hallo lieve dames, Zelf ben ik onder behandeling bij de gynaecoloog omdat ik al 16 maanden lang zonder enige succes een kind kan krijgen.. Nou heb ik alle bloed testen gedaan en het was allemaal goed, ook is er inwendig gekeken dat was ook netjes. Bij mijn partner was ook alles goed. Nu moet er worden gekeken of mijn eileiders open zijn, dat gaat plaats vinden met een kijkoperatie. Wat ik erg spannend vind zijn er misschien vrouwen die hiermee ervaring hebben? Hoe hebben jullie het ervaren?..
Oo wat spannend!! Ik heb ook een kijkoperatie gehad voor de eileiders ik was zelf banger voor de uitslag dan de operatie dacht ik maar had echt niet kunnen slapen en vond het toch wel spannend. Ik moest er in de ochtend zijn dan krijg je een bed toegewezen dan moetje zo een rare string aan en een jasje tot je word opgehaald. Ik had nog blauwe kalmeringstabletjrs gevraagd. Alleen daar merkten ik niks van. Via een infuus kreeg ik dan de narcose dan kom je op de operatie kamer en leggen ze je op de operatietafel dat vond ik wel een beetje eng maarja je gaat daarna heel snel slapen en je word wakker op de uitslaapkamer.. een uur later toen ik nog lag te slapen in me kamer kreeg ik ook meteen de uitslag van de artsen. Dat had ik wel zelf gevraagd toen ik op de operatie tafel lag dus weet niet of ze dat altijd doen.. gwn vragen voor de zekerheid dus.. Je merkt er dus niks van.. je voelt wel een beetje napijn daar moetje paracetamols voor innemen en omdat ze een blauwe vloeistof gebruiken ofzo krijg je ook blauwe afscheiding dus inlegkruisje is wel handig dit duurt een dag ongeveer. En ze gebuiken een soort gas om je buik op te blazen zodat ze beter kunnen zien en dat voel je paar uur na de operatie wel naar je schouders trekken.. dat is normaal doet geen pijn maar is een irriterent gevoel een beetje. Nou dat was mijn kijkoperatie het stelt niet veel voor.. echt niks om zenuwachtig voor te zijn ofzo. Veel succes!! En ik hoop dat je uitslag goed zal zijn
Ik heb ook een kijkoperatie gehad. Ik was eigenlijk he rustig en liet het op me af komen. Ik moest naar de ver pleeg afdeling, kreeg daar een bed en moest een blauwe jas aan. Voor de rest moest alles uit. Daarna naar een soort wachtruimte voor de OK. Daar werd infuus geprikt en als dat klaar was naar de operatiekamer gebracht. Via infuus kreeg ik de narcose. Ik werd redelijk snel weer wakker op de uitslaap kamer. Ik hoorde zelfs de overdracht naar de verpleegkundige daar. Ik kreeg een ijsje en moest wachten tot ik goed wakker was. Daarna terug naar de verpleegafdeling. Pas rond 5 uur kwam de arts met de uitslag terwijl ik al om 9 uur in het ziekenhuis was. Ik had 2 kleine hechtingen in me buik, 1in navel, 1in onderbuik. Van het gas heb ik het meeste last gehad. De dag zelf en de dag erna kon ik bijna niks. Naar de wc lopen was te ver en kreeg ik weer druk op me borst en schouderbladen. Het was alsof er een olifant op me lag.. Je had zo kunnen denken dat het een hartaanval was als je niet wist dat het erbij hoorde.. Van de narcose was ik zeker een week lang wel snel duizelig en misselijk nog. Per dag ging het eigenlijk steeds beter
