@Mim89 lief van je! En je hebt helemaal gelijk, het zijn allemaal toppers hier! ❤ Jij ook heel veel geluk! Hopelijk is het snel raak! @Killy88 succes morgen! Hopelijk een goed plan zodat jullie met een goed gevoel jullie eskimootje kunnen gaan ophalen straks! Dank jullie wel allemaal! We hebben het vandaag ook maar meteen wereldkundig gemaakt (voordat ik weer begin te twijfelen, hihi) en dat is heel fijn en emotioneel! De tranen vloeien rijkelijk maar deze keer zijn het tranen van geluk
@Cactus92 bedankt voor het vragen, hier begint de werkelijkheid tot me door te dringen dat hij er binnenkort toch echt uitgeperst moet worden en op een of andere manier blijft dat tot echt heel onwerkelijk voor me
Ow ja... die gedachte negeer ik de komende 26 weken ook nog maar even Maar zonder gekheid, we zijn natuurlijk zo lang bezig geweest met zwanger worden en blijven dat je moeilijk voorbij de bevalling kunt kijken... maar het gaat toch echt wel gebeuren! Er is er nog nooit een blijven zitten, zeggen ze dan En voor je het weet kun je je leven zonder dat mannetje vast niet meer voorstellen!
Ja hij kan er niet voor altijd blijven zitten! Hij moet eruit! Je was zo stil, ik dacht, er zal toch niet al wat gaande zijn.. Maar alles nog rustig. Behalve in jouw hoofd dus.. Vind je het eng? Maak je je zorgen? Zet m op de laatste loodjes, denk aan je! @Killy88 Ben benieuwd, hoop dat je met plan en een gerust hart die tent weer uitloopt straks. @Equivoque ik hoop dat het het wachten waard was, dat je nu echt kunt genieten van de aankondiging. Lekker overal zodra het kan laten vallen dat je zwanger bent. Weten zullen ze het! Geniet!
❤️ Het begint wel een stuk zwaarder te worden nu, merk toch goed dat ik een jaartje ouder ben. Het bed staat inmiddels op klossen, zeiltje van kraampakket heeft welgeteld een uur op matras gelegen (wat een onding!), slapen is een stuk lastiger en lopen, man wat is dat vervelend met mannetje dat overal op drukt.... Afgelopen dagen indalingskrampen gehad die me toch echt heel erg doen twijfelen of ik die echte weeen straks kan opvangen zonder epiduraal (die wil ik liever niet...). Het aller vervelendste vind ik toch wel dat je je echt totaal niet kan voorstellen hoe wat waar wanneer je alles te wachten staat, iedere bevalling is zo anders! Paar weken geleden is een goede vriendin van me bevallen. Haar water was savonds gebroken, en na 43 uur weeën opvangen (gedeelte daarvan met een epiduraal die verkeerd was gezet) en 5 uur persen is haar kindje uiteindelijk met een spoedkeizersnede gehaald.... Volgens mijn moeder ben je die pijn meteen vergeten (en die heeft ook twee hele lange zware bevallingen gehad), op het moment dat je je kindje in de armen krijg dus dat hou ik mezelf voor nu maar voor ogen. Eng? Aan de ene kant denk ik natuurlijk “iedereen doet het dus waarom zou het bij mij niet gaan” ... maar ja, die andere kant is wel dat ik een behoorlijk stuk ouder ben en dat het dan toch een heel stuk pittiger blijkt te zijn over het algemeen. Dus ja er spookt nogal wat door mijn hoofd nu, nu het einde nadert! @Equivoque ik heb eigenlijk al die tijd de hele bevalling overgeslagen in mijn gedachten. Nog voor we het proces ingingen van ECD was ik juist heel erg gefocust op alles wat erna zou gaan komen, mochten we ervoor gaan. (Borst)voeding, opvoeding, hoe allerlei zaken te regelen, hoe ons leven zal veranderen, opvangen van extra kosten, indelen van ons werkleven, etc. heel veel scenario’s zijn al de revue gepasseerd. (Hahaha en ja, hoe ik kan voorkomen dat ik zon vreselijke oude helicopter curling moeder wordt ) En eigenlijk is dat zowat de hele zwangerschap toch mijn focus gebleven, naast natuurlijk alles klaarmaken voor de komst van ons mannetje. Die bevalling zelf, daar heb ik eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan maar ja, zoals @Cactus92 al zegt, hij zal er toch uit moeten... Geweldig dat jij het nu eindelijk kan gaan delen met de buitenwereld! Dat is een hele grote stap voorwaarts❤️ @Killy88 heel veel succes vandaag!!❤️
Ik kom net terug van Geertgen! Nog niet veel te zien, maar wel Mn zin gekregen Zaterdag terug komen om te kijken wat er gaande is (cd 12) en dan hopelijk bepalen wanneer ik pregnyl mag zetten. Een shotje voor de eisprong en een shotje extra ondersteuning. Prima! Dan wordt het weer billenknijpen of het laatste embryo goed ontdooit. Wel grappig dat wanneer ik kan testen, @peque ongeveer aan het werpen is! Aftellen meid, het is bijna zover!!! @Equivoque Fijn dat het nu de wereld in is. Eindelijk jullie moment daar! Hard voor gevochten en het is jullie ontzettend gegund ❤️ @Cactus92 Hoe is het met jou? Genieten van het mooie weer en tot rust aan het komen? 6 mei komt langzaam in de buurt. Daarna gaan we allemaal met jou mee aftellen! @Nienke91 komt jou afspraak al in de buurt? Sorry mijn geheugen is echt een zeef (en ik ben niet eens zwanger!)
