Heey Yvette welkom terug !! Je hebt heerlijk weer gehad op je vakantie he meid Wacht maar woensdag op donderdag nacht slaap je vast slecht in zit je vast te malen of je nog vragen wilt stellen en wat voor vragen
Oh ja Dees, maken ze bij de eerste afspraak ook al een inwendige echo bij mij ?? Want uhm ik zat zo te rekenen. En ik ben dan echt precies in mn stopweek en die dag word ik ongesteld als het goed is.
Hi lieve meisjes, Wij zijn weer terug van onze vakantie en hebben gelukkig wat kunnen bijkomen van alles. Wij gaan nu weer met frisse moed op naar de volgende stappen. Ikdus volgens mij maken zij altijd een inwendige echo om je baarmoeder en eistokken te controleren en de ligging ervan ivm punctie etc. Ik heb veel echo's gehad ook terwijl ik ongi was dus het is geen probleem en je merkt er echt heel weinig van en het is zo voorbij. Ik moet nog even bijlezen dus zal kijken of ik nog ergens op moet reageren! Liefs, Mineut
Heey wat heerlijk dat je lekker bent bij gekomen van alles .. Hoop dat jullie gauw een ander engeltje kunnen vinden. Duim voor jullie !!! Jaa ik weet wel dat ze echo's maken terwijl die persoon ongesteld is. Maar ik zelf vind dat niet prettig. Vooral omdat ik anti maandverband ben haha. En een super lange treinreis moet maken ook nog.
Ikdus: stop 2 dagen eerder, want dan zit je met de echo op dag 3... meeste echo willen ze het liefste op dag 3 maken, dus dan hoef je daar zeker niet voor terug te komen. (is sowieso waarschijnlijk niet nodig bij een gezonde donor). 2e voordeel: je bloed waarschijnlijk al een stuk minder. Maar: mevrouw anti-maandverband en op ziet tegen treinreizen : gewoon pluggen en pas plug eruit als je daar bent. Das veel fijner Daarna kan plug er weer in en je kunt je reis weer vervolgen. Meestal hebben ze tampons voor je klaar liggen. Succes!
Bedankt voor je tip Marjah, Alleen ik bloed juist wel op dag 3 "heftig", de eerste 2 dagen is bruinverlies en de 3e dag is rood. Maar dat zal vast wel tijdens de wacht minuten met een inlegkruisje te regelen zijn. Dus dan doe ik dat wel gebruiken in de wachtkamer. Bedankt in iedergeval haha .. Jeetje meid je gaat al bijna trouwen !!! Kom jij ook je jurk dan showen en je verhaal vertellen, of moeten we dan in je eigen topic spieken ?? Owja dames Lisa ( die hier ook mee kletste ) ik heb in dr eigen topic gelezen dat ze gister geloof ik een TP heeft gehad. En 3 cryo's in de vriezer.
Op zp zal ik zeker mijn jurk showen, allen had ik er nog niet over nagedacht waar... op het show je trouwjurk topic, 30 jaar en lage eicelreserve topic, nieuw topic? Hmmm weer wat om over na te denken.
Verhaal en jurk in je eigen topic sowieso. En dan alleen je jurk in show je trouwjurk. En hier even melden dat je je verhaal en jurk heb geplaatst in je eigen topic. Kunnen wij even koekeloeren
*Mineut, Fijn dat je weer terug bent en het naar je zin hebt gehad. *Marjah, Het duurt nu niet lang meer.....ben benieuwd hoor.... Verder heb ik ook al een paar keer een inwendige echo gehad terwijl ik ongi was. Helemaal niet fijn maar de arts zei zelf al dat ze het wel gewend waren..... Ik ben het altijd het ergst op de 2e dag. De echo is vaak op of na de 3e dag ( bij mij tot nu toe) en dan is het gelukkig al een stuk minder. Ik laat tot het laatste moment een tampon erin en doe alvast een mvb of inlefkruisje voor erna..... Meestal ligt al het nodige ter plaatste...... Verder gaan we morgen voor het startgesprek. Ben benieuwd wanneer we mogen starten?? Als het aan mij ligt eind april..... Liefs, Yvette
Hey Yvette, Wat spannend jullie gaan nu de laatste ivf eigen poging doen dus bij deze alvast heel veel succes en hopelijk mogen jullie snel starten!! Kan je daar tenminste naar toe leven. Hoe is het met de andere meisjes, Gaby, Dees etc.?? Mamabeer hoe gaat het nu bij jou en heb je nog erge last?? Liefs, Mineut
Spannend Yvette , ik hoop ook voor je dat je zo snel mogelijk van start mag. Ikdus; ff ter info de fa telt altijd de eerste dag van rood verlies als dag 1 (dus bruin telt niet als ongi), mits het voor 18.00 uur is. Dus als jij zegt dat : dan is wat jij dag 3 noemt, eigenlijk je cd 1. Vandaar dat jij op "dag 3" zo hevig bloed.
Ja dat is wel zo.. Ik ben alleen nog de periode van zonder de pil gewend. Zonder de pil verlies ik niet eens rood haha. Heb dan 2/3 dagen wat bruin verlies. En cyclussen met de pil dat snap ik al helemaal niet .. Want ja kan je het wel zo noemen met doorbraak bloedingen ? Soms verlies ik ook helemaal geen bloed. Yvette, hoe was je gesprek ? Mineut, jullie al enig idee hoe jullie het nog aan gaan pakken met ECD?
