eiceldonatie!

Discussie in 'Donorschap' gestart door mamabeer, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hahaha okeej :D

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Gaby, je mag achteraan sluiten. Er zijn al meer mensen die rolltjes hebben aangeboden (en dan niet een rolletje in gtst ;) ). Nee liever geen rolletjes, maar een goeie verdeling.

Ik ben afgevallen omdat ik naast een mk ook een enorme buikgriep had (in dezelfde tijd) Ik kreeg 2 weken niets naar binnen en daarna ging het nog steeds moeizaam. Nu eet ik nog geen brood, maar ik eet wel genoeg. Ik ben iig al 2,5 kg aangekomen :).

Mensen moesten gisteren lachen in de winkels (ik was aan het trouwdag-shoppen). Iederee moet afvallen voor de bruiloft en jij moet aankomen... hahaha dat hoor je niet vaak.

We willen niet per se een anonieme donor, maar stel dat we nu geen bekende vinden die wil doneren... je kunt maar beter alle wegen open zetten.

3. Yvette68

Yvette68 Niet meer actief

Hoi hoi,

Mineut,
    Ik ga voor je duimen hoor voor de 22e maart.
    Fijn dat je ook eerst ervoor er even tussenuit gaat:)

Mamabeer,
    Wat moedig dat je toch nog iemand wilt helpen.....dat je daar aan denkt....:)
    Jouw gezondheid gaat voor hoor........

Marjah,
    Bij ons ging het best snel om de eerste afspraak te maken bij Geertgen.
    Ik hoop dat ze ook een tel. consult doen?
    Had achteraf voor ons ook beter geweest.

Eigenlijk voor niets 2 u heen en 2 u terug gereden.

Ook wij gingen voor ECD met wederkerend donatie maar werden al snel tijdens het gesprek op een zijspoor gezet.
    We moesten eerst maar eens al onze IVF-s opmaken en mochten onze laatste poging wél evt. daar bij Geertgen doen....

ECD kon dan wél als alle IVF-s waren gedaan.....????
    Vond het nogal tegenvallen en was helemaal niet wat we hoopten.

Gaby,
    Hoe bevalt het getrouwde leventje?
    7 april wordt erg spannend als jullie naar DD gaan.
    Ben benieuwd?

Liefs,

Yvette

4. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi lieve meisjes,

Tjeetje succes met aankomen meisjes, Dees en ik doen het de andere kant op, vanavond mag ik weer op de weegschaal....ben benieuwd!

Mamabeer je bent een lieverd, eerst aan jouzelf denken, zorgen dat jij weer helemaal gezond bent en je goed voelt maar zo lief dat je toch aan anderen kan denken!!

Hier zit ik in een zenuwschuitje ondanks je lieve woorden Ikdus maar ik heb echt een voorgevoel dat mijn doneuse morgen uitstapt. Zij is het weekend met haar nieuwe vriendje weggeweest en ik denk dat zij zich nu toch terugtrekt wegens eventuele risico (die zo miniem is maar toch) dus ik kan alleen maar duimen. Onze afspraak staat 22 maart leef ik al 3 maanden naar toe dus als zij zich terugtrekt kan ik die ook afzeggen en weer opnieuw beginnen. Mijn man zijn zaad is perfect, hij is 1.87 donker haar en blauwe ogen en ziet er goed uit en is razend slim maar helaas ondanks zijn superzaad zijn mijn eitjes oud en niet meer te gebruiken dus ik moet voor ecd gaan en ben daar nu helemaal klaar voor. Wij gaan woensdag 9 dagen naar de zon om uit te rusten zodat wij fris de afspraak in kunnen.

Morgen hoor ik het denk ik van haar, wij lunchen samen dus ik hoop dat mijn voorgevoel onjuist is anders is mijn vakantie ook een stuk verdrietiger maar ik snap haar natuurlijk ook en zal haar niet minder leuk vinden als zij het niet doet maar het breekt wel iets van binnen bij mij.