@Killy88 fijn gevoel dat je deze cyclus gewoon goed onder controle houden! Laat maar zien dat ei en bms, en dan gewoon zelf bepalen wanneer hij mag springen . Dat extra shotje pregnyl heb ik ook een keer gehad, lekker makkelijk (vergeleken met utrogestan)! Ik voelde me er wel echt even een paar dagen zwanger van, heel gek want dat heb ik nooit gehad toen ik het spoot voor de IUI of punctie. Maar misschien toch omdat je het gevoel nu herkent? Ik was toen trouwens ik wel (even) zwanger maar voelde het meteen na de tp (en injectie) al dus dat lijkt me een beetje snel. @peque heel veel succes met de laatste loodjes en natuurlijk de bevalling! Ik was er vroeger doodsbang voor, maar na alle onderzoeken, puncties en miskramen weet ik ook dat ik een hoop kan hebben en dat je dingen soms maar over je heen moet laten komen. En die epiduraal zou voor mij zeker wel een optie zijn hoor! Voor iedereen heel persoonlijk natuurlijk maar bij mensen is de verhouding tussen babyhoofd en geboortekanaal evolutionair gezien een beetje scheef gegroeid, dus dat vind ik wel een goed argument waarom puur natuur niet altijd beter is @Cactus92 6 mei dus, we tellen met je mee af! Het klinkt inderdaad alsof ze een aardige collectie middeleeuwse martelwerktuigen op je los gaan laten... niet iets om naar uit te kijken, maar het moet maar! En het klinkt inderdaad wel alsof je een scratch-effect mag verwachten. Mag je daarna gelijk door of moet je eerst een menstruatie afwachten? Ik heb zo'n leuke dag gehad gisteren! Op het werk een rondje gemaakt en door iedereen gefeliciteerd. Zo leuk, alsof je jarig bent maar dan in het kwadraat! En opeens heb je heel andere gesprekken, over zwangerschappen, bevallingen, opvoeding... dat voelt wel ongemakkelijk hoor, want zo ver ben ik in mijn hoofd nog steeds niet. Net een beetje of je nu toegelaten wordt tot een geheim genootschap waar je eerder niet bij hoorde... en zo voelt het nog steeds wel een beetje. Maar het helpt wel om er meer in te gaan geloven en ervan te gaan genieten, en dat is heel bijzonder!