Hoi dames, Het gesprek ging goed. Alle testen waren prima en zaadjes ook prima. We mogen starten wanneer we er klaar voor zijn. Mijn gevoel zegt te willen starten eind april / begin mei. Alle medicatie heb ik gisteren al besteld. Het duurt soms zo lang voordat alles er is en nu heb ik lekker de tijd om alles te "verzamelen". Het is de laatste poging. Hebben besloten ( en het voelt ook wel goed) om hierna niet voor ECD te gaan. Het zoeken naar een donor, ruildonatie, het niet echt meewerken van Geergen of eigen z'huis , opnieuw opstarten van het gehele ( zware) traject.....zie ik niet echt zitten. ECD geeft mij nog steeds geen garantie. Nee het voelt goed zo, nog één keer.......het is geluk of....het einde van alle behandelingen. Verder start ik pas eind april / begin mei omdat mijn zus al 37 weken zwanger is. Ze heeft mij gevraagd haar te helpen met het e.e.a....en of ze mij mag bellen als "het" gaat beginnen. Dat wil ik graag ik vind het erg spannend...... Mijn ouders wil ze daar niet zo mee belasten ( en mijn moeder geeft graag ongevraagd advies, hihihihi en dat vindt ze niks) Maar mijn moeder bedoelt het goed hoor...... Haar man is standaard 2 a 3 weken van huis vanwege zijn werk en daardoor zit ze vaak alleen. Nu is ze dat wel gewend maar als haar man verlof heeft dan is ze net een week over tijd En hij komt dit weekend thuis en moet nu nog één keertje weg......... Dus ik help waar ik kan en vind het ook fijn. Dat zij in ieder geval een klein wondertje krijgt maakt voor mij al veel goed. Ik ben oprecht blij voor haar. Liefs, Yvette.
Yvette, wat goed dat je er zo over kunt denken. Het moet oo heel zwaar zijn geweest om tot deze keuze te komen. Heel veel sterkte met de laatste poging. Ikdus... wat raar allemaal??? Heb je al eens laten onderzoeken waarom je zo'n rare cyclus hebt?
Dank je Marjah, Eigenlijk voelt het wel heel goed. Ik was zo bang om nóóit de kracht te kunnen hebben er mee te kunnen stoppen als er voor mijn gevoel nog weinig kans was. Maar te moeten doorgaan slechts om het "op te geven" niet te hoeven te accepteren. Ik heb natuurlijk wel hoop en weet dat alles nog goed is bij mij.......maar tóch heb ik het gevoel dat ik nooit moeder zal worden...heel raar......dat had ik op jongere leeftijd ook al... Naar de laatste behandeling met evt. mislukken moet ik wel toewerken anders slokt het je helemaal op en kan je zometeen aan niets anders meer denken. Je vergeet dan de genieten en blij te zijn met de dingen doe óók erg belangrijk zijn...... Maar eerst nog de 3e IVF......... Liefs, Yvette.
wauuw Yvette, wat ben jij enorm sterk zeg !! Ik ga super hard en veel voor je duimen hoor !! Dat de laatste poging jullie gelukspoging is en dat het raak mag zijn. En wat super dat je zus graag jou hulp wilt hebben enzo. Mag je ook bij de bevalling zijn ? Marjah, ik heb een echo laten maken een keer en alles was in orde in mn buikje. Slijmvlies zag er goed uit eitje stond ook mooi opspringen etc etc... Misschien omdat ik te licht ben ofzo ?? Want je leest/hoort wel eens dat dames die te licht zijn helemaal niet ongesteld worden.. Wanneer mag jij weer beginnen met alles?
Wauw Yvette *marjah buigt diep* Ik hoop alleen maar dat ik ooit zo sterk als jij mag zijn. Ikdus; okee je bent wat te licht, maar als je niet menstrueert heb je dan wel een eisprong (in het geval van het niet menstrueren door ondergewicht). Vreemd... Anyway, je wordt binnenkort gewoon 38x binnenste buiten gekeert, dus waarschijnlijk krijg je dan weer te horen dat alles normaal is en je zo broedkipje kan gaan spelen! Ik mag pas na de bruiloft weer beginnen . Helaas pindakaas... ik had zo graag doorgegaan. Nu hebben we laatst een niet zo leuk gesprek gehad met de arts en nu zie het (hopelijk tijdelijk) niet meer zo zitten. Maar stapje voor stapje gaat het weer beter met me.
Jaa ik heb wel gewoon een eisprong, dat zag ik dmv tempen en persona(en de echo die ene keer bevestigde het). Jammer dat je pas na de bruiloft weer mag beginnen al is het dichtbij het duurt toch nog zoo lang. Al weet ik niet wat voor gesprek je hebt gehad met de arts, ik hoop dat je gauw weer wat positiever denkt en het weer goed met je gaat. *hug*
Marjah, Balen dat het gesprek laatst met de arts laatst niet goed ging en je pas na de bruiloft mag beginnen...... Gelukkig gaat het weer iets beter met je *Ikdus, Weet niet of ik bij de bevalling mag zijn ( denk het niet) Naar hoe het er nu uitziet is haar man nu wel "op tijd" weer terug van z'n werk. Dat is toch veel beter als "iemand anders" erbij is....... Verder hopen we ook op veel geluk de laatste ronde. Ga mijn best doen...... Het is wel heel moeilijk als het niet mag lukken maar ik wil me zo goed mogelijk behoeden voor een enorme teleurstelling. Mijn kansen zijn zoooo klein, maar blijf positief. We maken er het beste van en gaan er nog een keertje voor en geef alles wat ik in me heb! Ik had deze keuze om te stoppen hierna minder gemakkelijk kunnen maken als ik al eens zwanger was geweest. Dan weet je gewoon dat het in ieder geval kán en krijg je ook meer moed om het nog eens te proberen. Ik ben mooit zwanger geweest en is het denk ik iets anders???? Het voelt gewoon zo...... Liefs, Yvette