eiceldonatie!

Discussie in 'Donorschap' gestart door mamabeer, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvette68

Yvette68 Niet meer actief

Thankx Ikdus:)

Liefs,

Yvette

2. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

mineut: t zit je ook niet mee he :( een hele dikke knuffel voor jou, hoop zo voor je dat het nog een keer lukken mag!! hoe is het met je man?

yvette: als deze iui klaar is, is het dan ook echt klaar? of wil je dan og wat anders proberen? (hoop natuurlijk dat deze gewoon lukt) *duimduim*

18 januari hebben we een gesprek in dusseldorf, dus dan weer ik weer meer.

hier bij de psycholoog geweest, en ze hebben een ''diagnose'' gesteld. heb de stempel flinke depressie gekregen :(
    er is een kansje dat ik doorgestuurd word naar een 2de lijns psycholoog, (zit nu bij de eerste lijns) wat dat precies inhoud weet ik niet. maar heb al aangegeven dat ik niet doorgestuurd wil worden omdat ik dan weer bij iemand helemaal opnieuw moet beginnen. ze gaan me bespreken in een team overleg, en als ik mag blijven krijg ik volgende week een behandelplan.

3. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Hallo meiden,

Mag ik bij jullie aanhaken??? Ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Benthe, 40 jaar. Inmiddels zijn wij al zo'n 4 jaar in de MMM bezig. We hebben 5 rondes Clomid, 8x IUI en 2x IVF achter de rug. Intussen zijn mijn eicellen echt op en we willen nog 1 poging wagen met een eiceldonatie.

Vanmorgen hebben we bij De Geertgen gesprekken gevoerd over eiceldonatie (psycholoog en arts). Wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat we een eigen donor hebben, begin februari zijn de eerste gesprekken voor haar en gezamenlijk gepland. Ik vind het zo enorm spannend!

Groetjes, Benthe

4. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiskes,

Benthe welcom en wat heerlijk dat jij een eigen donor hebt dan gaat het allemaal een stuk sneller, op naar de gesprekken en hopelijk een snelle start voor jullie.

Gaby, mijn man gaat weer gelukkig helemaal goed en wij zijn nu aan het kijken in riga bij ava peter voor eiceldonatie maar goed hebben geen ervaring ermee...wie weet iemand die er ervaring heeft?

Als ik het zo lees Gaby moet jij inderdaad gewoon even time out nemen van het hele kindergebeuren, het is het niet waard om jezelf hier over kapot te laten gaan. Vaak lekker om even een pauze te nemen, lekker andere dingen te doen en dan verfrist hopelijk aan een succesvolle poging te starten. Het is en blijft gewoon een K traject en zwaar emotioneel. Ik ben al zover dat ik het gewoon direct wegstop, komt er wel uit mocht onze laatste keer ook niet meer lukken maar dan ben ik ergens ook opgelucht dat er een einde na 4 jaar is en dat ik het hele kinderen krijgen dan ook af kan schijven, de hoop kan dan ook eens ophouden dus hopelijk krijg ik dan ook wat rust maar goed nu nog hoop over dus wij proberen het zeker nog een keer.

Liefs,
    mineut

5. gaby1986

mineut: oh fijn dat het weer wat beter gaat met je man. en wij hebben een maandje rust en dan gaan we toch weer door.. ik kan gewoon niet stoppen.. dus even afwachten wat dusseldorf zegt hoe we nu verder gaan.. en dan beginnen we gewoon weer.

6. Yvette68

Gaby,
    Ik kan me goed voorstellen dat je liever met de gesprekken bij dezelfde psycholoog blijft.
    Maar als een 2e lijns je beter kan helpen mbt de depressie.....tja..lastig....misschien kan je ze een advies vragen?

Qua vertrouwen lijkt het prettiger om bij dezelfde te blijven.
    Heel veel sterkte met het behandelplan.

18 januari wordt weer spannend, ik hoop dat jullie meer duidelijkheid zullen krijgen, veel succes!!!!! en ik blijf duimen hoor.