Anyway meisjes zoals ik van jullie lees bij geertgen ruildonatie, is dit anders iets voor ons? Ik heb nog 1 poging ivf over omdat wij er 1 hebben afgeblazen, kan ik deze dan niet gebruiken voor geertgen? Yvette en anderen die ervaring hebben hiermee?

Liefs,
    Mineut

5. Yvette68

Hoi Mineut,

Die gedachte hadden mijn mannetje en ik ook......

Binnen een minuut met de arts in gesprek ging het al over IVF!!!
    Terwijl we juist gingen voor ECD ipv IVF!:(
    We hadden ons helemaal voorbereid met allerlei vragen e.d.

Nou weer snel op aangespoord om door te gaan in het gesprek over een evt. ECD....
    Maar nee hoor.......ik mocht evt. wél bij hum komen voor de 3e IVF met andere hormonen, Fostimon.

Nou we vonden het maar raar hoor.
    ECD mocht wel maar.......pas na 3x mislukte IVF:$
    Het feit dat ik nog eitjes maak die ook nog bevrucht worden iedere keer was voor hun genoeg reden om niet voor ons open te staan ECD aan te bieden.

Het voelde als de kous op de kop want dáár gingen we juist voor:x
    Nee, die 3e IVF gaan we daar nu ook niet doen.

Ondertussen zijn we al aangesloten bij een ander ziekenhuis en alle onderzoeken zijn opnieuw uitgevoerd.
    Op 24 maart a.s. hopen we de uitslagen te hebben van alles.....

Heel raar, de slechte kwaliteit ( heb maar ongeveer 10% kans) van mijn eitjes gaan voor een nieuwe poging ECD (met meer slagingskansen!)

Het feit dat het andere, niet eigen eitjes zijn weegt nogal erg zwaar in de Med. wereld.......indien het anders kan dan met ECD......dan eerst dat.

En DAT had ik nu net niet verwacht.....

Liefs,

Yvette

6. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Yvette,

Het blijft inderdaad een raar verhaal! Ik dacht juist omdat jij inderdaad net als ik weinig eitjes hebt (bij mij worden zij ook steeds bevrucht en gaan wel delen) maar wij kregen te horen dat het minder dan 1% kans is dat het zo lukt dus dat ecd de enige optie is of kinderloos blijven.

Ik dacht juist omdat de kans zo klein is dat geertgen juist een goede oplossing was voor de 3e ivf kans (officieel hebben wij er nog 1 ondanks dat wij er 3 hebben gedaan maar 1 is afgeblazen).

Vreemd dat zij jullie dan niet voor de ecd doen?

Ik laat jullie wel weten hoe het gaat nog voordat ik met vakantie ga met de wetenschap wel of geen doneuse. Wij moeten anders ook vollop op zoek gaan naar een doneuse die eitjes kan/wil geven of eventueel iemand die juist zaad nodig heeft, mijn man wil prima ruilen. Wat een lastig pakket hebben wij toch en de tijd tik tokt maar door.

Sterkte met deze weer wachttijd voor jou!

Liefs,
    Mineut

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi meiden,

bedankt voor jullie reacties. Geertgen is dus nog niets voor ons... eerste de twee pogingen afwachten, maar nog steeds... alvast "binnen" zijn kan geen kwaad. Daarna wordt het ECD :(.

Dus de wederkerigheid... ik heb geen eicellen, maar wel zaad in de aanbieding. Het duurt nog even een aantal maanden (hopelijk langer dan dat...) maar dan kunnen we misschien ook wel eens kijken of er mensen zijn die eitjes over hebben op zp of in de vriendenkring.
    2 dames in mijn omgeving hebben zich al aangeboden, maar ik weet niet zeker of ze het echt wel willen als ze alle ins en outs weten. Maar de een heeft kanker gehad en het was een wonder dat zo nr2 kreeg, en de ander heb ik op heden en iets mindere relatie mee.

anyway... ik geloof dat er misschien weer een nieuwe oproep moet worden geplaatst voor Mineut ;). Want ik hoor tussen de regels door toch al 2x een soort oproep :(... We helpen je wel om het nieuwe "minuet"topic te uppen hoor!:D:D:D
    Ik hoop dat echt niet nodig is en dat de doneuse je morgen een goed gevoel kan geven.

