hoi meiden, Ik vraag me af of er meer mensen zijn die zo snel reageren op stimulatie. En zoja, hoe werd dit bij jullie aangepakt? Ik was de eerste iui poging begonnen met 75EH. Hier had ik meteen 6 follikels mee. Ronde werd afgebroken en moest ronde overslaan. Daarna mocht ik 50EH spuiten, hier had ik 1 follikel mee. Om toch 2-3 follikels te laten ontwikkelen mocht ik de volgende ronde 58,3EH spuiten. Nu had ik gelijk 8 follikels. Zaterdag iui weer afgebroken om deze reden. Vandaag, na 7 dagen, hormonale onttrekkingsbloeding gehad zoals gyn het noemde. Moet nu volgende menstruatie afwachten en dan weer uitgangsecho of alles rustig is. Afgelopen week aardig wat buikpijn gehad. Moet nu veel water drinken en als buikpijn toeneemt en/of buikomvang en gewicht dan moet ik meteen contact opnemen. Schiet dus allemaal niet echt op. Wat ik me nou afvraag, wie reageert ook zo gevoelig op stimulatie en hoe werd dit naderhand aangepakt? Eerdere follikelmetingen ipv op dag 10? Of extra laag beginnen met dosis en dan langzaam opbouwen? Heb echt geen zin in nog een afgebroken ronde. Ik krijg niet echt het idee dat als ik zelf niks inbreng om een zelfde reactie te voorkomen dat de aanpak veranderd zal worden. Ik moet straks gewoon weer met 50EH beginnen. Het lichaam reageert natuurlijk altijd anders op de hoeveelheid hormonen, maar er zal toch wel iets veranderd kunnen worden qua aanpak? Of moet ik het maar als domme pech zien? Ben erg benieuwd naar andermans ervaringen. Of wat een ander hiermee zou doen. Sorry, is een aardig lang verhaal geworden, hopelijk is het een beetje duidelijk
He Lovelyrose, Ik reageer nu even op jouw topic ... ik heb dus inderdaad hetzelfde probleem. Ik krijg met 75 eh maar 1 goed ei een paar kleintjes. En met 87,5 eh teveel follikels... Volgende ronde ga ik toch weer naar 75. Ik wil het risico niet meer nemen. En het kan best dat je de ene ronde meer eitjes hebt met dezelfde aantal eh. Ik zit er zelfs aan te denken om helemaal geen stimulatie meer te doen, en alleen IUI zonder hormonen. Ik heb vandaag trouwens mijn echo gehad, na die lichte menstruatie. Links zijn de follikels weg, maar rechts zitten er nog 6! Moet nu een maand aan de pil, om te kijken of de follikels nu weg gaan. Was die 'hormonale onttrekkingsbloeding' gestimuleerd door medicijnen, of kwam die vanzelf? Soms wordt ook provera gegeven, om de follikels snel te laten krimpen. Sterkte ermee, 2 keer is echt onwijs rot...ik zit nu ook in dezelfde frustratie. Ga toch maar aangrijpen om weer ns lekker glas alcohol te drinken ofzo, maakt toch niet uit...
Ja frustrerend hè! Ik hoop echt dat het niet nog een keer gaat voorkomen... Zo gaat het nog langer duren voor m'n gevoel. Ik heb niks gekregen om die menstruatie op te wekken. Volgens de gyn komt de bloeding door het plotseling stoppen met hormonen spuiten. Volgens hem treedt er meestal dan geen ovulatie op. Dus als gevolg van stoppen met spuiten komt er dan een bloeding. Is bij mij ook hel licht. Ik hoef niks te slikken, de pil lijkt me erg goed om een cyclus in te nemen. Bij ons doen ze ook geen inseminatie zonder hormonen... Helaas. Jij ook succes verder met wachten! Zijn er nog andere mensen met dezelfde soort ervaringen?
Ik heb pas 1 poging gehad met 75 eh maar had ook meteen 5 eitjes en ik geloof ook al op dag 10. Toen moest ik accuut naar 50 eh maar de eitjes bleven groeien en poging is afgebroken. Ik ben na een lange tijd toch ongi geworden en hoe ze nu verder gaan weet ik niet. Trouwens ik voel mijn eisprong altijd en heb al die 5 eitjes ook voelen springen. Ik krijg nu op dag 3 een echo om te kijken of alles weg is.
Hoi Adriana, bedankt voor je reactie. Ben benieuwd naar hoe het bij jou verder verloopt. Jij hebt dus wel een eisprong gehad ondanks het afbreken van de ronde. Ik heb dat 2 keren niet gehad. Voel normaal ook altijd eisprong en merk het door tempsteiging maat had dat nu niet. Wie weet kan jij wel meteen verder zonder een ronde over slaan omdat ze bij jou wel gesprongen zijn. Hoop het voor je! Succes en ben benieuwd naar jouw vervolg!
Dank je wel Lovelyrose! Nou ik heb wel een eisprong gehad maar ik heb het idee dat het geen goede was. Klinkt heel stom hoor maar normaal zonder hormonen heb ik echt mega veel buikpijn als ik ongi moet worden. Dat had ik nu dus helemaal niet. Misschien dus dat de eitjes wel gewoon gesprongen zijn maar het geen goede waren. Heel gek! Ik ben ook veel heftiger ongi trouwens. Als het goed is hoef ik trouwens geen ronde over te slaan want bij de echo vorige week waren ze al weg Jij ook succes en ik ben ook benieuwd hoe het verder zal gaan. Anders schrijf gezellig mee in het IUI topic,kijk maar even bij mijn berichten,heb zo even geen link