de spuitjunkies

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by bengel, Feb 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bengel

bengel Niet meer actief

hallo

misschien ben ik de enige met dit idee..maar aangezien er steeds meer mensen spuiten, ivm pco, of IVF/ISCI en er vele vragen zijn over puregon, pregnyl, gonal, menopur enz enz...dacht ik: laten we daar maar eens een topic over maken, dan kunnen we in 1 topic elkaar op de hoogte stellen, vragen stellen en (hopelijk) beantwoord krijgen...

Zo kunnen we elkaar goed op de hoogte houden

Ik, Bengel/Daniella spuit nu voor de 3e maand puregon, na 5 maanden gonal gespoten te hebben. Ik ben overgestapt omdat puregon beter te doseren is dan Gonal
    Echter is het voor mij een heel gedoe om 1 of 2 eitjes te krijgen:
    Nov: overstimulatie bij 112 IE gonal
    Dec: na 3 weken puregon met 100 IE 2 eitjes
    Jan: overstimulatie met 75+ IE
    Feb: 75 laat tot nu toe weinig reactie zien, mogelijk donderdag overstappen weer naar dei 75+

mijn vraag; is het bij jullie ook zo wisselend met doseringen?

gr Bengel

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Leuk! Een topic voor de junkies!

Nou, ik ben nog een groentje hoor, deze ronde voor het eerst begonnen met Gonal-f. Heb 7 dagen gespoten en moest daarna stoppen omdat het te hard ging (3 eitjes). Nu wachten tot mijn ongi en dan mindere hoeveelheid gaan spuiten (we hadden een klusverbod, maar we zijn er wel voor gegaan, hoop dus NIET ongi te worden!) Ik heb ook PCO en heb 7 kuren clomid gehad. Had hiermee een goede eisprong, maar erg veel bijwerkingen. Voelde niet lekker en mocht (gelukkig) van de fertarts gaan spuiten (kon soms gewoon niet autorijden, allemaal strepen voor mijn ogen!) Met de Gonal heb ik helemaal geen bijwerkingen. Voel me toppie!

Leuk om elkaar zo op de hoogte te houden!

3. bengel

bengel Niet meer actief

ja fijn he, geen bijwerkingen van het spuiten, met clomid (waar ik uiteindelijk toch immuum voor ben, maar alle doseringen uitgeprobeerd) kreeg ik ook heel veel puistjes nu helemaal NIKS..gelukkig..
    wat ik ook fijn vind is dat je ín de cyclus zelf veel kan, bij clomid was het op=op afwachten, maar nu ophogen enz enz.

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ja heb nu ook helemaal geen puistjes meer! En ik kreeg er ook wel meer van door de clomid. Idd fijn dat je de doseringen 'zelf' kunt regelen. Als de clomid niets deed, dan was het een verloren ronde. Nu kun je doorgaan zonder de cyclus meteen af te breken. Hoop voor je meid dat de eitjes die er nu zitten heel goed door gaan groeien!

5. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    hahahaha wat leuk deze junkie topic. Ik zei het tegen mijn man toen ik moest spuiten dat ik wel een junk lijk, :)

Met de lucrin en gronal had ik niet zo veel moeite dat ging via een prikpen, dat was opzich niet zo heel moeilijk. Maar toen die ene spuit pregnyl, die ging niet in de prikpen dus moest ik die zelf spuiten. Nou het zweet brak me uit en vond het dood eng. Toen ik hem eenmaal gezet had was ik apetrots op mezelf dat ik dat gedaan had. Ik zei al tegen mijn man dat ik het knap vind dat mensen dat zelf kunnen en hoe junkies dat nou toch een paar maal per dag kunnen doen.

Nu ben ik (even) van het spuiten af, zit nu in mijn twee spannende wacht weken.

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

@conny, jaja die pregnylspuit is echt geen pretje! Je mag zeker apetrots zijn op jezelf hoor! Ik kan deze niet zelf spuiten, moet echt mijn mannetje doen!

Wanneer is ongeveer je nod? Ik zit ook in de wachtweken!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hey Junkies ik wou jullie ff een dikke pluim geven, vind het knap dat jullie dat zomaar doen.
    Groetjes Mensi.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Ik heb met de ivf poging decapeptyl en puregon moeten spuiten.Die deca was met een 'normale'spuit.Ik vond dit een rotspuit om te zetten,hoe langer ik spoot hoe moeizamer het ging.Die pregnyl viel erg mee, maar dat kwam denk ik omdat ik gewend was om spuiten te zetten.Ik heb ze altijd zelf gezet, aan mijn lijf geen polonaise! ;)
    Qua bijwerkingen heb ik veeeel hoofdpijn gehad, dit kwam door de decapeptyl.Plus nachtzweten en opvliegers overdag.lekker als je op je werk zit!

