Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door debq, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dat is precies wat ik zei dat je in Nederland een bekende donor zelf mee brengt.
     
  2. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Klopt niet helemaal, er is in Utrecht een ruilbank, eicellen ruilen tegen sperma. Je hebt dan niet perse een bekende nodig. Dit is echter niet anoniem.
     
  3. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dat wist ik niet zover ik gehoord had ( maar dat was waar wij de ecd procedure zouden doen) moest je zelf voor een eiceldonor zorgen. en mag het niet anoniem , wat jij schrijft is ruilen, maar dan nog steeds is het mogelijk te achterhalen wie de donor is geweest. dus idd niet anoniem
     
  4. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Klopt.
    Ik geloof dat dat in Utrecht er nog niet zo lang is hoor. En je moet je dan ook goed bedenken dat het kan zijn dat het zelf niet lukt om een kindje te krijgen, terwijl andere met de ruil wel een kindje kunnen hebben. Dat kind kan de biologische / genetische ouder komen opzoeken (theoretisch natuurlijk, ik heb geen idee hoe vaak dit daadwerkelijk gebeurt) en dit zou dan denk ik extra pijnlijk / confronterend zijn.
     
  5. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik heb me er ook niet veel verder in verdiept hoor want we konden het in eigen ziekenhuis doen waar ik al onder behandeling was. en later bleek dit dus niet te lukken en werd de eiceldonor de draagmoeder van ons kindje en dat is d.m.v. zelf inseminatie gegaan zonder tussenkomst van een ziekenhuis.
     
  6. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    @ wensdroom, heeft jullie draagmoeder zelf ook kinderen en hoe gaan die er mee om? En hoe en wanneer willen jullie dit tegen jullie eigen kindje vertellen? En de praktische dingen zoals de werkgever van de draagmoeder, in de tijd dat het nog om de donatie ging, weet je hoe die er mee om ging? Ik ga het volgende week met mijn leidinggevende bespreken en ben benieuwd naar de reactie en of de ziekenhuisbezoeken eigen tijd zijn of niet (het maakt niet veel uit als ik uren in moet leveren, heb er toch genoeg, maar weet niet hoe het geregeld is).
     
  7. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    onze draagmoeder heeft samen met haar vrouw 2 kinderen. 1 gedragen door haar en 1 gedragen door haar vrouw. beide d.m.v. sperma donatie dus onze dochter heeft een halfzusje.
    De kinderen weten dat Elize ook uit de buik van hun mama is gekomen maar en dochter van draagmoeder noemt haar mijn zusje. maar weet dat Elize van mij en mijn man is en bij ons woont. haar mama heeft haar voor ons gekregen zegt ze altijd. en zodra de tijd rijp is gaan we het ook aan Elize vertellen wanneer dat precies zal zijn zal de tijd uitwijzen maar het is absoluut geen geheim en we zijn en praten daar gewoon open over.
    draagmoeder werkt alleen nachtdiensten dus had overdag tijd voor de ziekenhuis bezoeken en hiervoor geen tijd van evt werkgever nodig.
    in mijn onderschrift verwijzing naar een bericht van mij betreffende draagmoederschap , daar kun je ook wat beantwoorde vragen en mer info erover vinden.
     
  8. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Bedankt wensdroom.

    Zijn er niet meer vrouwen die zelf een eicel donatie hebben gedaan?
     
  9. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Hier kom je op een ontzettend lange wachtlijst te staan, er worden maar zo'n 10 koppels per jaar geholpen. Nauwelijks donoren te vinden...
    Debbrunschot, je hebt pb.:)
     
