Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Lieve @peque van ❤️te gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Wat een heftige bevalling is het geweest zeg, powervrouw! Fijn te lezen dat hij het goed doet en hoop dat jullie snel lekker naar huis mogen!

@Killy88 ook ik had vanzelfsprekend gehoopt dat de positieve lijn gewoon lekker doorgezet zou worden... Bewondering voor jouw positieve vibe hoor! We hebben soms ook niet echt een keus he... dikke virtuele knuf!

@Equivoque glimlach op mn gezicht omdat ik voel te lezen dat je steeds meer kan gaan genieten! Op een roze wolk dus waarschijnlijk... ;)!

@Cactus92 hoe gaat het met jou? Lukt het wachten een beetje? Niet dat je een keuze hebt... :(

Ik ben net terug van een dikke week zon, heerlijk. Bewust niets gaan lezen en alle fb groepen of wat dan ook met vruchtbaarheidsbehandelingen te maken had even genegeerd. Even terug naar mezelf en genieten met mn vent. Was heerlijk!

2. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @peque, doe niet zo gek en neem je tijd! Je hebt nu belangrijkere zaken aan je hoofd dan ons te updaten ;). Lekker moederen jij! En hopelijk knappen jullie snel op zodat jullie lekker naar huis kunnen.

@Killy88 nog nieuws?

@Cactus92 de ingreep is maandag, als ik me niet vergis? Zie je er erg tegenop? Hoop heel erg dat het meevalt. In ieder geval kan daarna de blik weer vooruit, met hopelijk een goede nieuwe kans!

@Nienke91 dat klinkt als een heerlijke vakantie! Wanneer verwachtte jij nu ook alweer de uitslagen van de onderzoeken?

3. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hoiii @Nienke91 welkom terug! Heerlijk die week zon! Wij hebben hem nog in het vooruitzicht, we vliegen over 15 dagen naar Portugal. Echt zin in, ook even eruit.

@Equivoque Zoals ik al verwacht had was de test spierwit. Niet eens verdrietig, wel een beetje teleurgesteld.

Maandag bel ik geertgen en dan proberen we voor onze vakantie nog een eindgesprek te krijgen. Of net er na. Zodat we de eerste week van juni -wanneer vrouw ongesteld wordt- weer opnieuw kunnen beginnen. Heb dankzij lieve meiden uit een ander icsi groep (waaronder @Jess89) al dichte verpakkingen gonal f weten te verzamelen, dus dat scheelt iig al serieus geld. Maakt het toch net wat minder erg allemaal :)

Heeft er iemand hier veel verstand van de mate van stimuleren en de opbrengst? Vrouw heeft een hoog amh en wij mochten maximaal stimuleren, omdat de tp bij mij is. Nou wil ik niet klagen met 3 embryo’s. Maar maakt het verschil dat wij minder stimuleren, maar dan een wat langere tijd doorgaan? De vorige x waren we na 6 dagen al klaar, maar voor ons voelde het net alsof dat daar beter uit kwam ivm de drukte...

Jess89 vindt dit leuk.
  4. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hè potverdorie, toch jammer... had het tegen beter weten in toch nog gehoopt, maar helaas :(

Voor wat betreft het stimuleren: de dosis bepaalt hoeveel eitjes je mobiliseert, en de duur is afhankelijk van de grootte van de follikels. Je krijgt dus geen grotere opbrengst door langer door te gaan met een lagere dosis. Vuistregel is dat als er 3 follikels zijn van 18mm of groter, de punctie kan worden gepland. Als de follikels in grootte erg uiteen lopen, of er waren bij een vorige poging veel onrijpe eicellen, is het te overwegen om langer door te gaan om zoveel mogelijk kleintjes mee te laten doen. Daarmee loop je wel het risico dat de grootste follikels overrijp en dus onbruikbaar worden. Dus langer doorgaan is lang niet altijd een goede optie!
    Wat wel verschil kan maken (en hoe dat uitpakt is per persoon verschillend) is de remmer, oftewel of je een lang of kort protocol krijgt. Ik had de eerste poging met lang schema gelijkmatige groei en 15 eitjes. De tweede keer met kort schema 9, ondanks dat ik toen de eerste 3 dagen heb gestimuleerd met een hogere dosis; was wel met een ander hormoon overigens, maar de groei liep wat meer uiteen. Mijn donor had beide keren ongeveer evenveel eitjes (ca. 21) maar met kort schema bleken er maar 7 rijp en met lang schema (en iets langer doorgaan) 14.
    Ik weet niet meer precies hoe het bij jullie zat, maar als het aantal follikels tegenviel, dan kan je vrouw waarschijnlijk gewoon hetzelfde schema met een hogere dosis krijgen. Maar als de groei wat ongelijkmatig was of er zaten veel onrijpe tussen, dan is het lange protocol misschien een optie om te bespreken? Dat duurt wel ook daadwerkelijk een stuk langer, je moet al voor het begin van een cyclus starten met de remmer.
    Food for thought.... maar dan ga je wel goed voorbereid het gesprek in!