En ja, hier is het de laatste keer voor ons, ik ben ook klaar om te stoppen.

In juni a.s. word ik ook al 43 jaar en ik verwacht de aankomende periode zonder MMM geen wonderen meer.

Nu zit ik op prikdag 5.
    De vorige keer had ik op dag 10 de Pregnyl en op dag 12 de IUI.
    A.s. maandag heb ik de eerste echo.......ben benieuwd?

We gebruiken nu de (laatste) zaadjes uit de vriezer en doen er nog een "eigen" poging bij s'avonds:)als afsluiting.

Benthe,
    Welkom hier.

Jeetje alweer 4 jaar in het MMM, pfff......sterk dat je het zo lang vol houdt.
    En nu voor eiceldonatie. Ik heb daar zelf geen ervaring mee....we hebben het wel overwogen de laatste IVF poging voor eiceldonatie te gaan.
    We hebben toen gekozen voor IVF (eigen eicellen) ik had er slechts 2 maar ben er wél zwanger van geweest...(8 weken)

Heel fijn om een eigen donor te hebben, een engeltje.....zo bijzondere mensen die dit voor een ander kunnen en willen doen......
    Heel veel succes in het aankomende traject.

Mineut,
    Ik ben zo ook erg opgelucht dat het "klaar" is en ik geen hoop meer hoef te hebben.
    Theoretisch kan het nog wel maar het vertrouwen en mijn gevoel zeggen 0%...:(

Ik kan het dan ook gaan afsluiten....heb alles gedaan wat in mijn vermogen ligt.
    Veel succes bij Ava Peter....ik heb er helaas geen info van.

Heel gek, ik ben thuis wél met een kinder kamertje bezig......tbv alle wondertjes die hier mogelijk eens komen logeren......ik voel me er goed bij;)

Liefs,

Yvette

7. gaby1986

yvette: oh wat vind ik dat toch zo knap van jou he, heb er echt bewondering voor hoe jij ermee om gaat!!! echt respect hoor!!

8. Yvette68

Thankx Gaby,

Ik denk dat iedereen op een gegeven moment "het gevoel" krijgt van "en nu is het eigenlijk wel genoeg, het gaat me nu wel tegenstaan".

Het hangt van de persoonlijke situatie af en hoe je je voelt na een teleurstelling dat het (weer) niet is gelukt.

Als ik het geld had gehad, had ik misschien nog over 1 of 2 IVF's ( of eiceldonatie!) nagedacht, maar dan zou het veel moeilijker worden voor mij om te gaan stoppen.
    Het geld hebben we ook niet en ervoor lenen wil ik zeker niet.....

Daarbij komt het psychische gedeelte van het geheel, wat behoorlijk z'n sporen achter laat na wéér een teleurstelling.

Natuuurlijk doet het wel pijn en soms heb ik het ook best moeilijk dat het allemaal niet lukt.
    Ik denk ook dat als ik er straks niet zoveel meer mee bezig ben, het verdriet van het gemis wel steeds minder gaat worden.

Maar.......het gemis van een kindje zal ik mijn hele leven bij mij dragen......het wordt alleen méér draaglijk......en de pijn ervan zal verdwijnen zodat alleen het "gemis" zelf over blijft.

Ik zou vroeger nooit, maar dan ook nóóit hebben gedacht dat ik nu in deze situatie terecht zal komen.

Ik had altijd het idee "het lukt allemaal wel, het komt allemaal wel".
    Gebeurtenissen in het leven in je "jongere jaren" ( 25 tot 35) kunnen dan ontzettend bepalend zijn die deze bijzondere wens van je afnemen....( zo voel ik dat nu)

En in die gebeurtenissen / periode zelf besef je bij lange na niet welke gevolgen het e.e.a. allemaal kan hebben....
    Maar om bij iemand te blijven waarvan je niet meer houd om alleen je iegen kinderwens te vervullen???? Nee, ik kan dat niet:(ik zou dat nooit kunnen volhouden......

