Hi meiskes, Ja ben donderdag gestopt met alle medicatie en werd zaterdag ongi....vind het nog niet heel veel 2 dagen was het veel en daarna weer afgenomen, denk dat er nog wat bms moet loslaten aangezien dat ook weer dik was 16mm. Dan op naar de volgende ongi en weer een cryo tp, pffff begin er wel een beetje genoeg van te krijgen elke keer weer de teleurstellingen maar goed heb weer een maandje om mijzelf weer op te laden Het zonnetje schijnt vandaag dus dat is tenminste iets goeds. Liefs, M
Snap wel dat je genoeg krijgt van de teleurstellingen.. En natuurlijk maakt het je harder. Maar het is toch elke weer een klap. Een klap die ik niemand gun !
Hey meiske, Inderdaad heel stil maar volgens mij zit iedereen een beetje in de wacht. Ik ben al 2 weken te laat met ongi worden dus kan pas starten als het zover is, die rot hormonen hebben alles door de war gegooid aangezien ik voor al die rommel keurig op 28 dagen zat nou nu niet meer Hoe dan ook zal ik hopelijk ergens eind deze week weer starten of volgende week..... Zal jullie laten weten als het weer van start gaat etc. Liefs, M
ook al schrijf ik hier niet meer mee, ik wilde jullie laten weten dat we begonnen zijn met ecd! er zit al bijna een week op spannend hoor.
Hey Marjah, Wat een super nieuws, ben je nu al een week aan het broeden of al een week aan de hormonen voor de opbouw van het bms? Wat was jouw protocol voor het opbouwen van je bms etc.? Gewoon uit interesse om het te vergelijken met die van mij. Liefs, M
Sjeetje, het zit ook nooit mee he Mineut ! Ik hoop toch echt dat jullie gauw wat meer geluk hebben !!!! Wanneer komt je man terug ? Marjah, ik lees ook nog steeds in jouw topic mee echt super spannend, woeheoeee
Hey Ikdus, Mijn man is nu in NL maar denk dat hij ergens voglende week weer terug moet naar Casablanca dus ik zal de volgende poging ook helaas zonder hem moeten doen. Nog steeds niet ongi....echt super irritant maar goed het is niet anders, zal wel een keer zich aankondigen. Ben benieuwd hoe het verder met jou gaat, ben jij weer bezig om zwanger te worden of was de vorige keer geplanned of was dat een cadeautje? Liefs, Mineut
Heey, Ah balen dat je volgende poging weer zonder hem moet doen Hoelang moet hij in Casablanca blijven dan ? Als het weer lang duurt ga je er dan nog een testje tegen aangooien of niet ? Vorige keer was een cadeautje, was gestopt met de pil omdat ik continue ongesteld bleef. En als ik zwanger zou raken was het welkom. En het was dus direct "raak". Verder hebben we sex wanneer we zin en tijd hebben. Dus we zien vanzelf wel of het ooit weer raak zal zijn haha. Het is in ieder geval heel welkom.
Heey mineut, ik heb 2 protocollen, de een uit duisland en ander van het MCK. Het probleem was, dat ik alleen maar 2 mg tabletten had en dat ik voor het MCK 1 mg tabletten nodig had. Maar ach... met een beetje cre gegoochel heb ik toch al een mooi bms van een dikke 8 met nog een week te gaan. MCK 7 dagen 3x1mg daarna 3x2mg DD 7 dagen 1x2 mg 2 dagen 2x2mg daarna 4x2mg (maar ik doe 3x2, zoals volgens MCK) donderdag was FM1 (18 follikels, maar onder 7mm) zondag FM2 (1 cyste-achtige, 5 follies van 12-13 mm, 3 follies van 8,5 mm) woensdag FM3 Spannend, hoor! Balen dat je husband weg moet hoe is het verder?
