eiceldonatie!

Discussie in 'Donorschap' gestart door mamabeer, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi Dees, nee ik ik kan het niet wegwimpelen, was het maar zo... IK wil weer terug in de tijd en vasthouden aan het gevoel toen het nog gewoon in mijn buikje zat. Dinsdag had ik nog extreme last van de endorfines/adrenaline... ik was gewoon nog high. Toen was het nog de lichamelijke pijn wat ik weg wilde hebben... helaas is de emotionele pijn dus driedubbel ingeslagen op woensdag. Zucht K*T K*T en nog een K*T, wat voel ik me K*T... Soms tussen de tranen door denk ik alweer aan een volgende poging, maar ook die gedachten zijn niet altijd erg positief. Over de andere kant hoop ik dat ik nu even gereset ben en dat ik een paar keer een normale eisprong heb en dat het zomaar spontaan gebeurt... maar ik droom weer lekker verder. Dit is de echte wereld en de echte wereld is soms niet echt leuk. zoals nu K*T K*T K*T.

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Dees; gefeliciteerd met je 16.5 kg!

3. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Tuurlijk had je je kindje bij je willen houden, logisch toch? Bij de eerste 2 miskramen waren wij ook helemaal stuk :( . Bij de andere 6 zwangerschappen gingen we er al vanuit dat het misging en kwam de klap minder hard aan.

Pas de 8ste zwangerschap (met eiceldonatie) ging goed en daar had ik gek genoeg meteen vertrouwen in. Ik heb wel al die tijd gevoeld dat er iets met 1 van de kindjes was maar ik bedoel qua miskraam voelde ik dat het niet zou gebeuren die keer.

Het is toch een rouwproces waar je doorheen gaat

Knuffie en sterkte meid

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Gaby, wat een mooie bruid was jij !!

Ingiemoppie, dolleboel bij jullie dan leuk zeg :D

Marjah, meid vind het zoo erg voor jullie.
    Hele dikke knuffel.

Dees, you go girl !!!

Mamabeer, tjeej, jullie wisten al dat het er aan zou komen, maar zo snel de baan kwijt bah !
    Hoop dat jij snel duidelijk heid hebt met al die ziekigheid van je en dat het niets ernstigs is aan je lever.

Sorry meiden, ben hartstikke moe, dus ff snelle reactie. Kom aankomende week wel met uitgebreide reacties op alles en iedereen !

Kussss

5. Yvette68

Yvette68 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ben zo ontzettend druk met klussen ( met een heel team!) in het huisje waar mijn schoonvader a.s. maandag in komt wonen.
    Moeten binnen 4 dagen!!! alles klaar hebben.

Wat een werk zeg...pfff...had helemaal geen tijd voor de pc en andere dingen:x
    Maar het resultaat mag er zijn:) en denk dat hij het geweldig vind?

Ben nu best wel vermoeid na al het werk en wil graag toch alvast op een paar berichtjes / vragen reageren......

Mineut,
    Jij vroeg mij 4 febr. j.l. hoeveel eitjes ik had met de IVF's.
    De 1e IVF had ik drie grote eiblaasjes met daarin ook eicellen.
    Twee daarvan werden bevrucht en ook teruggeplaatst ( 8 en 6 cellig)

De 2e IVF had ik vier eiblaasjes, weér drie grote en één kleintje ( te klein vd punctie)
    Van de 3 eiblaasjes werd er slechts één bevrucht en TP ( 6 cellig)
    De andere eicel was al uit zichzelf gaan delen.......?

Marja,
    Jeetje, ik denk aan jullie....
    Vind het zo erg.
    Dikke knuff.

*Gaby,
    Als ik weer in een rustige tijd zit.....ga ik de foto's bekijken:)
    Die ene foto via het forum is heel erg leuk.
    Ben benieuwd naar de andere?

Hebben jullie het leuk gehad met het weekje weg?

Ingiemoppie,
    Ja wij baalden echt hiervan.
    We hadden echt gedacht om eiceldonatie te bespreken, heel vreemd.
    Maar ik ga de komende week eens goed informeren waar ze wel evt. Fostimon gebruiken.

Had ik pas een reactie van iemand gelezen dat bij haar Fostimon en Menopur slechts één eitje meer had opgeleverd.