Nu ik die omschrijving zo lees denk ik meteen, “ja!! Dat dus, herkenbaar!!” Zowel het geheime genootschap als het er nog niet echt bij hopen omdat je er nog niet helemaal gelooft! Maar je komt echt op een punt waarvan je het gewoon niet meer kan ontkennen! ❤️
@peque, tja, er is veel uit te zoeken van te voren en voor te bereiden en het lijkt net alsof je er dan een soort controle over hebt .. maar idd qua bevalling blijft het koffiedik kijken. Je weet het niet.. Ik hoop voor je dat het net zo gladjes verloopt als je gehele zwangerschap! En wanneer.. je staat constant op scherp zeker, tassie klaar om te gaan! Ben toch zo benieuwd... Ik zou ook niet staan te springen om zo'n epiduraal.. Je kan op dat moment als het nodig mocht zijn kiezen voor een of ander toch? Geen paniek, eerst maar proberen en zien. En horror verhalen van anderen maar even wegstoppen, die gaan niet over jou. @Killy88 Fantastisch, shotje extra pregnyl en gaan! Geen gesmeer en ellende, geen stress om korte lf. En verder vertrouw op je lijf, die kan het en gaat dat gewoon normaal laten zien! En natuurlijk komt die topblasto goed uit de ontdooing. Moeten al heel wat cellen doodvriezen wil ie weer tot het nulpunt zijn.. gebeurd niet, klaar. Maar vreselijk spannend weer! Jij bent de volgende.. we gaan allebei maar meeliften op het succes van de meiden, wij volgen gewoon, afgesproken?! @Equivoque "toegelaten tot een geheim genootschap" Mooi omschreven. En klopt. Maar ben blij dat je ervan geniet, ook al ben je in je hoofd nog niet zover. Snel zal je darmenbuikje babybuikje worden en geloof je het echt! En over die ingreep van mij.. geen idee hoe ik dan zit qua cyclua. Als ik wil dat het het effect heeft van een scratching dan zou het fijn zijn als ik dan na de eisprong zit. Want je scratcht, wordt ongesteld en pakt dan die cyclus. Nu heb ik deze ronde langere cyclus, want het was nog inactief toen ik er vrijdag was.. dus plas me suf op goedkope testjes en hoop dat die eisprong nog zeker een 1.5 week wegblijft... Ik heb ook een kortere lf namelijk. En als dat niet zo is heb ik precies voor die ingreep een menstruatie gehad of ben ik het net... dan moet ik natuurlijk sowieso de volgende menstruatie afwachten. Maar dan zou ik nog een scratch moeten plannen.. zou beetje jammer zijn van tijd en kosten. Dus, als we toch voor elkaar duimen voor goede dingen, duim even mee dat ik voorlopig geen eisprong heb! Maar wel graag vóór 6 mei! Snappen we m nog?
Ja joh, ik duim gewoon met de kalender erbij! Je kunt maar beter duidelijk zijn in je wensen, toch? En als @Killy88 dan nog even de datum van de terugplaatsing doorgeeft schrijven we die meteen even bij op de kalender! En plannen we weer even vooruit tot het testmoment, echo's en uitgerekende datum. Visualiseren helpt, zeggen ze toch?
Haha als ik een datum heb dan zal ik me melden! Vooralsnog een blanco test (cd11), dus ben benieuwd of er überhaupt zaterdag al iets te zien is. Ik denk dat ik 2e paasdag nog een keer moet komen (gelukkig zijn ze open haha). Laat maar weer komen! We gaan gewoon door in de flow
Joe Joe; nieuwe update! Kom zojuist bij geertgen vandaan. Mijn bms was 7.4 mm en het eitje 12. Dinsdag nog een keer terug komen en dan kunnen we de tp wel plannen zei ze. Het zag er allemaal perfect uit, dus opgelucht!
Helmaal top! Geen seconde getwijfeld aan jouw goed werkende baarmoedertje. Maar wel duidelijk korte lf dus, als je vrij regelmatig bent. Dus extra ondersteuning is een pré!
Helemaal top! Een follikel groeit ongeveer 1mm per dag, dus dinsdag zal hij zeker 15 zijn en het bms nog dikker! Alles onder controle, lekker gevoel is dat hè? Nu lekker een lang weekend genieten van het mooie weer!
Mijn paasei moet weer raar doen hoor. Gister was ie 12 mm (of we hebben er 1 over het hoofd gezien), dus dinsdag terug komen. Voor de zekerheid wel doortesten. En jullie raden het al. Vanmiddag sta ik met een positieve cb in mijn hand. Brutaal als ik ben heb ik de spoedlijn gebeld (want morgen ook alleen voor spoed open, dus dan maar gelijk aan de bel trekken) en kreeg toevallig mijn arts van gisteren te spreken. Ze vond het ook heel bijzonder en een extra check waard. Dus i.p.v. dinsdag mag ik nu morgen om 14:00 komen. Als het daadwerkelijk allemaal in de haak is en het laatste cryo goed ontdooit, gaat Willempie en op Koningsdag in.
Dat meen je niet! Dat is echt een eigenwijs paasei... Maar goed dan dat je hebt doorgetest! Werktitel Willempie, die houden we erin de komende 9 maanden!