eiceldonatie, ben ik nou echt de enige hier?

Discussie in 'Donorschap' gestart door Deebje, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal, mij man en ik zitten sinds 2012 in de mmm en na 6 x IUI 2x IVF met weinig opbrengst is ons 2 weken geleden medegedeeld dat ik waarschijnlijk in een vervroegde overgang zit: eicellen zijn er weinig en van slechte kwaliteit. Een 3de poging willen ze wel doen, maar de kansen schatten ze bijzonder laag. Onze wereld stortte in...
    Ik ben dol gelukkig met mijn man en wij wilden dit altijd bezegelen met een kindje van ons samen, mijn neusje, zijn mond mijn ogen, zijn wenkbrauwen... Dat zit er dus niet meer en dat komt heel hard binnen. Het is een soort van rouwproces zeggen ze op diverse websites. Ik ben altijd van het niet lullen maar door gaan en we zien wel, nu hebben we deze informatie oke oke, welke opties zijn er nog en hoe ver willen wij gaan. Mij man is net iets anders, die moet dit laten bezinken, het een plekje geven en als hij iets wil doen, doet hij dat alleen met volle overtuiging, dus niet als hij het niet zeker weet (alleen bij dit soort onderwerpen hoor, schoenen kopen is hij minder moeilijk in haha). Dus die moest eerst even tijd voor zichzelf nemen, terwijl ik al zat te denken over wie we gaan vragen voor eiceldonatie....

En ja uiteindelijk zijn wij op het punt gekomen om er samen voor te gaan, hij maakte er een moment van om dit tegen mij te zeggen en ik zat uiteindelijk op zijn schoot te huilen...

Maar wie gaan we vragen? Ik heb 2 vriendinnen op het oog, de ene is een wereldreiziger die in juli misschien weer in NL is en zij zit in ons hart... De andere is ook een goede vriendin, maar ik weet niet wat zij gaat zeggen, aan de ene kant denk ik ja en aan de andere kant weet ik het niet.

Misschien wel een oproep plaatsen, en hopen dat er iemand gaat reageren. En dat we dan wel weten wie de donor is, maar dat die persoon geen deel uit maakt van ons leven, alleen een donor, zodat wij later wel aan ons kindje kunnen vertellen waarom zij of hij is zoals hij of zij is... Dit lijkt mij ook wel fijn. Misschien wel beter dan aan een vriendin vragen... Want dat lijkt me moeilijk. je vraagt nogal wat...

Of naar België en anoniem, hier gaat onze voorkeur niet naar uit, maar is een uiterste als er al het voornoemde niet gaat lukken...

Liefs

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi Deebje,

Wat een verschrikkelijk rotnieuws...

Mag ik vragen waar je behandeld bent en hoe je gestimuleerd bent?
    Ik zit ook in vervroegde overgang (amh 0,15 bij laatste meting) en mij hebben ze (in Gent) ook meerdere keren geadviseerd om over te stappen op eiceldonatie.

Wij zijn echter overgestapt naar Dusseldorf en daar was het in 1 poging raak. In Gent was ik al niet meer te stimuleren, reageerde niet meer op hun protocol (1 folliekel, 2 follikels max) en in DD had ik met een ander, op maat gemaakt schema, ineens weer 6 follikels. Daaruit 4 eicellen, 3 bevruchtingen en één topembryo.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat als je enkel in Nederland behandeld bent, je misschien toch eens over de grens moet gaan kijken. Ze zijn daar een heel stuk verder...

3. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Ik ben in het EMC behandeld, en onze komende poging betreft de 3e. We moeten dus goed nadenken wat wijsheid is ivm vergoedingen van de verzekering. En al die spanning die erbij komt kijken. Wij hebben ook nagedacht over Gent en Dusseldorf, maar wat is nu wijsheid?? Als mijn kwaliteit slecht is (eerste poging 2 eitjes 1 top embryo, 2e keer 2 eitjes, geen bevruchting, dag 1 was er al 1 kapot. Mijn man heeft goed zaad, boven gemiddeld) en ik reageer ook niet lekker op de hormonen... Tja... Ik had trouwens Gonal-F 150 eh.

Groetjes

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Als ik lees dat jij maar 150eh hebt gespoten en dat ze je nu al eiceldonatie adviseren, zou ik zeker naar DD gaan...

