De zenuwen zijn gekomen, woensdag laparoscopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ShallY, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Gisteravond ging ik op internet ervaringen lezen van een laparoscopie en ben nu toch behoorlijk zenuwachtig aan het worden.

Allereerst ben ik bang voor de narcose, ben nog nooit onder narcose geweest. Dat je ineens weg bent.. Geen controle erover hebt.
    Voor de pijn ben ik niet bang, die zal er wel zijn en dat is logisch. Gewoon goed rust houden. Kan je nou beter helemaal plat liggen de dagen na de operatie ivm het gas of niet helemaal plat?

En dan de uitslag. Tot gisteren riep ik nog 'ik kan toch niks aan de uitslag veranderen' maar daar ben ik ook op terug gekomen. Ik ben ik als ik mezelf niet gek ga maken met de ergste scenario's. Wat als ze endometriose vinden? (Heb naar symptomen gezocht op internet, hoe stom ook van me).

De laparoscopie met tubatesten krijg ik omdat er geen oorzaak is gevonden na 3 miskramen, dus ze hiermee misschien een afwijkingen kunnen vinden.

En dan lees ik in het foldertje van het ziekenhuis dat m'n partner niet bij me mag blijven tot ik gehaald word voor de operatie. :(

Ik doe alles voor een wondertje, daarom ook deze operatie. Hopelijk pakt het alleen maar positiever uit na de operatie en mogen we snel zwanger raken en blijven!

Hebben jullie nog tips of adviezen voor me? Meenemen ziekenhuis, waar ik rekening mee moet houden etc?

2. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Geen tips.... Ik moet dinsdag helaas bij mij wel een vergrote kans op een negatieve uitslag. Ik heb mijn dagen gewoon vol gepland en zoek afleiding. Wel een slaappil gehaald bij de dokter voor de nacht voor de operatie.
    Heb er al 1 in mei/juni gehad ivm BBz. En zelf vrijwel geen last gehad Vh gas. Heb een stapel films en boeken klaar liggen en ga me daarna maar lekker laten verwennen. Heel veel sterkte

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Owjee jij ook heel veel sterkte en succes! Maar ze verdenken dus verklevingen bij jou?

4. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Ja heb al een bbz gehad en daarna positief getest op chlamydia ih verleden. Maar na de ok ook vreselijke pijnen gehad een week of 2 daarna. Ze vermoeden nu dat dit een opgestegen infectie is omdat ze me dus geopereerd hebben terwijl ik chlamydia had. Helaas is dit pas 6 mndn later ontdekt en toen pas antibiotica. Nu dus kijken wat de "schade" is. Maar als je dit allemaal niet gehad hebt is de kans op een mooie uitslag dus vast vele malen groter❤️

5. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Ik heb in februari 2013 een laparoscopie gehad, helaas zijn er toen heel veel dingen die niet goed waren naar buiten gekomen. 2 volledig afgesloten eileiders, endometriose op meerdere plaatsen. Kans op een natuurlijke zwangerschap 0%
    De operatie is me best tegengevallen, vooral het herstel erna. Ik heb behoorlijk last gehad van de uitwerking van de narcose en echt behoorlijke buikpijn. Ik zou adviseren om echt een paar dagen rustig aan te doen, theetje, boekje, bankje 👍
    Heel veel succes en hopelijk hebben jullie snel een mooie baby in jullie armen!!

6. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    ohh meiden dikke knuffels allemaal. shally Ik wens je heel veel sterkte en een goed herstel na de operatie. Misschien wel een goede tip die slaappil als je zo piekerd

@taatje Hoe ben je zwanger geworden? Via ivf?

7. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Ja wij hadden geen andere keus dan ivf en zijn uiteindelijk na de 3de
    TP zwanger geworden.. Alle hobbels en obstakels, zijn het uiteindelijk waard geweest om dit mee te mogen maken. Heel veel succes meiden!

8. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Taatje wat n heftige uitslag.... Denk dat dat ook beïnvloedt hoe je je voelt. Ik denk dat ik de klachten Vd operatie makkelijker kan dragen als de uitslag goed is. En anders houd ik verhalen zoals die van jou voor ogen. Uiteindelijk komt het vast een keer goed!
    We gaan gewoon voor een goed herstel, goede uitslag en veel verwennerij shally

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik verwacht niet dat beide eileiders dicht zitten want het zwanger worden is al 3 keer gelukt. Ik denk wel dat er 1 dicht zit. Maar het kan dan toch dat ie weer opengaat met doorspuiten?

10. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Maar waarom verwacht je dat? Volgens mij heeft het krijgen van miskramen niets te maken met de "transport" mogelijkheden toch?
    Volgens mij kan het idd dat ze kleine blokkades als het ware doorspuiten. Je leest dan dat ze veel druk hebben moeten zetten maar dat er dan uiteindelijk toch vloeistof door kan. Bij echt groter letsel is dit niet mogelijk. Dan kunnen ze een herstel operatie doen maar die vergroot ook weer de kans op bbz. Dus wordt vaak niet meer geadviseerd volgens mij. Althans niet in ons zkh.
    Meid nogmaals ik denk dat je je echt niet te veel zorgen moet maken over die tuba testen. Ik denk dat ze gewoon super zijn!

11. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Omdat links altijd follikels groeien en in die 2 jaar dat ik nu in de mmm zit heb ik rwchts nog nooit een follikel gehad. Maar 1 eileider is al voldoende natuurlijk om zwanger mee te raken.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Eileiders zijn iets anders dan eierstokken ;)

Ik heb 2 laparoscopien gehad. Eerste keer om te kijken hoe alles eruit zag en de tweede om mijn beide eileiders te verwijderen vanwege hydrosalpinges.

Het zijn pittige ingrepen, maar ik was wel snel weer op de been hoor. Rustig een beetje wandelen, veel water drinken, voldoende paracetamol. En dan gaat het al snel weer beter.

Succes!

13. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Aha shally denk idd dat je dan eierstokken bedoelt. Ik wens je veel succes en duim met je mee voor een goede uitslag!

14. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helaas geen tips, maar ik wil je wel veel sterkte wensen. Lijkt me ontzettend spannend! Krijg je meteen daarna al de uitslag?

15. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Heb er zelf een gehad in jan 2013 ivm een cyste in m'n eierstok. Advies wat ik je kan geven is hetzelfde wat al gegeven is, rust. Zeker een paar dagen. Doe echt rustig aan, neem je pijnstilling. Dat gas, ik heb zelf maar kort last gehad van dat t has bv naar m'n schouders was gegaan. Ik heb zelf dan ook veel plat op de bank gelegen, soms wat omhoog om beter tv te kunnen kijken 😜.
    Heel veel succes! En de narcose, voor je t weet lig je heerlijk te slapen en wordt je uitgerust wakker. Houd er rekening mee dat je de rest van de dag nog erg moe kan zijn.

16. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Ik heb ook een laparoscopie gehad en ik vond het mee vallen!!
    Mijn man en moeder zijn bij me gebleven tot het punt dat ze niet meer verder mochten.
    De narcose voelt even vreemd maar je bent echt zo weg. Ik kreeg als tip om aan iets leuks te denken. Dan is de kans groot dat je ook zo weer wakker wordt. Ik werd echt zo gandioos lekker en uitgerust wakker! Na de operatie waren mijn man en moeder weer bij me. Mocht officieel niet maar alle dames op de kamer hadden behoefte aan bezoek.
    Heb alleen last van het gas gehad. Dat voelt vervelend maar ik heb de dag na de operatie lekker buiten de deur geluncht. Dat ging al prima!
    De uitslag krijg is natuurlijk erg spannend. Ik hoop voor je dat alles er goed uitziet en dat je snel blijvend zwanger mag worden! Succes woensdag!

17. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    2x een laparoscopie gehad. De eerste keer vond ik het herstel heftig; de wondjes, gas, moeheid, misselijk, gevoel van flauwvallen. Moet zeggen dat we slecht nieuws hadden gekregen, dus geestelijk was het erg zwaar wat dan ook niet echt meewerkt in de rest van het herstel. De 2e keer eileiders verwijdert. Het herstel verliep beter; minder bijwerkingen, maar misschien ook mede doordat ik mij geestelijk beter voelde. Per persoon verschilt het hoe het herstel verloopt. Gewoon afwachten hoe je lichamelijk (en geestelijk) reageert en er aan toe geven. Veel succes en hopelijk valt de uitslag mee!

18. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja bedoel ik ook hoor, alles lijkt op elkaar.;)

Ik hoop zo dat m'n vriend zolang mogelijk bij me mag blijven. Anders ga ik heel hard huilen denk ik:( haha.

Als het goed is komt de arts na de operatie, als ik weer terug op zaal ben, vertellen hoe het gegaan is. Ik neem aan dat ze dan ook veelt als er iets bijzonders gevonden is. Sowieso krijg je toch nog een afspraak bij je behandelend arts een paar weken later?

Ik hoop niet dat daar heel veel weken overheen zitten want ik zou graag weer verder willen met de behandelingen. Ik had nu ook de mogelijkheid om gewoon te beginnen met spuiten maar dat zag ik dan weer niet zitten. Eerst eens rustig herstellen van de operatie. En ik zal nog eens denken waar ik over ga denken als ik onder narcose word gebracht..onze vakantie naar Amerika ofzo;)!

19. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Ik heb op 27 januari mijn derde poging IUI gehad. Als ik ga menstrueren voor 12 feb dan moet ik ook eerst laparoscopie voordat ik weer verder kan met IUI behandelingen... Ik ben ook best nerveus .... Wens je heel veel succes woensdag. Laat maar weten hoe je het hebt ervaren. Xx

20. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nu ben ik vanmiddag gebeld door de arts. Ze hadden me besproken over woensdag en nu krijg ik geen laprascopie meer, alleen een hysteroscopie. Dit omdat het zwanger worden wel gelukt is, dus sowieso 1 eileider open is. Het probleem is het zwanger blijven dus nu gaan ze alleen in m'n baarmoeder kijken. Ik ga wel onder narcose.

Nu ben ik alleen benieuwd of ze dan nog wel m'n eileiders doorspoelen. Dit zou ook gelijk gebeuren tijdens de operatie. Woensdag nog maar eens vragen.

Deel Deze Pagina