Helaas te slecht voor IUI...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Moos, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moos

Moos Lid

12 jan 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kogel is door de kerk, we zijn te slecht voor IUI. Willen wij een 3e kindje dan is er alleen nog een mogelijkheid via IVF...Hoe ver gaan we....wat betekent dit voor ons gezin met twee kleintjes......Zoveel vragen gaan door mijn hoofd....wat een shitzooi....

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Kan goed geloven dat je nu ff niet meer weet wat er allemaal op je af komt.
    Ik denk dat je eerst maar moet laten bezinken dat jullie nu echt voor IVF moeten gaan.
    Dat is voor een vrouw met 2 gezonde kindjes(op natuurlijke manier verkregen) ff een behoorlijke domper.

Je kan in ieder geval verwachten dat je een achtbaan van emoties in gaat, en dat het heel zwaar gaat worden.
    Maar hoe ga je t met je 2 andere kindjes regelen met de follikelmetingen, de punctie, de terugplaatsing.
    Plannen kan je niet meer omdat je met je spuiten, fm, en punctie dagen zit.
    En dat kan in combi met je 2 andere kindjes behoorlijk pittig zijn.
    Lichamelijk en geestelijk word t zwaar, en je zal er als mens ook behoorlijk door kunnen veranderen.

Geef dit ook aan bij je gyn, en schaam je er niet voor.
    Het is zwaar, dat kan ik je vertellen.
    Alleen hoe je dit allemaal wil gaan combineren met je kindjes, en tot hoe ver je wilt gaan,......
    Dat is iets persoonlijks.
    Voorbeeld:
    Ik ken iemand van33 die heeft naar de eerste maand MMM het opgegeven omdat ze het te zwaar vond.
    Ik ben 22 en ik zit al 1,5 jaar in de MMM.

Ik wil je alleen succes wensen, en veel kracht.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Fijn dat je ons nog een kans wilt geven Moos! ;)

IVF is niet makkelijk, zeker niet. Maar bedenk dat het voor iedereen anders is. Ik doe het tot nu toe met 2 vingers in de neus. Heb niets van de puntie gevoeld, heb totaal geen last van de hormonen. Ik hoop voor jou ook zo'n traject. en natuurlijk met een mooie uitkomst.
    Blijf vooral plakken hier. Als je vragen hebt weet er altijd wel iemand antwoord en het kan erg fijn zijn je ei af en toe kwijt te kunnen. Voor 'echte' vragen kun je beter bij je gyn terecht. Sommigen van ons zijn wat je noemt 'ervaringsdeskundigen', maar geen van ons heeft er voor gestudeerd, dus pas op met wat je voor zoete koek aanneemt.

Heel veel sterkte gewenst met alles wat over je heen is gekomen ene plekje te geven. We zitten hier allemaal in een soorgelijk schuitje en weten dat dat echt helemaal niet makkelijk is.

4. Moos

Moos Lid

12 jan 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de lieve woorden. Volgende week woensdag hebben we al onze eerste afspraak. Dan zullen we goed bespreken wat het precies allemaal inhoudt, vooral hoe vaak ik moet komen, want daar maak ik me het meeste zorgen om. Medisch gezien heb ik al het nodige voor mijn kiezen gehad dus daar maak ik mij het minst druk om, ik weet waarvoor ik het doe! Maar het plannen met twee kleintjes die naar school gaan daar zie ik heel erg tegenop. Gelukkig hebben we veel lieve mensen om ons heen die bijspringen waar nodig.

Het was wel even een flinke tik. Er wordt nu gezegd dat onze twee kindjes echt lucky shots zijn geweest! Ik kan het mij niet voorstellen, maar goed ik ben dan ook geen arts.

Bedankt voor jullie tips en ik zal zeker bij jullie aankloppen mocht ik met dingen zitten of gewoon om even gezellig te kletsen.