Ik spoot ik gent 300eh menopur icm decapeptyl. Dit werkte niet voor mij. In dd bleek dat ik veel te heftig reageerde op decapeptyl. Ik kreeg suprefact neusspray en daarnaast 225 eh menopur en 225 eh gonal.

Als ik jullie zou adviseren zou ik zeggen dat je de 3e poging in dd laat doen... Nederland loopt echt achter op dit gebied. Kan hier echt boos om worden... Je hebt echt nog kansen als je verder kijkt. Hebben ze trouwens wel je amh gemeten?

5. lamaris

lamaris Niet meer actief

Deebje,

Ik vind ook dat jullie wel erg snel zijn opgegeven. Je bent alleen nog maar gestimuleerd met de standaarddosis van 150 ie. Dat is een vrij lage dosis en is voor veel vrouwen te laag! In Nederland mogen artsen gaan tot 300 ie per dag. In het buitenland worden soms nog hogere doses toegepast. Ik zit nu op 4 afgebroken IVF-pogingen, zelfs op een dosis van 300 ie Menopur reageerde ik niet. Toch ben ik in NL nog niet opgegeven. Komt bij dat soms een ander protocol, of een ander hormoon ook betere resultaten zou kunnen geven. Ik weet niet welk protocol jij hebt gehad? Ik ga waarschijnlijk binnenkort met een IVF-behandeling beginnen in Dusseldorf.
    Ik heb een gesprek gehad over eiceldonatie bij het MCK Leiderdorp maar daar werd ons verteld dat we daar nog niet aan toe zijn, omdat we nog geen punctie hebben gehad.

Lees anders mee in het POF-topic. Daar zitten alleen maar dames met een laag amh/hoog fsh: tekenen van een lage eicelvoorraad en een naderende vervroegde overgang!

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik had ook 2 ivf behandelingen met maar 1eitje in NL met 150 Gonal-f. Toen kreeg ik ook de mededeling dat ik uitbehandeld was.

Ik heb toen zelf een intake gesprek aangevraagd in DD. Daar wilden ze wel verder met ons met 450 Menopur en cetrotide ipv decapeptyl. Het zaad van mijn vriend is ook prima. Ik had toen 5 eitjes, 5 bevruchtingen en de 4e cryo is blijven plakken. Binnen 3 maanden na mijn overstap naar DD was ik zwanger. Mijn amh is trouwens maar 0,10.

Vraag een intake aan in DD. Je hebt nog 1 poging.

7. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    We gaan naar DD :D lieve dames bedankt... echt een eye opener! Na al jullie berichten, ben ik met mijn man om de tafel gaan zitten, en ja we gaan ervoor. Daarna op het werk vertelt en zij steunen ons waar mogelijk, dit voelt goed. Nu nog uitzoeken wie wat waar, want we hebben echt geen idee. Maar volgens mij is daar zat over te vinden.

Liefs

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat fijn dat je met je man om tafel gegaan bent en zicht op een behandeling in Dusseldorf.

150 ie hormonen en dan al eiceldonatie adviseren voelt voor mij ook als een zwaktebod. In mijn onderschrift die je mijn pof verhaal en DD. Ik heb 300 ie gonal f gebruikt met cetrotide. Zet 'm op!

Oh en als je naar de website gaat vind je het aanmeld nummer voor Nederlandse patiënten. Bij de afspraak ook even noemen dat je een laag amh hebt en dan wijst alles zich vanzelf!

9. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Thanks Klaasje,

Weetje mijn AMH is nog niet eens gemeten er werd gezegd dat die meerwaarde er eigenlijk niet was omdat het aan de behandeling niets zou veranderen, maar mocht ik er behoefte aan hebben dan kon dat wel???? Vaag toch? Ik krijg nu pas het gevoel dat ze niet echt hun best voor ons gedaan hebben...

Dus ik denk er nu over om contact op te nemen en dan toch die onderzoeken te laten doen, dan zijn ze maar gedaan toch?

En wat geweldig dat je zwanger bent, dat geeft een mens echt hoop...

Mijn man en ik hebben besloten (als de kosten niet te hoog worden en nog te doen zijn) om een 4de behandling te overwegen. Zo haalt dat ook de druk weg bij de 3de behandeling, want dan hebben we er nog eentje achter de hand.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dan heb ik nog een tip voor je; verzeker je per 1-1-2015 bij PNO zorg. In het vierde en duurste pakket a 150€/maand krijg je een 4e ivf/icsi vergoed.