Knuff,

Yvette

9. Yvette68

Vanmiddag de laatste IUI gehad.

Nu weer wachten, wachten tot er een wondertje zal gebeuren???;)

Was wel heftig deze keer, het duurde zoooo veel langer.
    Ben ook erg ziek geweest vorige week en dat kan er volgens de arts ook mee te maken hebben gehad.

Het eiblaasjes groeide erg traag.
    Ze wilden al stoppen maar ik ben blij dat ik het nog een paar dagen wilde aankijken.

Ben blij dat ik het heb gedaan want gisterenmorgen had ik een positieve ovu-test...daardoor kon de IUI vanmiddag ook doorgaan.

Liefs,

Yvette

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Yvette, gelukkig heb je volgehouden !
    Ik hoop echt dat dit hem wordt, ik gun jou/jullie het geluk echt
    en niet het gemis. Dat verdiend niemand !!

Welkom Benthe, wat spannend zeg het is al bijna zover.
    Hoop dat ook bij jullie snel raak mag zijn !

Minuet, meid bij jullie is het ook bijna zover, hoe gaat het nu met jullie ??

Gaby, wat lees ik nu ????
    Jullie mogen waarschijnlijk niet starten? waarom niet?

11. gaby1986

yvette: spannend laatste iui k ga zoooooooo hard duimen voor jullie!!!

ikdus: nou wij waren in dusseldorf geweest, en ze hadden mijn schildklierwaardes geprikt. en die zijn wat te hoog.. dus mochten we niet starten, maar uiteindelijk viel t wel mee, en zijn ze gewoon echt ietsjes verhoogd volgens de arts, en mogen we wel starten, maar ik heb nog mijn twijfels, dus morgen naar de huisarts voor die waardes, en even na vragen of t wel verstandig is als we met de behandeling verder gaan. maar die waarde moet sowieso naar beneden.

zaterdag trouwens beginnen met spuiten weer...

12. Yvette68

Thankx Ikdus voor je lieve berichtje.

Gaby, ook bedankt voor het duimen:)

Nou, ik ga ook hard duimen voro jullie, nu jullie mogen doorgaan in DD, dat het mag gaan lukken....dat er een wondertje in de lucht hangt.....:)

Ondertussen ben je al aan het prikken.....heel veel succes!

Hier alles nog rustig, nog heerlijk aan de alcohol-vrije drankjes.
    Ik wil er alles, maar dan ook alles aan hebben gedaan....kan ik mijzelf niets verwijten......m.u.v. het feit dat ik vééééél te laat met mijn kinderwens e.d. kreeg.....tja, de situatie was er destijds ook zéker niet naar...:(

Je gaat niet proberen zwanger te worden als je in een scheiding ligt en er helemaal geen liefde meer is...:(

En ik zal nooit weten of het zonder al die ellende ook was gelukt?
    De waarheid hieromtrent zal ik nooit weten, aan de ene kant ook gelukkig maar!:)

Het is goed zoals het is, ik ben nu heel erg gelukkig en daar draait het om, hier en nu, het leven van nu:)

Liefs,

Yvette

13. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Yvette, Ikdus en gaby,

Yvette super hoor en fijn dat de iui goed is gegaan, nu weer even wachten, dat is toch altijd lastig!

Gaby ben benieuwd of het wel of niet doorgaat hoe dan ook je zit er nog vollop in, zo lastig al die ziekenhuis bezoekjes zeker op zo'n afstand en dan nu die waarden. Hoop dat alles goed gaat en volgens plan.

Ikdus hoe is het met jou?? Hoe is het thuis, weer wat rustiger?