Bij mij was het gesprek van vrijdag erg raar bij de gyn, maar ik heb het idee dat ze ons tegen onzelf in bescherming aan het nemen was... en dat was nou echt niet nodig. Helaas begrijpen wij maar al te goed wat ons te wachten staat... Maar ze spreekt zichzelf erg tegen, zo zegt ze dat we bijna geen kans hebben en dat we over vervolg stappen moeten nadenken en zo heeft ze het over 10% kans :(. Dat vind ik evengoed heel wat!

ff vraagje hoe oud zijn jullie allemaal?
    Ik ben 32...

Marjah

8. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meisjes,

Ja Marjah dat heb je goed gelezen inderdaad als mijn onderbuik gevoel klopt zal ik een doneuse moeten zoeken, zoals het nu ging was eigenlijk heel fijn een collega van mij die het zelf had aangeboden maar goed ik begrijp alles heel goed dus ik wacht nog even af tot na de lunch.

Ik ben net 43 vandaar dat mijn eitjes te oud zijn en het risico op misvorming te groot voor ons daardoor zijn wij nu in het ecd traject gekomen. Wij zitten al 3 jaar in de medische molen helaas zonder resultaat en door wat fouten van het ziekenhuis.

Ik ga weer even verder met werken en denken aan vakantie morgen....pffff dat heb ik zo hard nodig.

Ik duim voor jullie hier en dat alles voor ons helemaal goed komt!

x mineut

9. Yvette68

Mineut,

"Wat een lastig pakket hebben wij toch en de tijd tik tokt maar door".

Zoals je al zei de tijd tikt door en waarom ze dan geen ECD willen doen?
    Heel lastig allemaal....ik kan ( en wil) het niet berijpen

*Marjah,
    Ik heb nog niet zoveel moed vanwege het feit dat ik "maar" 10% kans heb.
    Maar als ik jouw bericht lees moet ik juist wel blij zijn met deze kans en mezelf een beetje schamen:(

Ik ben trouwens 41, over een paar maanden 42.......

Liefs,

Yvette

10. Mineut

Mineut Actief lid

9 dec 2009
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi lieve meisjes,

Helaas de kogel is door de kerk, mijn doneuse kan geen eitjes geven zij heeft zelf een probleem dat haar eitjes niet volgroeien dus ondanks haar grote wil om mij te helpen kan het niet. De arts heeft haar verteld dat zij op dit moment niet te stimuleren is misschien over een jaar als haar lichaam wat rust heeft dat het beter zou kunnen maar zij moet zich nu ineens ook voorbereiden op de kans dat zij geen kinderen kan krijgen. Wij zijn allebei zo ontzettend verdrietig omdat zij het zo graag wilde doen maar medisch niet kan en het voor haar nu ook een moeilijk pakket gaat worden.

Ik vind het zo ongelooflijk zielig ook voor haar dus wij hebben samen dikke tranen gelaten en hopelijk nu weer hopen dat er nog een engel ergens rond fladderd die ons zou kunnen helpen. Het meest jammere vind ik dat zij zo een onwijs leuk karakter heeft maar goed het is helaas niet anders, het mocht niet zo zijn.

Wij hebben net onze afspraken afgezegd in Brussel omdat wij nu weer opnieuw moeten beginnen, eerst maar op vakantie en dan als wij terug zijn weer fris proberen te starten.

Liefs,
    Mineut

11. Yvette68

Jeetje Mineut,

Je voelde het al aan maar wat vervelend en verdrietig voor jullie en naar voor haar dat haar eitjes niet volgroeien:(

Pff, weet niet zo goed wat ik moet zeggen, leef erg met jullie mee.
    Hoop dat jullie ondanks het verdriet en de tegenslag jezelf weer kunnen opladen, na de vakantie......en de moed en kracht weer gaan vinden.