  10. Esther1983

    Esther1983 Fanatiek lid

    5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Lief gebaar! Ik ben zelf bezig met eiceldonatie aan de donorbank in Utrect. Ik sta alleen eicellen af. Ruildonatie is in Geertgen kliniek, Utrecht volgens mij niet... maar kan me vergissen. Ik ben zelf zwanger geraakt na 3,5 jaar via IVF en roep al jaren dat ik graag andere vrouwen zou willen helpen. Nu dus de medische weg inclusief gesprekken met psycholoog bewandeld en uiteindelijk een akkoord gekregen. Maandag aanstaande heb ik waarschijnlijk de punctie. Als er een kind ontstaat zal dit vanaf 18 jarige leeftijd mijn gegevens mogen opvragen. Ik en mijn partner vinden dit geen probleem. We hebben er uiteraard lang over nagedacht, maar ook bij onze eigen cryo's die wij vanuit onze IVF hebben overgehouden hebben wij al van te voren aangegeven dat deze naar andere stellen mogen als wij ze niet meer gebruiken.
     
  11. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.686
    3.468
    113
    Denk ook aan eventuele - onwaarschijnlijke - negatieve scenario's: denk aan een nare, langslepende echtscheiding van de wensouders waar het kindje veel onder te lijden heeft. Voogdij-conflicten. Medische vraagstukken waarin moeilijke beslissingen worden genomen. Enzv, Allemaal zaken waarbij jij geen inbreng zal kunnen hebben. Kun je dat ook aan?

    Succes in ieder geval, ik vind het heel bewonderenswaardig om te overwegen en evt te doen.
     
  12. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik heb mij opgegeven en alle tests ondergaan maar helaas ben ik drager van taaislijmziekte en mag ik dus geen eicellen doneren.
     
  13. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    @ Esther, krijg je ook te horen wanneer er een kindje geboren is uit een van de gedoneerde eicellen? En hoe is het tot nu toe gegaan met de behandelingen? Je hebt zelf ook ivf voor je eigen kindje gehad lees ik, vind je dit nu anders?
     
  14. Esther1983

    Esther1983 Fanatiek lid

    5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Ja ik krijg bericht van de donorbank als er een kind geregistreerd wordt. Ik vind het reuze meevallen. Ik ben nu 8 dagen aan het prikken en heb maandag de punctie en dan zit het erop. Hoop dat er een kindje uit mag ontstaan, het moederschap is zo bijzonder dus dat is het belangrijkste!
     
  15. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Spannend hoor! Weten jullie of jullie je eigen kindje gaan vertellen dat er nog een genetisch half broertje of zusje (mogelijk) is?
     
  16. Esther1983

    Esther1983 Fanatiek lid

    5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Ja dat willen we wel vertellen als ze daar oud genoeg voor is. Maar je weet natuurlijk nooit of de ouders het vertellen aan hun kindje.
     
  17. Esther1983

    Esther1983 Fanatiek lid

    5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Het voelt trouwens wel heel anders dan mijn eigen IVF maar dat komt omdat ik nu moeder ben en toen nog in een emotie zat dat ik wellicht nooit moeder zou worden na 3,5 jaar van alles geprobeerd te hebben. De angst die ik toen had heb ik nu niet meer.
     
  18. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Esther heel bewonderenswaardig en super zeg dat je dit doet. respect.
     
  19. butterfly89

    butterfly89 Bekend lid

    24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik heb eicellen gedoneerd, in ruil voor zaadcellen. Was ook via geertgen.
    Je moet dus wel een tijdje hormonen spuiten (best een geplan qua tijden en medicijnen meenemen ergens naar toe) en dan af en toe daarheen om te kijken of de eitjes genoeg gegroeid zijn.
    Maar ik vond 't allemaal erg mee vallen! Zag op tegen 't spuiten en de punctie, maar viel me echt heel erg mee. Is natuurlijk wel zo dat er voor mij iets tegenover stond, want de helft van de eicellen waren voor mijzelf. Bij jou is het echt puur voor een ander; wat ik echt super vind!!
     
  20. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Ik kan het vast wel googelen hoor, maar hier vragen is makkelijker (lui he :D)
    Gaat dat spuiten ongeveer hetzelfde als spuiten voor suiker, in je buik en ongeveer dezelfde naald?
     

Deel Deze Pagina