Amh prikken zou ik in nl nog even doen, je moet in DD even wachten tot je aan de beurt bent. Snel bellen, ik zeg meteen dinsdag, is wel een goede om te doen!

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Deebje, wat goed dat jullie naar dd gaan!
    En erg fijn dat ze op je werk er positief in staan, dat geeft ook rust.

Heb je de website al gevonden enzo? Zsm een afspraak maken, de wachtlijst is best lang. Maar als je eenmaal de intake hebt gehad, gaat het snel. Vraag een kopie van je dossier in nederland, want dat willen ze hebben. Amh ed prikken ze in dd opnieuw, maar goed, dan heb je misschien al een beeld van waar je staat.

Pno is een goede tip!

Succes en als je iets wil weten, vraag maar!

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Deebje, ook ik wilde je de tip geven om toch verder onderzoek te laten verrichten aangezien ook ik het idee heb dat er zeker nog veel meer mogelijk is. Wat is het dan ook fijn om te lezen dat jullie naar DD willen gaan.
    Ook ik heb die keuze gemaakt. Vorig jaar september de eerste afspraak gehad en meteen de eerste poging raak. De wachttijd is inderdaad lang, maar zodra je de intake hebt gehad gaat het snel.
    Oh ja, je kunt ook meelezen met ons clubje: ICSI in Düsseldorf. Er zijn er intussen alweer een aantal zwanger en/ of zelfs bevallen, maar er zijn er helaas ook die nog volop bezig zijn met behandelingen of aan het wachten zijn op een intake.
    Mocht je vragen hebben, stel ze gerust hier of in ons clubje. Nieuwe mensen zijn van harte welkom!

13. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Klaasje bedankt, bellen? Echt we hebben geen idee waar we moeten beginnen. Ik wil heel graag bellen, maar wie wat waar???

Kiekske, ik heb nog niks gevonden, wij wilden het over de zomer heen tillen, maar als ik jullie zo lees, kan ik, beter nu al beginnen want geduld moeten we toch zeker hebben. Tips?

Tassie, ik ga me aansluiten, want het is me echt allemaal nog zo onduidelijk... Mijn man en ik hebben een besluit genomen en nu weten we eigenlijk nog niks.

Voel mee een beetje dom, sorry...

Ladies echt thanks, jullie hebben ons zonnetje laten schijnen!! :)

14. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
  15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ja, deze website. Gewoon het nummer bellen onder contact en dan krijg je iemand die nederlands spreekt. Dan je verhaal een beetje uitleggen en zeggen dat je een intake gesprek wil. Dat duurt wel een paar maanden en dan is het zo over de vakantie heen getild:D.

16. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Deebje,

Ik weet niet in hoeverre je leeftijd een rol speelt ?
    ik zou je in ieder geval adviseren om je amh alvast te laten bepalen.
    Als die aan de lage kant zit, zullen ze je eerst 2 maanden dhea laten slikken, dus tot die tijd ben je dan nog steeds wachtende.

Ik ben niet zo een succesverhaal geworden in dusseldorf.
    In belgie had ik vaak maar 1 tot 2 follikels en in dusseldorf hebben ze die tot 4-6 follikels omhoog kunnen krijgen, maar tot een terugplaatsing is het daar nooit gekomen.

Wij zijn toen het eiceldonatie traject ingerold, waarvan we nu (pril) zwanger zijn.

Er zijn genoeg succesverhalen van dusseldorf te melden, dus hopelijk gaat het voor jou ook HET succes geven waarnaar jullie hopen.

Ik heb ze nu beiden ervaren, dus mocht je nog vragen hebben, dan weet je mij te vinden. Heel veel suc6 !

groetjes,
    jolanda

17. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    TS ik wens je heel veel succes en sterkte in DD!!
    Mij heeft het niet gebracht wat we gehoopt hadden, zelfs niet met de maximale dosering. Met Decapeptyl lag zelfs ineens alles stil.
    Ik kreeg maximaal nog maar 1 of 2 follikels en door me te lang te laten wachten voor de punctie in de wachtkamer waren deze al weg toen ik binnen werd geroepen :(

Wij zijn toen na een jaar overgestapt naar Geertgen en momenteel 37 weken zwanger middels eiceldonatie !!

Deel Deze Pagina