Killy88 vindt dit leuk.
  5. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Ff snel, ik ga zo uit eten.

Dankjewel @Equivoque voor je heldere uitleg!! Een hogere dosis kan niet, wij zaten al maximaal. We zullen eens met dokter overleggen, want het groeide wel gelijkmatig maar ik had heel stilletjes 12/15 follikels verwacht. Ben nu wel wat realistischer, maar wil er wel graag álles uit halen wat erin zin!

6. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Bij een hoog amh zullen ze denk ik niet zo snel de maximale dosis geven. Misschien bedoelen ze maximaal in relatie tot het amh? 150 eenheden is gebruikelijk bij een goed amh, maar het kan zeker hoger!

7. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Wij spoten 225eh. Het maximale in nl volgens dokter schoonenberg (amh boven de 3.5)

8. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ah, dat is inderdaad al vrij hoog... bij onze donor durfden ze dat niet aan, omdat er al iets van 30 eitjes klaarlagen. Dan wordt 't ook meteen een duur grapje, goed dat je wat gonal hebt kunnen krijgen!

Killy88 vindt dit leuk.
  9. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Hier spuit 11, geen meldingen.. :confused:

@Nienke91 Wat heerlijk, die je goed! Lekker zon, niet bezig zijn even met het traject!
    Wanneer komt er weer actie op dit gebied?

@Killy88 .... had zo gehoopt dat je er ernaast zat... :( Knap hoe je er mee omgaat, hoe je weer de neus naar de toekomst zet en door! Eerst maar even genieten met elkaar in Portugal en daarna weer opgeladen terug en hopelijk snel starten met de volgende ronde. Wellicht een idee om het lange protocol te volgen, als ik zo als leek de informatie van Equivoque doorlees.. Ik vind eigenlijk ook dat de opbrengst niet heel groot was, zeker nu je zegt, max stimulatie, goed amh. Dus zou zeggen, bespreken en horen hoe of wat! Hoop op een goed duidelijk antwoord.

@Equivoque jij gaat lekker!! Goed zo!!

@peque Hoe staat het ervoor met jullie? Hoe doet je kleine mannetje het?

Ik heb vandaag de hysteroscopie gehad. Appeltje eitje.. Alles zag er goed uit en geen weefsel meer te bekennen. Was al niet veel, maar beetje lastig zien op echo, maar bleek dus weg nu. Geen pijnlijke ingrepen meer dus. Stond met 10 min buiten.
    Arts MCK gesproken vandaag. Ik kan door! De hysteroscopie heeft hetzelfde effect als een scratching, ook ondanks dat er niks is weggehaald. De vloeistof, de buis in de baarmoeder, alles prikkelt het baarmoederslijmvlies. Dus die hoef ik niet te doen, de scratch, top! Verwacht ergens begin volgende week menstruatie en dan echo en start progynova. Eind mei tp dus! En nog meer goed nieuws.. ze hebben een embryo voor me geselecteerd van een donatrice van 32 jaar! :D Krijg dus een super kans, erg blij mee!

