eiceldonatie!

Discussie in 'Donorschap' gestart door mamabeer, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik zou graag gezellig meekletsen met jullie en ervaringen uitwisselen. Sommige kennen mij al wel. Momenteel zijn wij bezig met eiceldonatie via mijn zus. Zoals het er nu uitziet kunnen wij in mei/juni starten met poging 1. Het is allemaal erg spannend. Na alle tegenslagen hopen wij natuurlijk dat 2012 het jaar mag gaan worden, maar weet maar al te goed dat je het niet voor het zeggen hebt. Zal kort iets vertellen.Heb een laag AMH wat betekent dat ik eierstokveroudering heb. Tevens is gebleken na eerste ivf dat waarschijnlijk de eicellen die ik nog heb van slechte kwaliteit zijn en doordat mijn zus al had aangeboden mij te helpen hebben ze geadviseerd hiermee verder te gaan omdat de kans dat het van mijzelf nog zou kunnen lukken echt heel erg klein is. Best heftig allemaal jullie weten dat als geen ander natuurlijk, maar ben ontzettend blij dat ik een hele lieve zus heb die mij wil helpen. Nu hopen dat bij haar alles goed is en dat we goedkeuring gaan krijgen. Begin maart weten we als het goed is al wat meer dan hebben we alle gesprekken gehad en dan moet het alleen nog naar medische ethische toetsings commissie voor groen licht.
    Heeft het trouwens bij jullie allemaal ook zo lang geduurt eer dat het geregeld is ? En hoe hebben jullie de weg ernaartoe ervaren?
    Ik hoor graag jullie verhalen!!

Groetjes
    Bittersweet

2. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Bittersweet,

Wij zijn wat rustig op ons forum omdat we allemaal in andere fases zitten op dit moment dus het duurt vaak even voordat er iemand reageert.

Zelf zit ik te wachten op mijn volgende echo, termijn echo dan ben ik zo'n 11-12 weken zwanger.

De rest staat weer in de startblokken.

Als je specifieke vragen hebt doen wij ons best deze te beantwoorden. Ik moet nu weer even teruglezen wat jij vroeg aagnezien ik erg vaag en vergeetachtig ben :)

Groetjes,
    Mineut

3. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het traject in het buitenland gedaan dus weet niet hoe het hier is maar vaak lees ik dat het zo'n 6 maanden is van begin tot een terugplaatsing.

Groet,
    Mineut

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hey ff snel op jou bittersweet.

Ik stond aan de andere kant ik wilde mijn eitjes geven :)
    Wij hadden eind april de eerste afspraak en begin sept zou ik een punctie ondergaan mits er niet zoveel eitjes aan elke kant waren (28 per kant).

Vrij snel dus !

Hoop dat het bij jullie ook zo snel kan.

Heel veel succes

Mineut, hoe gaat het ?

5. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyyy Ikdus,

Wat heerlijk dat het alweer zo snel gaat bij jou....pfff einde is in zicht!

Hier gelukkig alles goed met de kleine en eindelijk sinds afgelopen weekend krijg ik weer wat energie, was echt totaal gesloopt tussen week 9-11 en ben nu overmorgen 13 weken dus we gaan de goede kant op.

Het is hier rustig maar ik kijk af en toe wel hoor hoe het gaat hier!

Liefs,
    Mineut

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Poeh 13 weken alweer, dat gaat snel !
    Heb je de combitest gedaan ?

Ja ik geniet super veel van de zwangerschap, maar ben blij dat het einde in zicht is.
    Ik heb zoveel pijn dat ik tramadol moet slikken, ben erg verdrietig van.

7. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ikdus,

Wat rot dat je zoveel pijn hebt terwijl het juist een happy tijd zou moeten zijn, hoop dat die medicatie helpt! Dan moet jij nog wel even als je pijn hebt maar hopelijk straks alles zo de moeite waard.

Hier verder alles goed, wij doen geen testen, hebben besloten met onze gyn dat het niet nodig is aangezien onze doneuse 25 jaar was en op deze manier heb ik geen stress en kan ik meer genieten. Onze gyn vertelde dat het alleen met mijn eigen eitjes het hd moeten doen.

Liefs,
    M

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja, de pijn is verschrikkelijk maar oh zo waard :). Er mag van alles mankeren aan mij zolang de baby geen last ondervind vind ik echt alles prima.

Fijn dat jullie en de gyn het niet nodig vonden om te testen, het kan inderdaad onnodig stress geven en dat moet natuurlijk niet.

Hoe is het met je buikje ? Begint het al een beetje te groeien :). Je moet trouwens een zwangerschapsbanner aanmaken hoor, kan ik ook mee aftellen met jou hahah. Wanneer komt mannetje defenitief terug naar NL?

Liefss

9. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ikdussss,

Ik weet niet hoe ik hier een banner maak, vandaag 15 weken pfff en buikje, tja ik had al een pens dus daar groeit het mooi in :) nee het begint inderdaad iets uit te zetten nu maar denk nog een week of 2 en dan schiet het waarschijnlijk weer wat verder naar buiten.

Man lief komt in elk geval voor de 20 weken echo 30 maart en ik denk dat hij pas in aug klaar is en anders september dus tja lastig hoor!

Vreseiljk die pijn van jou maar ik duim dat het onder controle blijft en zo kan de kleine ook lekker doorgroeien bij jou!

Liefs en fijn weekend,
    Mineut

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Heey Mineutje,

het gaat hard bij jou he ?
    Tja hoe je een banner aanmaakt weet ik ook niet precies. Ik sukkelde er ook mee en heb dus 100x moeten aanpassen hahah.
    Volgens mij kan je wel makkelijk via deze site een banner aanmaken ?

Fijn dat manlief in ieder geval bij de 20 weken echo zal zijn. En pas in aug/sept klaar, pfff. Dat is echt nog een tijd!

Lijkt me moeilijk hoor, heb je wel iemand waarmee je de bijzondere momenten straks mee kan beleven (zoals de schopjes die je ook aan de buitenkant voelt) ?

Nou geniet maar van je zwangerschap hoor :D
    Zo bijzonder, hoop dat je ook op dezelfde mooie roze/blauwe wolk zit als ik :D.

Willen jullie trouwens het geslacht weten ?

Liefss

11. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ikdus,

Ben ik weer en inderdaad wij wilden het toch weten dus wij weten nu dat wij een meisje krijgen, zijn zo blij!

Helaas heb ik net gehoord dat mijn man er dus niet bij is volgende week bij de 20 weken echo dus baal daar stevig van maar goed mijn mamsje gaat mee en een vriendin om het te filmen voor mijn man.

Verder alweer halvewege bijna en de buik begint goed te groeien, hoe is alles bij jou en weet jij eigenlijk wat jij gaat krijgen?

Groetjes,
    Mineut

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat leuk een meisje, gefeliciteerd !

Ben eigenlijk benieuwd naar je buikje zo leuk als t begint te groeien.
    Balen dat je man niet mee kan, gelukkig kan moeders en vriendin wel mee :), spannend (en vaak ook leuk).
    Wij weten ook wat het is, alleen de familie dichtbij weet het.
    We zijn er ook erg blij mee (ook al zou het het andere geslacht zijn). Kindje heeft heerlijk bolle wangen en al een bos met haar. Dus ben heeeel nieuwsgierig.
    Wil de kleine zo graag vast houden en kusjes geven.

Ben zoo blij dat jij dit geweldig bijzondere gevoel ook mee mag maken. Prachtig is het ! Geniet er nog maar van, voor je het weet is t zo voorbij :(.

13. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ikdus,

Ja mijn buik begint te komen :) morgen heb ik de 20 weken echo maar gelukkig heb ik in mijn 17 weken echo (die had ik zelf geboekt) al gehoord dat in elk geval 80% van de dingen zijn afgetikt en gezond zijn in ons meisje dus daar was ik heel blij mee. Helaas mijn man kan er dus niet bij zijn zit dan nog ergens in afrika echt super irritant maar goed mijn mams gaat mee.

Ben ook razend benieuwd wat jij gaat krijgen??!!

Zo spannend hoor en jij bent al echt bijna zover, goed hoor!!!

Ben wel benieuwd hoe het met de andere gaat hier maar niemand post meer dat vind ik wel erg jammer.

Liefs,
    Mineut

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hier alles prima! 4 april gesprek in t ziekenhuis en dan gaan we weer starten!! (jullie weten wel wie ik ben toch?)

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    super dat het met jullie zwangerschap zo goed gaat!!!

16. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyy wat goed dat je er nog bent.....het was al stil en begrijp ook als er niets gaande is heb je ook weinig te schrijven, ik las dan ook altijd.

Wat fijn 4 april een goed gesprek hoop ik en dan hopelijk weer licht in de tunnel!

Liefs,
    Mineut

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    DarkAngel, tuurlijk weten we nog wie je bent !
    Woensdag eindelijk weer een stap de goede richting op, spannend !!
    Ben echt superblij dat jij en je man eruit zijn gekomen.
    Blijven genieten van elkaar he want jullie gaan straks weer een zware traject door.
    Duim dat je zometeen kan zwangeren met Mineut !

Mineut, hoe was de 20 weken echo ? Alles goed met jullie meisje ?
    Hoe vond jij het, blijft spannend he, zelfs als je weet dat tot zover ze kunnen zien alles goed is.

Yvette spreek ik nog wel eens op de mail, alhoewel nu ook ff niet meer. Mijn laptop ligt op sterven dus ik doe alles via mobiel en dan vind ik mailen niet zo handig. Maar ik ga haar deze week weer mailen :).

Morgen weer naar de baby gluren, ben benieuwd ! Hoop dat ons eigenwijsje goed gegroeit is. Baby liep maar 10 daagjes achter, maar ik heb niet het idee dat mn buik gegroeit is dus misschien baby ook niet zoveel dan ? Hoop t wel 10 daagjes achter lopen is natuurlijk genoeg. We zijn beide niet groot dus een kleinere baby verwacht ik ergens wel.

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat een stilte dames

19. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1