Hey Marjah, Even checken hoe het nu met jou gaat?? Hier eindelijk weer ongi geworden dus zondag weer aan de opbouw van mijn bms begonnen, 22 sep een echo en dan een tp op 26 sep mits mijn bms meewerkt. De laatste 2 x ging het te veel had ik 18 mm en 16mm dus dat is te veel voor een tp dus hopelijk blijf ik nu keurig tussen 9-11 dat zou perfect zijn. We gaan het zien maar ondertussen erg benieuwd hoe het bij jou is? Liefs, Mineut
hoi meiden. ik zit zelf in de mm als ik een kind heb gekregen ga ik eicelen doneren ik zit nu op het wachtbankje.ik hoop dat ik zelf snel een kind krijg zodat ik anderen kan helpen
Lieve dames, Ik wil jullie iets vragen... Op dit moment ben ik zwanger van ons tweede kindje, gelukkig is deze zwangerschap spontaan ontstaan. Ons eerste kindje is geboren na een IUI behandeling, eerste poging geslaagd! Ons 'probleem' was de zaadkwaliteit van mijn man. Gezien het feit dat de eerste IUI succesvol was en ik nu toch spontaan zwanger ben geworden (van mijn eigen man welteverstaan) denk ik zeker te weten dat er met mijn lijf en eicellen niks mis is. Een collegaatje van me kampt ook met een onvervulde kinderwens. 6 IUI's hadden geen succes, de eerste verse IVF ook niet. Volgende maand gaan ze voor een terugplaatsing van een cryo. Ivm slechte hormoonspiegels enzo is er reden om aan te nemen dat haar eicellen niet goed genoeg zijn, ook al ontstaan er redelijk goede embryo's. Het zou zo maar kunnen (ik hoop uiteraard van niet) dat haar eigen materiaal en/of lichaam niet goed genoeg kunnen meewerken om een gezonde zwangerschap tot stand te brengen. Dit is waar mijn man en ik mee rondlopen: Wij gunnen hun hetzelfde geluk als wat wij hebben leren kennen! Dat betekent dat als ons kindje straks wat groter is, de borstvoeding gestopt is (dat duurt dus nog zeker anderhalf jaar vanaf nu) en alles goed loopt in ons gezinnetje, wij mee zouden willen werken aan eiceldonatie. Ik zou zelfs een stap verder willen gaan en hun kindje willen dragen (om het even of een embryo is ontstaan met haar of mijn eicellen). Ik heb dit haar nog niet voorgesteld vanwege het volgende: Onze dochter is geboren met een aantal aangeboren afwijkingen die ikzelf ook had/heb. De kans op herhaling blijkt na genetisch onderzoek 50%. De afwijkingen zijn heftig, maar goed te opereren en hoeven geen problemen op te leveren voor de verdere gezondheid van een kindje. Dit wetende, hoe zouden jullie dan tegenover ons aanbod staan? Ik hoop dat jullie antwoorden het makkelijker maken voor ons om ons idee en aanbod met mijn collega en haar man te bespreken. Alvast bedankt voor jullie tijd en heel veel succes met jullie eigen weg! Liefs Marina
Wat lief van jou Cilek, dat je ook andere wilt helpen met je eitjes. Ik heb het een beetje mogen meemaken.. Helaas was ik te stimuleerbaar. Het is een mooi maar ook een zwaar proces. Hoi Marientje, Ook ontzettend lief dat jij wilt helpen, wat geweldig. En wat erg voor je collega. Ik denk dat je eerst het ziekenhuis moet bellen. Gewoon om informatie te vragen hoe dat zit, om eitjes te doneren terwijl er een afwijking is. Mocht dat geen problemen opleveren of de keuze aan het stel liggen dat jullie willen helpen. Kan je daarna rustig beginnen tegen je collega. Zij heeft dan ook 1,5 jaar nog tijd om na te denken en te overwegen of ze hulp van jou wilt. Of misschien hulp van een ander krijgt.. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hoop dat dit een antwoord is waar je wat aan hebt. Veel liefs, Ikdus
Hi meiskes, Ben ik weer na 2 weken spanje en een tp van 2 embryo's, helaas gisteren negatief getest op dag 11 dus weer een zware teleurstelling, dit was de 3e keer ecd en na 4 jaar de molen word ik er wel moe van om steeds weer positief van start te gaan. Marina wat een super mooie gedachte en echt je hebt geen idee er is zoveel behoefte aan omdat er zoveel mensen problemen hebben met hun eigen eitjes. Persoonlijk denk ik en dat ook na een ervaring die ik hier heb gelezen dat zodra er erfelijke eigenschappen (of problemen) zijn dat mensen snel terug deinzen omdat er ineens nog meer risico's zijn. Dit was het geval met het persoon hier, alles ging super tot dat moeders een probleem had en ineens haakte de vrouw af die de eicellen zou krijgen was niet echt leuk en de lieve vrouw die wilde doneren kreeg ineens een rot gevoel. Ik zelf zou het ook moeilijk vinden om nee te zeggen tegen iemand die het zou aanbieden zelfd met de haken en ogen maar als ik nuchter ben zou ik wel liever gezonde eitjes hebben omdat het al erg genoeg is dat het niet je eigen eitjes zijn dus dan wil je hoe dan ook dat het kindje gezond is. Denk wat Ikdus schrijft dat het wel een idee aangezien er toch nog 1,5 jaar te gaan is dat jij met haar bespreekt dat jij het eventueel wel zou willen doen maar dat er bij jou risico's zijn en dat zij dit misschien liever niet heeft, kan zij beter direct eerlijk zeggen tegen jou en "op zoek" gaan naar andere eitjes. Het is een lastige keuze maar super lief van jullie dat jullie hier voor open staan echt bijzonder en dank dat er mensen zijn zoals jullie. Weet niet of je hier wat aan hebt maar nogmaals het is voor iedereen anders en persoonlijk. Liefs, Mineut
Lief hoor Ikdus, Tja het is weer een klap maar hup zolang ik nog wat in de vriezer heb is er hoop. Nu op naar de volgende poging ergens begin december denk ik. Hoe gaat alles bij jou qua zwanger worden etc...? Liefs, M
Kan me voorstellen, het hele traject is toch wat he, zo zwaar, zo verdrietig. Wat zou ik graag willen helpen, maar helaas . Ik ben op dit moment zwanger, heb er niet echt een goed gevoel over ondanks ik 2x het hartje heb zien kloppen. Ik verlies soms wat bloed en af en toe erge krampen. We zullen zien hoe het afloopt
Ikdus whihoeee gefeliciteerd wat ontzettend fijn voor jou!!! Ik snap je zorgen dus ik hoop dat alles gewoon helemaal goed gaat, heerlijk dat je het hartje al hebt kunnen zien/horen dat zal wel heel bijzonder geweest zijn. Ik ga heel veel positieve vibes naar je sturen!!! Liefs, M p.s. hoe is het met de andere meiden, Marjah, Gaby etc....