Louise11110, Kiki11111981, peque en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Wow @Cactus92, jij gaat ineens in de hoogste versnelling! Wat een ontzettende meevaller, hoe fijn! Het is je gegund, na alle ellende... hoop zo dat dit een doorgaande Als het aantal follikels dat de vorige keer meedeed tegenviel, dan kan je vrouw waarschijnlijk gewoon hetzelfde schema met een hogere dosis krijgen. voor je gaat opleveren!!! Ik begin gewoon nu alvast met duimen :thumup::thumup::thumup:

11. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Een raadselpost :roflmao: maar ik snap de strekking! Dank!!

peque, Equivoque en Killy88 vinden dit leuk.
  12. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Huh, wat gebeurde daar??? :roflmao:
    Blijkbaar nog ergens een geknipt en geplakt stuk tekst opgeslagen :D

Bewerken kan niet meer, dus hierbij de herkansing:

Wow @Cactus92, jij gaat ineens in de hoogste versnelling! Wat een ontzettende meevaller, hoe fijn! Het is je gegund, na alle ellende... hoop zo dat dit een doorgaande zwangerschap voor je gaat opleveren!!! Ik begin gewoon nu alvast met duimen :thumup::thumup::thumup:

peque en Cactus92 vinden dit leuk.
  13. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao: Dacht al, zit ik nou ineens met die vrouw van Killy opgescheept! :roflmao::p

14. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Oeeeee goed nieuws @Cactus92!! Wat fijn! Het is je echt zo gegund! Mijn duimen gaan ook gewoon alvast op volle touren!!

Wij 20 mei naar t LUMC voor t chromosoomonderzoek, maar dan pas de intake zeg maar. Hoop dan wel dat ze me een inschatting kunnen geven hoe lang de uitslag op zich zou kunnen laten wachten... iemand ervaring mee? :p

15. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Dankjewel! :) Alle duimpjes helpen!

Ik heb zelf die ervaring niet, maar een wel gelezen bij een oud schrijfster hier.. duurde bij haar vrij lang volgens mij, aantal maanden meen ik. Maar ligt er misschien net aan waar. Geen idee. Misschien heeft iemand een duidelijkere aanvulling..

Nienke91 vindt dit leuk.
  16. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Ja ik denk ook dat ik maar beter rekening kan houden met enkele maanden, Google zegt ook een maand of 3;)! Denk dat ik maar gewoon het beste positief kan blijven dat er een positieve uitslag komt en dat ze na de zomer op zoek kunnen naar een donatrice! :thumup:

Cactus92 vindt dit leuk.
  17. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Wij mogen vanavond om 21.00 na laatste antibiotica naar huis!!! ❤️❤️❤️❤️ ( en ja, dat doen we dus ook gewoon... eigen bed, eigen douche, privacy etc weegt op tegen tijdstip. Plus ik heb absoluut geen benul meer van tijd want ik zit op klok van ons mannetje dus maakt me allemaal niet uit:roflmao::roflmao:

Hij doet het zo waanzinnig, zitten 6 dagen na geboorte 40 gram boven geboorte gewicht !!

En we geven 100% live borstvoeding, hopen dat hij daarop vandaag tijdens de controle daarop is aangekomen

Nienke91, Louise11110, Cactus92 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn @peque! Lekker naar huis, genieten!
    Wat doet -ie het goed, en wat goed dat de borstvoeding lukt!
    Je schrijft "we" geven borstvoeding, dus ben ook vooral heel benieuwd hoe je man dat doet :p:roflmao: (sorry, kon het niet laten :D)

Cactus92 vindt dit leuk.
  19. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    :p:p

Ehm tja ik zie het zeker als “we”. Als we er niet hetzelfde erin zouden staan, dan geloof ik dat het veel zwaarder geweest zou zijn. Hij is nu 24/7 bij ons vormt wat mij betreft een grote spil in “team borstvoeding Micah” :( vooral ook omdat die keizersnede best wel een belemmering is.. dus hij haalde en bracht t kolfapparaat, alles wat ik nodig had, oa Micah naar Mn borst brengen etc .

Maar wie weet, komt er binnenkort ook melk uit zijn tepels

Cactus92, Killy88 en Equivoque vinden dit leuk.
  20. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Zou me niks verbazen ;)
    Mooi team! ❤

peque en Killy88 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina