zit zelf ook heel erg in dubio of ik nog wel een 2de keer wil doen! Mijn zus wil het zo nog een keer doen, maar ik twijfel kan niet meer zo goed tegen de hoop en dan weer een teleurstelling wie weet komt ons eind ook al heel snel in zicht maar voor nu denk ik maar even stap voor stap want weet ook dat je je grenzen steeds weer een stukje gaat verleggen in de mmm!
    Hebben jullie je evt aangemeld bij de eicelbank? Wij hebben het wel gedaan om nog iets achter de hand te hebben.

liefs en toi toi toi voor morgen

bittesweet

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wij hebben 5 minuten gekeken naar de eicelbank om erachter te komen dat wij op geen enkele manier in aanmerking kunnen komen voor een eicel via de bank. Leeftijd, reden van uitblijven zwangerschap zijn gewoon geen geldige redenen meer om je in te schrijven.

Snap ik ook wel eigenlijk, er is zo'n enorm te kort, dat er keuzes gemaakt moeten worden. En dus hebben jonge stellen met een medische indicatie (erfelijkheidsproblemen, missende baarmoeder e.d.) voorrang. 41 jaar en uitblijven zwangerschap na IVF telt gewoonweg niet meer. Triest en verdrietig, maar iets waar we ons wel bij hebben moeten neerleggen.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    O Suzy, wat een domper. Ik hoop zo dat het een mooie eicel is, ik duim met je mee.
    Heb je btw wel eens aan Spanje gedacht? Grote slagingskans, alleen het is anoniem..

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Suzy, ik las het trieste nieuws in je andere topic. Ik heb er geen woorden voor, ik vind het heel erg voor jullie. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.xxx

Deel Deze Pagina