Ik heb ook een Laparoscopie gehad. Ik moest me melden bij dagopname. Ik kreeg daar een bed toegewezen en moest ook een blauwe jas aan en de rest uit, dus ook geen slipje aan. Ik kreeg ibuprofen en nog een andere pijnstiller. De verpleegkundige komt dan vertellen wat er precies gaat gebeuren en komt af en toe je bloeddruk meten en tempen. Vlak voordat ik naar de ok gereden zou worden moest ik nog goed uitplassen. Daarna naar de voorkamer van de ok. Daar kreeg ik een infuus en wordt ook nog verteld wat er gaat gebeuren. Iedereen die in de ok aanwezig is komt even langs om zichzelf voor te stellen. Daarna werd ik de ok ingereden en moest ik op het ok bed gaan liggen. Daar kreeg ik plakkers op mijn borst en een knijper op mn vinger. Ik kreeg een zuurstof kap op mn mond en de narcose werd in m'n infuus ingespoten. Ik werd een paar uur later wakker (duurde bij mij wat langer met wakker worden). Doordat mijn bloeddruk zo laag was, werd ik langer in de gaten gehouden op de uitslaapkamer en heb ik extra vloeistof via mijn infuus gekregen. Uiteindelijk mocht ik terug naar de dagopname kamer. Mijn vriend is gebeld en ik mocht wat eten. Toen mijn vriend er was hebben we de uitslag gelijk gekregen. Ik moest nog plassen, voordat ik naar huis mocht. Je krijgt trouwens tijdens de operatie een buis in je keel, dus na de operatie heb je wel last van je keel. Ik heb 2 littekentjes. Onder mijn navel en in de schaamstreek. Ik heb wel een aantal dagen een opgezette buik gehad van het gas en ook erg last gehad van mijn schouders. Vooral als je opstaat. Moest ook maandverband gebruiken voor eventuele nabloeding, maar daar heb ik bijna geen last van gehad. Alleen de eerste dag. Ik ben ook gewaarschuwd voor blauw plassen, maar ik heb niets gezien. Ben ongeveer 1,5 week thuis gebleven. Ook mede, omdat ik in de kinderopvang werk en niet kon tillen of iets op mn buik kon hebben. Ik was er ook erg zenuwachtig voor, maar op een gegeven moment alles over me heen laten komen. Uiteindelijk viel het me wel mee.
Mag ik vragen hoe de litteken bij de navel er bij jullie uitziet?.. ik vind mbij mij heel duidelijk zichtbaar
Oo bij jou zie je het bijna niet joh! Heel Mooi gedaan! Bij mij zie je het wel echt.. ik heb ook die 3 kleine sneetjes maar bij mij zijn ze heel dik geworden ofzo
Ik heb 2 keer een laparoscopie gehad en ik heb er persoonlijk wel last van gehad. Ik kon beide keren een dag of 3 niet zelfstandig opstaan vanuit bed/bank en mn mam moest me helpen douchen en afdrogen. Gelukkig heeft de rest vd dames hier bijna geen pijn gehad erna. Maar onderschat het niet
Hier ook gehad. Volgende dag weer aan t werk. Bijna nergens last van gehad. Alleen van een druk op m'n schouders. Volgens mij is dat van t gas wat ze in je buik gebruiken. Verder klein litteken bij m'n navel en schaambeen.
@ Liekje23 Dan zou je toch denken dat het litteken minder zichtbaar wordt als het al zo lang geleden is. Heb je er nog na laten kijken door een arts? Mss dat het toch nog minder wordt na een tijd.
Bij mij zie je het litteken ook niet zo goed meer. Bij mij zit die wel veel meer mijn navel in en zit de navelpiercing er wat voor. Alleen afgelopen winter was die wel wat paarsig en opgezet door de kou. Toen trok het ook wat. Maar nu nergens last van. Zal ook wel even foto toevoegen
Ik heb ook een kijkoperatie gehad om mijn eileiders na te kijken. Ik vond de ingreep heel erg meevallen. Het herstellen wel wat minder. Zolang ik lag ging het prima, maar bij opstaan en lopen deed het goed zeer. Ik heb dan ook een week niet gewerkt. Bij mij zijn de littekens niet meer zichtbaar. Heb er 1 in mijn navel en 1 onder mijn bikinilijn. Die onder mijn bikinilijn kan ik niet eens meer vinden. Toen we voor de 2e keer de MMM in gingen heeft de gynaecoloog die het destijds heeft uitgevoerd nog even gekeken en hij was ontzettend trots op het resultaat lol!
Noujaa bij mij is die echt heel goed te zien zie foto. Bij jullie is het echt mooi gedaan. Die andere litteken is wel onzichtbAr geworden die onderste
Liekje23 het is inderdaad dikker jou litteken. Mss niet mooi gehecht? Heb je er verder nog last van of dat niet? Mijn onderste litteken is nog een rode vlek.