Cryo terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door firefly, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hoi Meiden,

Helaas is onze eerst ICSI-poging mislukt.
    Nu hebben we gelukkig nog 3 cryo's in de vriezer.
    Wat ik wilde weten is, hoe gaat zo'n cryo terugplaatsing in eigen cyclus in zijn werk? Moet je dan medicatie slikken o.i.d ?
    En wanneer konden jullie daarmee beginnen ?

Liefs

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ontzettend balen van het mislukken!! :(
    Maar om antwoord op je vraag te geven...

Eigen cyclus betekend... In je eigen cyclus!! Dus geen medicijnen!! ;)

Hooguit kan het gebeuren dat je arts je eisprong wil timen (je krijgt namelijk na je eisprong je embryo terug) en dat je dat toch Pregnyl moet spuiten. Maar vaak gebeurt het zonder Pregnyl.

Soms gebeurt het dat je ook nog tweede fase ondersteuning nodig hebt, en dan moet je bolletjes inbrengen, net als met een verse poging. Alleen de meest pure vorm van een eigen cyclus terugplaatsing is... zonder medicijnen ;)

Overigs, een niet eigen cyclus TP gebeurt vaak met Progynova. Dan moet je tabletjes slikken die voorkomen dat je een ei en eisprong krijgt. In dat geval groeit er wel een baarmoederslijmlaag. Dan zul je wel ten allertijde ook bolletjes moeten inbrengen na de TP.

Succes!!

3. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Maartje, bedankt voor je snelle antwoord.
    Kijk dat is heel fijn.. zonder medicijnen !!
    Ik wil er geen maand rust tussen, vind ik zelf fijner om meteen door te mogen gaan.
    Gaat het zkh daarmee akkoord als je dat aangeeft?
    Of heb je zoiezo een maand rust ookal is het geen volledige ICSI behandeling?

4. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Hey firefly, is je poging echt mislukt???Heeft het rood doorgezet??? Shit zeg! Hier kom ik maandverband te kort!!! Op naar onze cryo's dan maar! Ik heb er nog 2 in de vriezer. Wat betreft een maand overslaan...bij ons moet dat, geen discussie mogelijk!

5. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ Hanied, of het door is gezet.. Ik weet het niet. Het is rood/bruin. Gebruik zelf tampons, en hij is nooit echt gevuld (excuus)!
    Ik probeer morgenochtend nog een testje, moet toch morgen het ziekenhuis bellen voor de uitslag.
    Maar ik denk dat we verder gaan met de cryo's !

6. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Wat naar dat de eerste poging is mislukt.
    Wat betreft die maand rust, die is voor zover ik weet verplicht. Na elke volledige behandeling (dus met punctie) heeft je lichaam tijd nodig om te herstellen van al die rommel in je lijf.
    Succes met je cryo's!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @ maand rust: meeste ZH'en geven dat advies. Ik mocht in mijn kliniek wel direct door, maar ik deed niet in mijn eigen cyclus. Ik heb namelijk een bagger-cyclus. Ik ben van die poging overigs niet zwanger geworden.

Het lijkt mij wel beter voor het lichaam om een maandje te wachten, al kon ik dat toen niet opbrengen ;)

8. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Bedankt voor alle antwoorden meiden !
    Ik ga morgen bellen met het ziekenhuis. Denk dat je eerst een belafspraak krijgt met je gyn?

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik heb ook een terugplaatsing gehad in mijn eigen cyclus met zeer goed resultaat. Ik heb helemaal geen medicijnen gebruikt, ze hebben rond de eisprong mijn bloed geprikt omdat ze dan kunnen zien wanneer je eisprong plaats vind, vervolgens heb ik diezelfde dag nog een ovulatietest gedaan en die was ook positief. 3 dagen later had ik de cryo terugplaatsing. Ik gebruik nu wel 6 bollen utrogestan per dag omdat mijn luteale fase van mijzelf erg kort (10 dagen maximaal) is en dit voor mij goed werkt.

Ik hoefde geen maand over te slaan maar dat is uiteindelijk wel gebeurt. Mijn lichaam was zo van slag na al dat spuiten dat ik meteen de maand na het mislukken van de verse terugeplaasting helemaal geen cyclus had. We hebben geen eisprong kunnen vaststellen en ik heb eigenlijk de hele maand wel een beetje gebloed. Het ziekenhuis wilde geen risico nemen en toen werd het dus toch een maandje rust.

Ik hoop dat het voor jou ook een goed resultaat gaat geven.

Liefs
    Nataly

10. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Dank je wel voor je antwoord Nataly!
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan :)
    Zie dat je een lange weg hebt moeten ondergaan..

11. Minnie78

Minnie78 Actief lid

16 jan 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Firefly,

Wij hebben ook een cryo TP in eigen cyclus gehad. Ik heb echter wel de Pregnyl spuit gehad. Enkel en alleen om het juiste moment van de TP te timen.

Wij hebben na de mislukte ICSI echter een maandje er tussen laten zitten. Dit komt ook omdat het evaluatiegesprek zo'n drie weken na de ICSI is geweest. Een paar dagen later werd ik ongesteld en toen konden we gelijk weer verder. Hoewel ik zelf snel verder wilde gaan vond ik die maand rust wel even fijn. Niet alleen voor m'n lichaam, maar ook voor m'n hoofd. Zo'n hele behandeling is toch zwaar.

Uit de cryo tp ben ik trouwens wel zwanger geworden!
    Succes!

Groetjes, Minnie

Deel Deze Pagina