Weet je wat ik nu zo vreemd vind........met IUI had ik 75 eenheden en twee grote eiblaasjes, met de IVF had ik 300 eenheden ( hoger gaan ze niet) en heb ik 3 a 4 eiblaasjes.
    De vorige cyclus had ik twee grote eiblaasjes zónder hormoongebruik?

Verder zou ik op jullie andere berichtjes willen reageren.
    Moet weer wat dingetjes doen.
    Volgende week gelukkig wat rustiger:$

Veel liefs,

Yvette

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ikdus en Dees, in hoe verre is het al duidelijk dat Ikdus wordt geaccepteerd als donor, vanwege haar leeftijd en eventuele latere kinderwens? Ik vroeg me zomaar af....

7. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

marjah: ik wist helemaal niet dat je een miskraam gehad hebt :(:( wat erg zeg! een hele dikke knuffel voor jou.. :(

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    :)

het gaat met ups en downs, maar het gezin komt er.
    Ik begin weer iets vrolijker naar de toekomst te kijken.

Wat me tegenvalt is de goedbedoelde posi boodschappen van vrienden en collega's... ik wil graag (relatief) onbevangen de nieuwe IVF in, maar door al die lieve woorden ben ik bang dat ik teveel verwachtingen krijg.

Ik weet gewoon dat de eesrte IVF is gelukt en dat dat nogmaals kan gebeuren. Maar het kan ook nog een aantal keer mislukken. Ik moet wel reeel blijven.

Yvette; succes met klussen, en innestelen...

Dees: 8 zwangerschappen... aaaaaaaaaahhhhhhh *marjah buigt* Dat is pas doorzetten...

Liefs, Marjah

9. 40plusmama

Yep, 6 miskramen en 1 bbz en de 8ste was die van Luuk en Thijs*.

Er is nog niks zeker maar ik heb het natuurlijk wel alvast gevraagd in het ziekenhuis. Zoals ze het mij vertelden doen ze het liever niet maar het mag wel. Duidelijk moet zijn dat de donor zich bewust is van het risico. Ik weet niet of ze daar nog voor moet tekenen ofzo.

Tsja en de spiegiese test he :D. Stel dat ze erachter komen dat we beiden prettige gestoord zijn, jah, dan is er misschien wel een probleem.

Ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen maar je weet maar nooit he.

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    dat bedoel ik... Goed dat je gebeld hebt, ik hoop zo voor jullie dat ze makkelijk doen ;).

Hmm, als alle prettig gestoorde mensen geen kinderen mochten krijgen, dan was het toch wel een lege wereld (en saai ;))

11. 40plusmama

Heey joh, we stonden gewoon op de 3de pagina :$

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    pardon, dat kán toch niet...

13. 40plusmama

14. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meisjes,

Yvette wat goed dat jullie zoveel voor jouw schoonvader doen, hij zal blij zijn met zijn nieuwe huis!

Qua eicellen dat is ongeveer wat ik ook had ik geloof 3 eicellen de eerste keer uit 4 follikels, 2e keer 2 follikels en 1 goede eicel maar goed het maakt blijkbaar niets uit of je meer spuit of niet. Ik heb de eerste keer gonal f gehad 300 eenheden, 2e keer met menopur en fostimon dus bij mij hielp het helaas niet. zoals ik al eerder schreef zijn de risico's wegens mijn leeftijd te groot om een gezond kind zelf op de wereld te zetten vandaar de ecd voor ons.

Dees echt geweldig dat jij alweer 16,5 kg kwijt bent!!! Bravo!!! Ik heb mij gisteravond aangemeld bij de weight watchers, ik ga daar braaf op maandagavonden heen om te wegen, heb die stok achter de deur nodig :)

Mamabeer hoe gaat het met jou, voel jij je nog steeds zo rot?

Marjah het gaat zeker lukken hoor met jou, mooi zo'n positieve kijk!

Ikdus hoe gaat het met jou, hoe is het thuisfront met je moeder en haar vriend? Is het hoge woord er al uit?

Ingemoppie hoe is het met jou...lukt het afvallen ook een beetje?

Groetjes,
    Mineut

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    meiden ik schaam me diep hoor..

Gaat thuis allemaal niet zo lekker, moeder is ontslagen en dr vriend wilt ons zo snel mogelijk het huis uit hebben.

Als ik dan op zp zit en ergens reageer is het een topic waar ik niet bij hoef terug te lezen, heb er de puf niet voor en mn hoofd staat er niet na..

Spijt me meiden..