Hier ben ik aan het wachten, wachten, wachten en nog eens wachten op mijn ongi. Niet te geloven de laatste was 5 dec en nog steeds wacht ik erop. Dit heeft blijkbaar te maken met die decapetyl die ik had geprikt 24 okt....dat geloof je toch niet, normaal duurt het zo'n 6 weken....pffff.....dikke vette pens maar goed het zal een keer doorkomen dan kan ik verder met een volgende poging, eerst wel weer een maand aan de pil en dan gelijk gaan lopen met de donor. Het is me wat :)

Nog lastig om een doneuse te vinden met rood haar blauwe ogen :)

Toedels,
    x m

14. Yvette68

Hoi Mineut,

Ik kan alleen maar heel veel waardering opbrengen voor jouw geduld, pffffffff......dat wachten op die ongi en dan pas weer verder.....het duurt nu al zo lang....

Balen he? Als je er geen controle op hebt!!:xBAH!
    Als je ongi ( hoop ik zo) nu eens snel komt, kan je weer verder....dat zou mooi zijn...

Die Deca werkt dan best heftig voor jou,
    en ja, het vnden van een juiste donor...hoop zóóóóó dat het gaat lukken.

Wat doen jullie als er niet echt een goede gelijkenis word gevonden?
    Of is dat een te persoonlijke vraag?;) Excuus alvast.....
    Jullie ook heel veel succes'alvast:)

Hier alles nog rustig, druk met werken ( leuk-druk:)) en andere dingen.
    Maandag tot woensag verwacht ik mijn ongi.

Nog even positief blijven dan maar;)

Liefs,

Yvette

15. Yvette68

Gaby,

Tijdens het wegklikken van het forum zie ik plots in jouw onderschrift goed nieuws!!!! 2 eitjes!!!:):):) Yes!

Zou dit DE ronde worden?
    Ik begin alvast te duimen......:)

Liefs,

Yvette

16. Yvette68

Dames,

Hier zijn we klaar met het MMM.
    6e IUI weer niet gelukt.

Het is goed zo, had het al ergens verwacht.
    We gaan nu een andere weg in.........de weg van opa en oma worden.....

Liefs,

Yvette

17. gaby1986

yvette: oh meid! weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, kan me niet voorstellen om die keuze te ''moeten'' maken... maar vind wel dat je heel sterk overkomt.
    een mega dikke knuffel voor jou! echt recpect hoe je hiermee omgaat!

xx

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    oh lieve yvette had het jullie zo gegund !
    ik gun het niemand om ongewenst kinderloos te blijven.
    snik :( ben boos op moeder natuur grr.
    Meis blijf je hier wel af en toe lekker kletsen ?

Je bent super sterk en je mag echt trots op jezelf wezen !

Knuffel !!!!

19. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi lieve meisjes,

Als eerste Yvette wat een domper ik moet zeggen ik had ook goede hoop voor je omdat je er zo rustig in stond maar goed ik vind het super dat jullie nu alweer op de toekomst focussen opa en oma....en dat op je 42, je zal een hippe oma worden dan :)

Hier alles zijn gangetje, wacht nog steeds op ongi.....pfff niet te geloven sinds 5 dec niet meer maar goed ik verwacht het nu wel over een weekje of zo. Dan aan de pil en klaar voor de volgende eiceldonatie poging.

Allemaal wel spannend maar zoals altijd zit er een hoop wachttijd tussen alles.

Gaby 2 eitjes hup nu ben jij toch aan de beurt!

Ikdus je bent zo'n lieverd dat jij zo trouw blijft hier, hoor je ooit nog wat van Dees?

Liefs,
    Mineut

20. Yvette68

Hey,

Thankx voor jullie knuffs en lieve berichten:)

Natuurlijk blijf ik voor jullie duimen en meeleven.

Ikdus,
    Ik ben ook wel boos op moeder natuur.....waarom kan de grens van het moederschap niet iets verlengd worden??
    Zeker als je je nog vitaal en fit voelt.....:(

Maar goed, het is nu eenmaal niet zo en ertegen vechten kan niet...helaas......maar we gaan door, met alles.
    Het werk gaat ook goed en ik ben blij dat ik nu een leuke baan heb gevonden.

Mijn proeftijd is voorbij en ik krijg nu zo een mooie kans ;)

Liefs,

Yvette

Deel Deze Pagina