Veel liefs,

Moos

5. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Jeetje..ik zit dit te lezen, en is zoooo herkenbaar!!
    Het verschil alleen is dat ik nog het hormoonspuiten traject zit, wat in deze eerste ronde nog niet echt schijnt te lukken..maar hoop natuurlijk wel dat het gaat lukken;)

maar ik heb ook 2 kinderen op de "gezonde" manier gekregen, wat volgens mijn gyn ook echte lucky shot's zijn geweest:p echt waar hij heeft het letterlijk zo tegen ons gezegd, ik dacht ook ja ja het zal allemaal wel....maar we kregen toch de wens voor een derde, en zit inmiddels al 5 maand in de mmm en nog maar 1 x een eisprong gehad:(

Heb jij het hele clomid slikken en hormoonspuiten al achter de rug, wat niet heeft gewerkt of??

Tís idd dat je bij jezelf gaat afvragen tot hoever gaan we...
    Ik heb na de clomid kuren waar ik resistent voor ben gebleken, even een week bedenktijd gevraagd, voordat ik verder ging met hormoonspuiten,was er gauw samen met mijn man over uit dat we deze stap nog wagen, het is tevens het laatste "hulpmiddel"dat we gaan gebruiken,verder als dit willen we niet gaan, maar dat is natuurlijk ieder zijn keus!!
    Komt ook omdat wij ook al wat "oudere" kinderen hebben ...

Maar wil je veel succes wensen, en dat jullie hopelijk ook gauw zwanger mogen zijn van een derde;)
    dat hoop ik ook voor ons:D

XXX Marisa

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Klote hoor Moos!! Vind het oprecht echt superkut voor je.
    (Dat ik de titel van je vorige topic rot vond, zegt dus niet dat ik dit nieuws niet naar voor je vind)

Hoop voor je dat het een beetje met je gezin te conbineren zal zijn. Vaak hebben ziekenhuizen vaste tijden waarop ze echo's doen (tussen 9 en 12) dus als je een beetje in de buurt van je zh woont is het misschien minder lastig te plannen.

Succes!

7. Moos

Moos Lid

12 jan 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay Marisa,

Nee ik ben nog niet met hormonen enzo bezig. Wij moeten de eerste afspraak bij het IVF centrum nog krijgen. Ik heb wel een hele regelmatige cyclus (gelukkig) en ook een eisprong, althans de afgelopen maanden sloegen mijn ovulatietesten uit en tijdens het bloedprikken hebben ze ook gezien dat ik een eisprong heb. Dus dat maakt het dan waarschijnlijk iets makkelijker.
    Wat lastig dat je eisprong zo moeilijk lukt. Hoe oud zijn jullie kinderen? Die van ons zijn 6 en 4. Ze weten natuurlijk nog niet wat er gaat gebeuren, daar wil ik ze niet mee belasten. We zullen zien hoe ver we kunnen gaan en wat we aan kunnen. Vooralsnog heb ik slapeloze nachten van de eicelpunctie. Die hormonen spuiten lijkt me niet het grootste probleem (heb een broer met suikerziekte en prikte hem altijd, heb zelf 3 wkn aan het infuus gelegen waarbij mn infuus om de haverklap sneuvelde en opnieuw geprikt moest worden), maar een eicelpunctie.....brrrrr maar goed we nemen het met de dag!
    Hopelijk gaan de hormonen bij jou wat doen! Heel veel sterkte ook en we houden elkaar op de hoogte, goed?

Veel liefs,
    Moos

8. Moos

Moos Lid

12 jan 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je medeleven. Tja de titel was onhandig uitgekozen, maar had ik ook meerdere malen in de topic aangegeven en veranderen kon ik het niet..., maar we hebben allemaal genoeg spanningen dus laten we ons daar maar verder niet meer mee bezig houden en overgaan op positieve berichten! :) (kweet niet hoe ik een smiley moet doen..dus maar ff zo)

Deel Deze Pagina