Misschien dat jullie het geluk hebben weer een engeltje te vinden?
    Ga hard duimen voor jullie.

Liefs,

Yvette

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Mineut, lieverd....

Wat zul je teleurgesteld zijn :(. Ik hoop dat je snel je lang verwachte engeltje en daarna (b)engetje in je armen mag sluiten.

Maar ook sneu voor je doneuse, dit had zij natuurlijk ook niet verwacht.

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Pffff Mineut, wat ontzettend verdrietig dit voor jullie beide :(
    Weet niet zo goed wat te zeggen. Wel enorm lief dat ze je echt wilt helpen, maar helaas :( :( .. Ik duim voor jullie dat jullie gauw een engeltje vinden

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Gaby, misschien een domme en ongepaste vraag....
    Maar zou jij niet een ruil donatie kunnen doen met iemand hier van dit topic ofzo ??
    Of zou je alleen anoniem deze wederdienst gedaan hebben (wat logisch is hoor ).. Vroeg het me gewoon af :) .

En antwoorden hoeft natuurlijk ook niet want ik kan begrijpen dat je het een ongepaste vraag vind.

15. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ikdus: ik wou juist liever donor zijn aan iemand van dit topic.. :) vind ik fijner dan gewoon mijn eitjes weggeven aan het ziekenhuis en niet weten wat ermee gebeurd.. maar wij zitten nu in dusseldorf.. en ik heb echt geen idee hoe hun daar werken.. ik moet gewoon het gesprek 7 april afwachten..

en niet dat ik het iemand misgun ofzo... maar de onderzoeken die er dan nog bij komen zetten mijn wens nog meer in de wacht..want waarschijnlijk kunne wij de maand erop al beginnen.. maar zoals ik al zei... ik kan vragen hoe hun ermee omgaan, en hoe het daar zit.
    maar ik ga zeker als onze kinderwens klaar is iemand helpen met mijn eitjes... :)

16. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Jemig Mineut, wat een domper zeg :(. Sneu voor jullie beiden.

Dikke knuffel lieverd.

Ik ben hier weinig meisjes, sorry. Ik heb niet altijd zin, ik hoop dat dat niet erg is.....

Ik ben trouwens 41. 20 april word ik 42. Wij hebben met eigen eitjes minder dan 5% kans op een doorgaande zwangerschap. De kwaliteit van mijn eitjes is te slecht. Daarbij heb ik pco en flink endometriose, ook niet al te best voor je vruchtbaarheid.

17. Yvette68

Hoi hoi,

Ik ga er even tussenuit tot volgend weekend.....

We hebben hard gewerkt de laatste maanden.
    Huisje van mijn schoonvader is eindelijk leeggehaald en alle overige spullen weggegooid.

Het was erg veel werk:( maar het is gebeurd en er valt dan een last van je schouders;)

Vanavond uit eten, heerlijk relax en daarna een weekje heerlijk ontspannen op vakantie ( in Nederland;))

Liefs,

Yvette

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Dees, nee het is je vergeven hoor je afwezigheid ;)

Gaby, je hebt gelijk hoor !!
    Eerst jij zelf nu, jullie wachten ook al te lang.

Yvette, jij bent nu ook even lekker er tussen uit.
    Hoop dat de rust je bevallen is.

April word vele mensen een spannende maand :)

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik ben trouwens erg benieuwd hoe het met Elisabeth is

20. Yvette68

Hoi hoi,

Ben er weer;)

We hebben het heerlijk gehad.
    A.s. donderdag hebben we het startgesprek voor de 3e IVF.....

Ben er eerlijk gezegd nog niet zo erg mee bezig maar dat verandert misschien wel als het bijna gaat starten.......

Liefs,

Yvette

Deel Deze Pagina