Ik kom echt van de week proberen om goed terug te lezen en te reageren.

Hugg voor iedereen.

16. Yvette68

Yvette68 Niet meer actief

Hoi hoi,

Mineut,

Mijn schoonvader was diep ontroerd van wat we met z'n allen voor hem hadden gedaan....werden er ook emo van......
    We zijn zo blij dat hij nu zo goed zit, mét af en toe de med. nodige hulp.

Gisteren besloten om nog een 3e IVF te gaan doen met Menopur.
    Heb een intake bij een nadere kliniek ( toch hier nog aardig in de buurt:))

Heb toch nog nieuwe moed gevonden om het nog en keer te proberen met nieuwe artsen, niweuwe medicatie en een nieuw z'huis. Dit alleen geeft mij rust en moed.

Het andere ziekenhuis was ook erg goed maar door mijn eerdere ervaringen zal ik toch weer bep. verwachtingen gaan krijgen hoe het e.e.a. zal gaan verlopen.

Waag nu de grote sprong in het diepe.
    Mocht het niet lukken dan gaan we nog één keer ECD doen:)
    Wil graag in april weer gaan starten...er zijn daar gelukkig geen wachtlijsten.

Alle testjes die waarschrijnlijk opnieuw moeten worden gedaan ( misschien die van ouder dan één jaar??) worden gecombineerd met een uitgangsecho e.d.

Zal niet dagelijks meer op dit forum aanwezig zijn tot aan die evt. ECD poging....blijf tussendoor wel meelezen / schrijven hoor:)

*Ikdus,
    Ik heb het verhaal niet meegekregen over het thuisfront maar wat je schrijft is vreselijk voor je ( jullie).
    Veel sterkte en succes de komende periode.

Dikke knuff,

Yvette

17. 40plusmama

Yvette, spannend allemaal hoor, succes!

Mineut, wat knap, de ww! Ik heb die stok ook nodig hoor dus laat me keurig elke week wegen. Morgen mag ik weer.

Ikdus, he gatver meid, lekker k*t om het maar netjes te zeggen. Ik snap dat je hoofd er nu even niet naar staat meid. Geen sorry, snappen we best. Dikke knuf lieverd!

18. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi lieve meisjes,

Yvette ik snap je ook hoor en dat wachten is ook best lang. Ik vind het zelf wel fijn om elke keer toch even hier te kijken en af en toe wat te melden ondanks dat ik niet zoveel te melden heb :)

Ikdus heel veel succes!!

Tja de ww het begin is gemaakt en ik weet dat dit voor mij het enige is dat werkt omdat je wel echt alles mag eten dus so far na 3 dagen (ha ha) gaat het goed. Echt Dees CHAPEAU 18kg holy mozes wat goed....dat wil ik ook en jij hebt het zo snel gedaan echt waanzinnig!

Yvette wat fijn dat de knoop is doorgehakt, als ik jou was zou ik misschien wel vragen of je naast menopur ook fostimon mag bijprikken dat helpt enorm met de eicelkwaliteit (althans voor oudere vrouwen)? Het gaf mijn laatste eitje in elk geval kwaliteit 2 dus dat was top.

Mijn doneuse is druk met alle testen deze week en zij vertelde mij net dat zij bloedgroep B heeft...help heeft dat invloed of dat zij mag of niet?? Ik ben zelf en mijn man O+?? Weet iemand dit??

Liefs,
    Mineut

19. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    @ mineut hier gaat het met de week slechter ik slaap meer een deels van de dag omdat er gewoon iets niet klopt:( veel misselijk bah! de 16de eerste afspraak bij de internist vraag me af wat ze gaan doen. Ze gaan zowiezo alle organen controleren.

@ dees gaat snel nu nog ongeveer 2 maandjes en dan hebben jij en ikdus de eerste afspraak!!!jeej!

20. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey mamabeer,
    Dat klinkt echt afschuwelijk!!! Het klinkt inderdaad niet goed en daarbij is het zo vermoeiend als je ook niet goed slaapt, hopelijk kunnen zij bij de internist snel uitvinden wat er niet goed gaat bij jou.

Dees en ikdus gaan heel goed en vooral dees met haar afvallen....ben jaloers en ook aan de bak.

Had iemand nog een idee over het feit dat mijn eventuele eiceldoneuse B bloedgroep heeft en ik een o+ of dat van invloed kan zijn?

Liefs,
    Mineut

Deel Deze Pagina