9. bengel

bengel Niet meer actief

nou die pregnyl durf ik dus echt NIET zelf..tim doet dat bji mij..
    Onderbuik is het minst pijnlijk! Liggen op bed, enprikken maar.. (dat weet ik wel naar 8 x pregnyl)....
    goed van jullie hoor!
    zelfs het mengen enz. kan ik niet, veel te zenuwachtig voor....
    ik durf nu pas de puregon zelf te zetten, na 9m aanden spuiten..

10. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    hier een net nieuwe junk!

ben afgelopen vrijdag begonnen met lucrin spuiten
    straks komt daar gonal f bij...

moet zeggen dat ik niet echt last heb tot nu toe
    gister een beetje hoofdpijn maar vandaag niets
    ik slaap alleen heel erg goed :D
    sinds vrijdag
    maar misschien dat dat tussen de oren zit hihi

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    @makkie, ik heb afgelopen vrijdag een tp gehad, ik kan dus de 29 testen. Ik vind het onwijs spannend, hoop zo dat het raak is. Wanneer kan jij testen?
    Ik heb nu sinds twee dagen een ongi gevoel dat komt en gaat, ik weet niet waar het vandaan komt, of het een bijwerking van de progestan is of nog van de pregnyl of misschien toch een innesteling. We hadden wel een hele mooie embryo die zich al door deelde voor hij geplaatst werd.

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

oooo Conny wat spannend! Ik ga heel hard voor je duimen! Met zo'n top emmy moet het helemaal goed komen! Ik kan over een dag of 11 testen... we lopen gelijk op dus! We slepen elkaar wel door die lange dagen heen!

@All; Tword hier een gezellige boel met al die junkies :) ! Kan het zijn dat je met spuiten een heftigere eisprong hebt als met de clomid? Heb afgelopen weekend mijn eisprong gehad en heb sindsdien zo'n volle opgeblazen en harde buik! Ook last van lage rugpijn. Ken het niet van de clomid. (had deze keer ook meerder eitjes, misschien dat het daarom extra heftig voelt?)

13. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik hoop eind maart weer te kunnen beginnen met spuiten
    dan voel ik mijn eigen ook altijd zo'n junk
    als ik dan zie hoeveel je moet spuiten af en toe ;)

14. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi hoi hier meldt zich ook een junkie haha!
    Deze ronde voor het eerst begonnen met spuiten van Menopur. Had eerst clomid maar mijn slijm was te zuur, wat mogelijk door de Clomid komt. Dus maar gaan spuiten, in de hoop dat het minder wordt!
    Heb wel constant hoofdpijn, maar of dat aan de Menopur ligt......!
    Heb morgem mijn tweede FM.

Succes medejunkies!

15. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    gezellig! De meest ken ik al wel ,maar oke!
    Ik ga begin april voor het eerst spuiten Heb net de puregon ee naar huis genomen, dus die ligt al in de koelkast klaar!
    spannend!

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier een ex-junkie!
    Ik hoop dat jullie gauw kunnen stoppen met het ellendige prikken!
    Zet hem op meiden!
    Elmo

17. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    hee meiden,

de meesten ken ik idd al en het is idd een handige topic. mijn verhaal:

sept: 9x 50 IE en 6x 50+IE = 1 eitje -> pregnyl
    nov/dec: 7x 50+ = 6 eitjes -> geen eisprong-> endocyste
    jan/feb: 6x 50IE= 3 eitjes -> pregnyl (bleken lege eiblaasjes/cystes te zijn dus geen eisprong)

18. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hier een oude rot in het spuitvak.

1e keer: 150 IE Gonal-F, te weinig eicellen, en poging afgebroken.
    2e keer: 225 IE Gonal, Decapeptyl en Pregnyl injectie - F, 6 eitjes, 4 bevrucht en zwanger en helaas miskraam
    3e keer: 225 IE Gonal F, na 1 week kwam Decapeptyl erbij en enkele dagen voor de punctie Pregnyl, 32 eicellen allemaal groot genoeg, 15 goede eicellen gevonden bij punctie, 2 goede bevruchtingen en niet zwanger.
    4e keer, nog onbekend kan ik over een paar weken op antwoorden.

Oef aardig wat gespoten hier...

Groetjes,
    Elvira

19. bengel

bengel Niet meer actief

jeetje, k wist niet dat er toch al zoveel spuiten..misschien idee om een lijstje te maken, zoals het topic overzicht van iedereen mmm, maar dan kunnen we hier kort de junkies bij houden?
    ik ben nu op werk...probeer ik strax..als niemand het al gedaan zou hebben aan te maken!
    wet je wat, ik start met de mijne!

20. bengel

bengel Niet meer actief

Bengel: PCO eerst gonal, nu puregon, 1e IUI

Share This Page